čtvrtek 22. září 2016

Chýnovské jeskyně

Tyto prázdniny jsem navštívila Chýnovské jeskyně - národní přírodní památku, která leží v obci Dolní Hořice východně od města Tábor.


 První návštěva proběhla už před lety a já jsem si chtěla tenhle zážitek připomenout.
Tady je vstup do jeskyně


V jeskyni se platí příplatek za fotografování nebo případné natáčení a to 40 Kč. Takže jsem hned zaplatila a dostala zelenou nálepku. Bohužel se ve špatně osvětlených prostorech projevil můj nepříliš kvalitní foťák, což je na snímcích znát. Každopádně tady je malá ochutnávka.




Fotit během pochodu bylo celkem náročné, jelikož za mnou i přede mnou stáli lidé, navíc schody klouzaly a musela jsem se přidržovat zábradlí. Ale sem tam jsem něco blejskla. :D


Tady je dračí hlava, ale jelikož oči z drahých kovů někdo odcizil, jsou zde pouze skleněné napodobeniny.

Tady už vidíte čertíka, kterého když pohladíte po nose, budete mít štěstí, a když po břiše, tak do roka budete čekat miminko a pokud mu někdo sáhne na rohy, sám se jedním takovým čertíkem stane. :D



Prohlídka trvá asi 35 minut a probíhá s průvodcem. Chýnovské jeskyně jsou rozsáhlým systémem podzemních chodeb, pouze malá část je zpřístupněná. Některé chodby jsou trvale pod vodou. V jeskyni se teplota vzduchu pohybuje kolem 8, takže si s sebou na prohlídku vezměte něco teplého na sebe. *Více informací zde.

Na konci prohlídky byly vidět  pavoučí kokony a dokonce jsem stihla zachytit i dva pavouky.




Dalším zvířetem obývajícím jeskyni jsou i netopýři, které jsem bohužel viděla pouze na obrázku, což mě mrzí.

Jeskyně je přístupná veřejnosti od dubna do října.


Žádné komentáře:

Okomentovat