pondělí 16. května 2016

Adele

Název knihy: Adele
Autor: Chas Newkey-Burden
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 184
Překlad: Kateřina Harrison Lipenská
Rok vydání: 2016


Nakladatelství Metafora vydalo 5.5.2016 životopis, který vyšel přesně na narozeniny fenomenální zpěvačky Adele


Já o sobě nemohu tvrdit, že jsem vyložená fanynka  Adele, přesto ji považuji za nesmírně talentovanou. Například její píseň Set fire to the rain mohu poslouchat pořád a pořád. Díky knize jsem se toho o této úžasné zpěvačce hodně dozvěděla a přišla jsem na to, že je mnohem zajímavější osobnost, než jsem si myslela. Na rozdíl od jejích smutných, tesklivých písní, je Adele ve skutečnosti temperamentní osoba, která hýří vtipem a je ráda středem pozornosti.

 „Radši bych vážila pět tun a udělala fantastický album, než bych vypadala jako Nicole Richieová a moje album by nestálo za nic.“

Celý životopis se skládá z 12 kapitol, které nám přiblíží nevšední život Adele. Podíváme se na to, jaké byla dítě, jakou navštěvovala školu, kdo byl její inspirací a vzorem, jak se poprala se slávou, jak prorazila v Americe, jaká je osobnost, jaké ceny získala a to není všechno, v knize se toho dočteme mnohem více. Navíc je celý životopis oživen barevnými fotografiemi.



Jako kulisu jsem si pouštěla alba, které Adele vydala a nedá se jí upřít, že zpívá božsky, její hlas je originální, silný a téměř magický. Objevila jsem skladby, které jsem doposud neznala a teď si je pouštím stále dokola. 

Jako velké plus vnímám v knize hojné užití přímé řeči, protože Adele je neuvěřitelně osobitá, troufalá, upřímná a otevřená bytost, která si na nic nehraje, a její komentáře jsou nesmírně zajímavé a vtipné.
Adele obdivuji, že je svá a není jednou z namyšlených hvězdiček. Je ochotná udělat si srandu i sama ze sebe a nic si nedělá z narážek na její váhu. Je sama se sebou spokojená.

„Já jsem to nikdy neřešila – nechci držet dietu, nechci jíst salát Caesar bez dresingu. Proč bych to dělala? Na takový věci nemám čas, lidi by měli prostě být šťastní a neblbnout.“

Adele Laurie Blue Adkinsonová dává do svých písní kus sebe, pomocí psaní textů se vyjadřuje, do písniček dává svoje zkušenosti, proto je její výkon tak opravdový. Zpívá ze života, z duše, je známá svým silným, citovým projev. S texty jejích písní se mnoho lidí ztotožní, jsou velmi emotivní. 
Její písně zná téměř každý, získala už mnoho prestižních ocenění, a díky obrovskému úspěchu se pyšní majetkem, který čítá několik milionů liber. Jsem ráda, že jsem si mohla přečíst příběh této netradiční hvězdy, která se nebojí být přirozená ani se netají svými neřestmi.

„Oblečení mě nezajímá – peníze bych radši utratila za pití a cigára.“


Pro všechny fanoušky je kniha nutností. ;-) 

„Nemůžete poslouchat Adele, a přitom si nepřečíst tuhle knížku.“



Moc děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku! :)


Žádné komentáře:

Okomentovat