úterý 6. června 2023

Třinácté znamení

 Třinácté znamení je prvním dílem nové fantasy série Vlci zvěrokruhu od americké autorky Elizabeth Briggs, která se pyšní několika New York Times bestsellery a řadí se mezi pět nejprodávanějších autorek fantasy romancí na Amazonu. Působila v organizacích zabývajících se ochranou zvířat. Žije s manželem, dcerou a psí smečkou.

Vždycky jsem věděla, proč mě bije, i když to nedává žádný logický smysl. Já jsem se neprosila o to, abych se narodila napůl člověk, ale otec mě rád trestá za aférku, kterou měl s mou mámou, přestože jsem to nebyla já, kdo rozhodl o tom, jak dopadne.

Ayla Berosová je prostořeká, drzá, nebojí se provokovat a říkat svůj názor. Od dětství je považována za vyděděnce a nikdy nebyla brána jako platný člen smečky. Jelikož její matka byla pouhý člověk. A vlastní otec samotný alfa ji trestá. Doufá, že se její žalostná situace změní po Konvergenci, kdy získá schopnost se přeměňovat ve vlka a třeba ji bude přidělen i osudový druh. A bude moci odejít od stávající smečky, ve které ji šikanují. Hrdinku poznamenalo těžké dětství plné opovrhování kvůli jejímu smíšenému původu. Všichni kromě bratra a kamarádky ji připadají cizí - skoro jako nepřátelé. Cítí se jako vězeň. A chce konečně najít své místo v životě. Vůbec netuší, jak moc se všechno po Konvergenci změní.

Ať už mě jakýkoli bůh, prosím, dej mi partnera ze smečky, kde se ke mně budou chovat dobře. Chci jen, aby se můj život zlepšil. Je to tak jednoduchá věc, tak jednoduchá. Nemohla bych konečně po tolika letech pekla zakopnout o štěstí?

Od dětství mám ráda fantasy romány a i když s přibývajícím věkem dávám přednost klasickým románům či thrillerům. Tak tahle kniha si mě získala. Spojení fantasy a erotiky se povedlo. Navíc hlavní hrdinové jsou mi sympatičtí a pěkně to mezi nimi jiskří.

Ale když se naše oči setkaly, cosi se mezi námi stalo. Cosi, z čeho se mi zrychlil tep a zadrhával dech. Cosi, co se dotklo mé duše a řeklo ,to je on´.

Tahle erotikou nabitá vlčí romance je plná intrik, manipulací i předsudků. Jedná se o velmi čtivé dílo, ve kterém nechybí chtíč. Kniha mě na první pohled zaujala obálkou, a pak mě přesvědčila anotací. A jsem moc ráda, že jsem po Třináctém znamení sáhla, jelikož jsem si čtení užila. A znovu mě to nakoplo, vrátit se jednou za čas k fantasy románům. 

Jednotlivé smečky v knize jsou rozdělení podle znamení zvěrokruhu a některé se navzájem nenávidí a některé spolupracují. A aby toho nebylo málo, tak existuje ještě třináctá smečka. Hadonoši jsou vyloučeni z kolektivu - opovrhovaní a nechtění. Vůdcem je pohledný Kaden Shaw, který je rozhodnutý se pomstít za smrt rodičů a hlavně získat pro svou smečku elitní postavení. Je připravený bojovat. Je to smečka, která přijímá vyvrhele, ale ti musí projít výcvikem i zkouškami. Aby se pro smečku nestali hrozbou, musí prokázat, že se jim dá věřit.

"Pokud prokážeš svoji věrnost, nikdo s tebou nebude špatně zacházet ani ti ubližovat, přijmeme tě prostě do rodiny. Ale jestli uděláš cokoli - a je úplně jedno co -, čím mou smečku zradíš nebo jí jakkoli ublížíš..." Odmlčel se a zhluboka se nadechl. Nejspíš cítil můj strach i mou touhu, obojí dohromady.

Tahle new adult kniha má přes tři sta stran a obsahuje erotické scény, zvraty, šikanu, nezdolnou víru, krvavé boje i lásku. Je to vlkodlačí oddechovka, díky které zapomenete aspoň na chvíli na starosti, jelikož vás dílo pohltí. Příběh se se čtenáři loučí v napínavém bodě a já už se nemůžu dočkat pokračování. Které si rozhodně nenechám utéct. ;-)

Ukázka:

Ale vztek, který mi vřel v krvi, mi nedovoloval jen tak odejít, jako by bylo všechno v pořádku. Probudilo se ve mně cosi temného, cosi divokého a nebezpečného, vyplulo to na povrch a žadonilo o vypuštění. Síla, kterou jsem cítila už dřív, ale která byla vždycky těsně mimo dosah. Teď možná nastal ten správný čas. Vzduch se chvěl napětím. Jiskřilo to mezi námi a čekalo jen na ten správný okamžik, aby to propuklo plnou silou. "Hej!" Výkřik přicházel z dálky, ale postačil, aby nás okamžitě rozptýlil. Lori ještě pořád stála mezi rozbitými střepinami mého fotoaparátu, odvrátila se od nich a něco nesrozumitelně zavrčela. Moje nejlepší kamarádka Mira se rozeběhla k nám a dlouhé tmavohnědé vlasy za ní vlály jako závoj. Na sobě měla bikiny, jako by si šla zaplavat. To jako vážně? V tuhle dobu? Věděla jsem, že plavání miluje, ale všichni jsme se připravovali na Kovergenci. "Co si sakra myslíte, že děláte?" zvolala Mira a zastavila se vedle mě. Oči upírala na ostatní vlky, ale já věděla, že ta otázka byla určena mně. "Nepleť se do toho," zavrčel Brad. "Jestli víš, co je pro tebe dobré, nebudeš do toho strkat nos. Dáváme té čubě lekci, o kterou si říká od chvíle, co se narodila."

Hodnocení: 4,3/5

Velice děkuji za nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. Tak tohle je knížka zcela mimo můj čtenářský záběr. Ale ráda jsem si recenzi přečetla.

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu mám doma a chci se do ní velmi brzy pustit. :) Doufám, že budu také tak nadšená.

    OdpovědětVymazat