sobota 19. srpna 2017

Přečtené knihy - květen 2017

Za měsíc květen se mi podařilo přečíst 9 knih.

CaravalPanicovéMalé černé a devět ženDcera čarodějnice

zdrojVí o toběBez srdceTíha vesmíruMetoda 15/33

Caraval: 5/5
Panicové: 3/5
Malé černé a devět žen: 4,5/5 - jsou čtivým románem pro ženy, který je romanticky laděný. Humorný, oddechový příběh o tom, co dokážou způsobit jedny malé černé šaty, které se přes noc staly hitem sezóny.
Nové Pompeje: 4/5
Ví o tobě: 4/5
Bez srdce: 3/5
Tíha vesmíru: 3,5/5
Metoda 15/33: 2,5

Nejčtenější nakladatelství: Omega

Nelepší kniha měsíce: Caraval - tajemný a napínavý fantasy příběh.  
Při čtení knihy jsem si ze začátku připadala jako Alenka v říši divů. Na každé stránce se událo něco překvapivého a nečekaného.  Nejprve se Caraval tvářil jako milý, přitažlivý a pohádkový svět. Člověk se nechal snadno okouzlit a uvěřil, že vše je možné a přání se mohou splnit. Později se příběh výrazně mění – potemní a zvážní. To je na Caravalu to nejlepší, nevíte, co se stane na další straně. 

Nejhorší kniha měsíce: Bez debat Metoda 15/33, příběh mi nesedl a byl těžko uvěřitelný. Hlavní hrdinka je totiž plná nenávisti, pohrdání, je rafinovaná a především pomstychtivá.  Dokáže vypínat své emoce, proto s klidem snáší napjaté situace V případě tohohle únosu by se měl mít napozoru spíše únosce, protože netuší s kým má tu čest.

Největší překvapení: Dcera čarodějnice - jde o výjimečný pohádkově melancholický příběh, který mě okouzlil i dojal. Autorka spojila fantasy a historický román a vzniklo něco neskutečně poutavého. Příběh o opravdové čarodějnici s dobrými úmysly, která nemůže najít klid ani bezpečný domov.

Největší zklamání: Bez srdce a Panicové - u obou knih jsem měla stejný problém. Na známé autorky těchto děl jsem slýchala samou chválu, proto jsem měla opravdu velká očekávání, které se bohužel nenaplnila. Panicové jsou navíc opravdu krátká novela, kterou bych nevydávala samostatně, ale dohromady ještě s nějakým příběhem, protože tahle jednohubka je přečtená raz dva.

4 komentáře:

  1. Jej, aspon si nepripadam tak spatne, kdyz vydavam mesicni zhodnoceni skoro s mesicnim zpozdenim. :D Nekdy clovek proste nestiha :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Bylo toho moc. Konec školy a letní brigády mi daly zabrat. :D Od září to snad už bude lepší. :D

      Vymazat
  2. Na tu Metodu slyším docela kritiku. Nevím, čím to je, ale všem přišla hlavní hrdinka strašně otravná, pubertální a chováním na zabití. Trochu mi to připomíná Rachel z knihy Dívka ve vlaku :D

    OdpovědětVymazat