úterý 23. července 2024

Hora moudrosti

 Hora moudrosti je krásně ilustrovaná dětská kniha od polského autora. Mojo Graffi má na svém kontě již několik podobně kouzelných titulů pro malé děti a já doufám, že se jich brzy dočkáme i v češtině. 

Lišák si moc přeje cestovat, ale strach ze tmy mu znemožňuje vydat se za dobrodružstvím. Medvídek zase moc touží po nějakém kamarádovi. Obě zvířátka, ale pro své sny nic nedělají, jen čekají, až se splní. Naštěstí jim moudrá housenka poradí, jak dosáhnout toho, co chtějí. Musejí se vydat do Neznámé země a najít Horu moudrosti, která plní sny. A tak se pokusí překonat svůj strach, udělat první krok  a změnit své osudy k lepšímu.

   "Byl jsem si jistý, že právě cestování je to nejdůležitější na světě! Uvědomil jsem si ale, že důležitější než cestování je, s kým cestuješ."

Hora moudrosti se mi zalíbila na první pohled. Kniha ve velkém formátu přináší opravdu nádherné ilustrace a navíc i krásný příběh. Od té doby, co se mi narodil syn, cíleně vyhledávám knihy i pro něj. A konkrétně tahle je jedna z nejhezčích, která se mi kdy dostala do ruky. 

Ilustrace mě okouzlily, ale především mě dojal samotný příběh, který je poučný a plný poselství i mouder. Líbí se mi, že kniha obsahuje přiměřeně textu, že se čtenář něco dozví a zároveň může pozorovat obrázky.

"Nesmíš to vzdát hned na začátku," utěšoval ho Lišák. "Během cesty na vrchol určitě uděláme nejednu chybu."


Tuhle nádhernou a vroucí knihu mohu jenom doporučit. Mě osobně vzala za srdce. Navíc obsahuje malý zábavný přídavek v podobě hledání malé myšky na všech ilustrací. Moc hezky napsaná pohádka nejen o síle přátelství, ovládnutí emocí a překonávání strachu. Vštěpuje dětem, že se nemají vzdávat předem, ale pro své sny něco udělat, aby se k nim přiblížily.

"Oba byste měli najít místo, kde se dějí výjimečné věci," řekla Housenka. "Tam už se splnil nejeden sen. To místo se jmenuje Neznámá země. Začíná v Tajemném lese a končí na Hoře moudrosti. Když dojdete na vrchol, splní se vám vaše přání. Je však možné, že se vám vaše sny vyplní ještě dříve."

Velice děkuji Megaknihám za poskytnutí tohoto nádherně ilustrovaného recenzního výtisku!

8 komentářů: