čtvrtek 24. listopadu 2016

Ztracená a znovu nalezená


zdroj
Některé knihy mají nic neříkající úvod, který neurazí ani nenadchne, ale Ztracená svým úvodem zaujme okamžitě. A pak už se jen nabalují další a další neskutečné situace, které vás, až ohromí. Jde o šokující příběh, který budete hltat. Čekají vás opravdu šťavnatá tajemství, dozvíte se i to, co nechcete.

„Lidé lžou, aby přikrášlili pravdu, ne aby se očernili.“

Příběh nás zavede na malý Christiansův ostrov, kde žije Louisa se svoji láskou spisovatelem Joachimem, obklopena mořem a klidem. Louisa vede prostý život, je majitelkou kavárny, práce ji baví i v soukromí je spokojená. Vše se, ale změní nezvanou návštěvou z vnitrozemí.


„Člověk si musí najít místo, kde se mu dobře roste, a obklopit se lidmi, kteří v něm dokážou probudit to nejlepší.“

Hledá ji totiž vysoký muž, který tvrdí, že je jeho ztracená žena. Louisa je v šoku. Nepamatuje se na toho muže a už vůbec na život, který ji popisuje. Je prý bohatá dědička prosperující firmy a dokonce matka dvou dětí. Do celé situace se vmísí policie, která sbírá důkazy a pomocí testů DNA zjišťuje pravdu. Trpí opravdu Louisa Anderserová amnézií? Je doopravdy ta usedlá a známá Helena Söderbergová? Co se ji muselo stát, tak hrozného, že raději zapomněla na své vlastní děti? Před hrdinkou se začíná otevírat krutá pravda, která bolí.

„Zdá se, že vaše paměť je ochotná vpustit vás dovnitř. Ovšem pouze určitými dveřmi.“

Není to „jen“ milostný thriller, ale i detektivka s prvky hororu. Taková správná všehochuť, která ani na chvíli nenudí, ale napíná vás do poslední stránky.

Nečekané zvraty, skrytá pravda  - budete v napětí očekávat, jak to celé dopadne. Ani hlavní hrdinka neví, čemu může věřit. Co je pravda a co promyšlená lež? Navíc v knize číhá spousta překážek a nebezpečí. Další povedená kniha od Metafory.

Možná je to prostě tak… sama o sobě není ničím, je ten nejubožejší člověk na světě bez jakékoliv identity, ale pro ty, kteří jí nějak říkají, může někým být.

Tenhle milostný román má na svědomí ho mužská, dánská autorská dvojice, která píše pod pseudonymem Anna Ekberg.

Anders Rønnow Klarlund v roce 2009 napsal románDe hengivne (Oddaní). Také pracoval jako filmař, režisér a scenárista.

Jacob Weinreich se narodil v roce 1972 žije se svou ženou a třemi dětmi v Kodani. Je autorem víc než 25 románů, dětských i young adult knih. Věnuje se i rozhlasovým hrám a filmovým scénářům.
Autoři spolu již dříve společně pracovali pod pseudonymem A. J. Kazinski a napsali několik bestsellerů. Takže je už prokázané, že společně jim to jde od ruky a vydávají kvalitní díla.

Ukázka:
„Heleno.“
„Copak mě nepoznáváš? To jsem já, Edmund. CO to s tebou je?“
„Pusť mě!“ opakuje zvýšeným hlasem Louisa. Joachim chlapíčka chytne za paži.
„Tak to by stačilo! Nechte ji být.“ Popadne toho Edmunda, jak si muž říká, ještě pevněji. Ale ten se jen rozkřičí ještě víc a v hlase mu zní něco nového, co v něm Louisa dosud neslyšela. Zoufalství? Vztek? Přitom nevypadá zle nebo nebezpečně, spíš nešťastně. Oči má vlhké a nespouští je z Louisy, dívá se na ni.
„Heleno!“opakuje znovu. „jsi moje žena, Heleno. Moje manželka.“

Hodnocení: 4/5

Děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku!


8 komentářů:

  1. Sice na takovéto příběhy moc nejsem, nevyhledávám je. Ale čas od času udělám výjimku a do nějaké takové se pustím. Nyní se mi to ale s jednou irskou detektivkou nevyplatilo. Ale podle recenze tohle vypadá na skvělou knihu, takže jsem zvědavá a určitě se po ní poohlédnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také raději dávám přednost jiným žánrům, ale anotace u Ztracené mě zaujala a jsem ráda, že jsem po knize sáhla. :)

      Vymazat
  2. Výborná recenze :) Knihu už mám doma a těším se, až se pustím do čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. :) Snad si čtení užiješ stejně jako já. :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze, knížka vypadá moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já byla nadšená. Metefara má super výběr knih. Jsem za tuto knihu strašně moc ráda :)
    Katy

    OdpovědětVymazat