sobota 15. dubna 2017

Dívka v ledu

zdroj
Jak už jste si nejspíš všimli, tak detektivky a thrillery nečtu moc často. To už mě musí opravdu zaujmout. Ale Dívce v ledu se to povedlo, je opravdu těžké odolávat, protože na kladné ohlasy narážím téměř všude. A o knihách Roberta Bryndzy slýchám velmi často i na brigádě v knihkupectví, takže jsem se rozhodla dát této opěvované sérii šanci a dobře jsem udělala.  J


Díky milé a super rychlé spolupráci s Cosmopolis jsem měla knihu během chvilky doma a pustila jsem se do čtení.

Příběh mě zaujal (četla jsem i během výuky). Zrovna jsme měli kriminalistiku a probírali jsme stopy, takže jsem se vlastně věnovala tématu. :D Děj je poutavý, ostrý, dramatický a nečekaný. Autor se stranil zjemnění děje, naopak se nebál použít ostřejší slovník a nevybíravé způsoby. Prostě realistický pohled na vyšetřování a žádné přikrášlování.

Erika se nikdy nezbavila pocitu, že pohled na tělo je velmi abstraktní, téměř teatrální. Někteří příbuzní zůstali neteční, jiní začali nekontrolovatelně plakat. Vzpomněla si na jednoho muže, který praštil do skla tak silně, až prasklo.

V knize dochází k častému střídání kapitol. Do hlavy se podíváme i samotnému vrahovi, který dostal svůj vlastní prostor v ději. Jeho myšlenky jsou odděleny od zbytku textu kurzívou.
Autor si zajistil pozornost hned první kapitolou, kde částečně odtajňuje samotnou vraždu Andrey. Děj je zasazen do Anglie tedy autorovi rodné země.

Jak blízko má průměrný muž během svého života k tomu, aby znásilnil nějakou ženu nebo ji zabil? Kolik se jich ovládne? Kolik z nich to udělá?

V ledu se našlo tělo krásné a mladé Andrey Douglasové – Brownové. Dívka byla brutálně zavražděna a vrah se na ní opravdu vyřádil. Případ je choulostivý, protože se týká bohaté a vlivné rodiny, která ovlivňuje vyšetřování a získává si odlišné zacházení a postupy. Diriguje, co se bude dělat a co nikoli.
Jelikož je toto vyšetřování v hledáčku médií a podrobnosti se pitvají na titulních stranách nejrůznějších plátků, bylo rozhodnuto, že tento složitý případ dostane schopná detektivka Erika Fosterová.

„Bez tebe to nedokážu. Život… Všechno…“ řekla. Pak jí v hlavě zazněla slova, která Mark říkával, když si myslel, že je trochu moc dramatická: Slez z toho kříže, někdo to dřevo potřebuje!

Erika si prošla peklem, vedla policejní akci, která skončila smrtí několika kolegů včetně jejího milovaného manžela. Snaží se vyrovnat se svými osobními problémy, ale ztráta manžela ji zdrtila. Erika nemá strach jít proti mocným lidem a nebojí se následků. Nedá se jí odepřít, že je výborná detektivka a že svoji práci bere opravdu vážně. Za každou cenu se snaží dopátrat pravdy a spravedlnosti pro oběti. Věří svému instinktu a je ochotná jít tvrdě za svým – popere se třeba s celým světem.

Mark byl mnohem lepší člověk, než jakým by ona mohla kdy být. Byl laskavý a trpělivý a byl skvělý policista. Svoje místo v tomhle světě si vybojoval. Udělal hodně dobrého a dokázal by ještě mnohem víc. Proč Marka smrt zastihla, když ona sama jí unikla?
zdroj

Vyšetřování postupně uhýbá od scénáře, který vyhovuje vlivné rodině a Eričiny způsoby a získané informace začnou budit rozruch. Z vysokých míst bude inspektorka kontrolována a mírněna. Dokonce ji bude hrozit odvolání. Jak se ze vzniklou situací vyrovná a jestli se případ vyřeší, to zjistíme, když si přečtete knihu.

Robert Bryndza je anglický autor, který žije se svým manželem Jánem na Slovensku. Spolu dokonce napsali knihu Mrcha Hollywood. Slávy se dočkal především sérií knih o inspektorce Erice Fosterové.

Ukázka:
Druhá ruka ji objala paže a tiskla jí je k tělu. Kůže na rukavicích byla měkká a teplá, ale síla stisku prstů uvnitř ji šokovala. Postava ji prudce postavila, rychle ji dotáhla k zadním dveřím auta a strčila dovnitř, takže dopadla podélně na sedadla. Jakmile se za ní zabouchly dveře, chlad zmizel. Andrea ležela v šoku a nechápala, co se právě stalo. Auto se naklonilo, jak postava dosedla na přední sedadlo spolujezdce a zavřela za sebou dveře.


Dívka v ledu byla čtivá, takže jsem neodolala a  rovnou jsem se pustila do Nočního lovce. 

Hodnocení: 4/5

Moc děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku a milou spolupráci!

A jak se Dívka v ledu líbila vám?

6 komentářů:

  1. Noční lovec je úžasný také, nicméně sleduj tu změnu Eriky, která je více než patrná. Vyvýjí se její osobnost a mně osobně se to líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si Eriku oblíbila hned na začátku. Je to opravdu dobrá vyšetřovatelka, které záleží na obětech. Je ochotná hodně riskovat a nebojí se autorit. Jsem zvědavá, jak se bude její povaha vyvíjet. :)

      Vymazat
  2. Noční lov se mi líbil snad ještě více než Dívka v ledu a vážně se těším na podzim na další díl ze série :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se těším na další pokračování. Série má dobře našlápnuto. :)

      Vymazat
  3. Četla jsem asi milion recenzí na tuto knihu. Možná proto se na ni ani nechystám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si chtěla udělat svůj obrázek. :D Ale uznávám, že jsem ji také neměla v plánu číst, ale nalákali mě na ní zákazníci z knihkupectví. :)

      Vymazat