středa 16. června 2021

Štěstí má barvu levandule

Štěstí má barvu levandule je romantickým ženským románem od německé autorky Pauline Maiové, která vystudovala literární vědu. Vyrostla v Berlíně, ale během svých cest si oblíbila francouzský způsob života. Ráda si pochutná na makronkách a těší ji drsné mořské pobřeží. Prostě má slabost pro Francii a proto se její literární prvotina odehrává převážně tam. Maiová se jinak živí jako lektorka a redaktorka v Berlíně.

Laskavé dílo je inspirované Provance a je provoněné levandulí a kulinářskými pochoutkami. Součástí díla jsou i dopisy.

Zvlněnou krajinu pokrývala jasná fialová barva levandulových polí, vlahý větřík pohupoval jejich květy ve vlnách sem a tam. Bylo to jedno veliké voňavé fialové moře.

Oddechové dílo, úplně ideální na letní čtení vypráví o Penelope, která během chvíle ztratila práci a její přítel se s ní rozešel. Kromě toho její milované babička vypadla z okna a skončila v nemocnici. Jelikož hrdinku v Berlíně nic nedrží, rozjede se do Francie pomoct babičce s provozem penzionu.

Něžné, zasněné dílo se odehrává v penzionu La Petite Sorciere uprostřed levandulových polí. Kde se hrdinka stará o hosty, uklízí, peče. Ale především si díky změně prostředí dává svůj život zpátky dohromady.

„Dobrá pekařka se nikdy nespoléhá jen na recept, nýbrž vždycky přidá něco zvláštního.“

Utekla sice od problémů, ale až ve Francii si uvědomila, že dříve byla nespokojená a nenaplněná. Rozhodla se svoji situaci změnit. Našla v sobě odvahu něco s tím udělat a jít za hlasem srdce. Objevit nový směr, kterým se nyní bude ubírat.

Kromě jídla, klidu, svobody, levandule, pečení jsou v knize rozebírány vztahy a city. Řeší se rodinné neshody. V minulosti Penelope přišla o matku, která trpěla depresemi. Dodnes ji trápí výčitky svědomí, hlavní vinu dává otci Vzájemné spory mezi s sebou dosud nevyřešily. Štěstí je barva levandule ukazuje, jak důležité je o problémech mluvit, protože každý zná jen část příběhu a vidí věci ze svého úhlu pohledu.


Vdáš se, když budeš zamilovaná, nebo se nevdáš, když nebudeš chtít, ale rozhodneš se úplně sama a beze strachu.

Taktéž protagonistka řeší citové problémy. Až s odstupem mezi nimi si uvědomuje, jak jí záleží na vztahu s dlouholetým kamarádem Jonasem. Kdysi byli pro sebe velice důležití, časem se odcizili. Nyní dávají svůj vztah zpátky dohromady a Penelope zjišťuje, jakou má v Jonasovi oporu.

Tohle romantické dílko se mi četlo samo. Jedná se o jednoduchý, ale zároveň milý příběh, zasazený do kouzelného prostředí rozkvetlých, voňavých levandulí. Čtivý ženský román se skvělou atmosférou i sympatickými hrdina. Já osobně jsem si čtení moc užila.

Ukázka:

Přikývla jsem v jeho objetí. Zalila mě vlna úlevy a tohoto pocitu jsem se hodlala držet, i když jsem došla do pokoje a zavřela za sebou dveře. Po tom večeru jsme se snažili vrátit své přátelství k normálu. Chovali jsme se jako dřív, přesto mi v hlavě tu a tam proběhla vzpomínka na náš polibek a já jsem znejistěla. Toho večera jsem si byla tak jistá, že jsem se rozhodla správně, ale co kdybych mu dovolila víc? Byl by snad Jonas přece jen ten pravý? Koneckonců jsem ho měla natolik ráda, že jsem si kladla otázku, zda by můj cit nepostačoval k tomu, abychom mohli vést krásný a naplňující vztah… takový, který by nebyl založený na silné přitažlivosti, ale vyrostl by z přátelství.

Hodnocení: 3,9/5

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

 

4 komentáře:

  1. Na Levanduli se taky chystám. Zaujala mě zmínka o dopisech, nevěděla jsem, že budou hrát nějakou zásadní roli. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Presne to som si myslela, keď som zbadala tú čarovnú obálku knihy - že to bude milé letné čítanie♥ Krásna, určite som po nej pozriem, ja som romantička a takéto príbehy by nemali chýbať aj v mojej knižnici :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano i na první pohled je jasné, že půjde o romantické letní čtení. :)

      Vymazat