pátek 11. října 2019

Věřit znovu



Věřit znovu je druhým dílem romantické série Začít znovu, která vychází v edici knihy Omega. Jedná se o romanci z vysokoškolského prostředí, takže kromě lásky a přátelství je důležitým tématem škola – referáty, předměty, stres. Tudíž se mi alespoň na chvíli vrátily studentská léta, na která hrozně ráda vzpomínám.

Dawn je mladá dívka, která toho za svůj život prožila už hodně.  Její velká láska s Natem, s kterým chtěla strávit zbytek života, skončila. Zhroutil se jí celý svět, cítila se ponížená a zdrcená. Dawn se od okolí izolovala, vybudovala si silnou obranou zeď. Rozchod ji naprosto zdrtil. Rozhodla se začít znovu, přestat se užírat a překonat bolest. A především opět důvěřovat lidem, ale není to jednoduché. Už znovu nechce zažít to zklamání, takže si od všech kluků drží stranou. Veškeré snahy o sblížení hatí. Ovšem její plán jí kazí dobrý kamarád Spencer, který je neskutečně atraktivní, inteligentní, hodný a navíc má o hrdinku opravdový zájem. Dawn jeho snahy odráží, ale každým dnem je to těžší a těžší.

Nerandila jsem. Nechtěla jsem randit. A bylo úplně jedno, čeho si žádalo mé tělo – už nikdy k sobě žádného chlapa nepustím. ¨


Líbilo se mi, že autorka porušila zaběhlý vzorec. A nezabývala se vztahem mezi hodnou holkou, co se zamiluje do největšího darebáka na škole. Takže žádní ohraní zarytý nepřátelé, jak je v romantických dílech zvykem. Ale tady jde o milostné vzplanutí mezi dvěma kamarády, kteří se od prvního shledání přitahují, ale kvůli minulosti se od sebe drží dál.





















Jde o dívčí román, který volně navazuje na předchozí díl Začít znovu. Knihu můžete číst i
samostatně. Příběh se totiž točí kolem jiných hlavních hrdinů, ale protagonisté z jedničky se tu samozřejmě mihnou. Oba nový hlavní hrdinové jsou opět sympatičtí. Takový dobráci, které ovlivnila minulost. Každý z nich řeší svůj osobní problém a mlží o svých pravých citech.

„Jdu se osprchovat. Klidně pojď se mnou, ukážu ti, o kolik hezčí je koupelna oproti kuchyni.“ Praštila jsem pěstí do nadloktí. „Ne, díky.“ „Jednou mě do téhle koupelny doprovodíš dobrovolně, zlato. Ty to víš, já to vím a svět v tom má už od počátku věků taky jasno.“

Příběh je to milý, jednoduchý. Takové oddechové čtení, u kterého se odreagujete. I když poněkud naivní. Samotný hlavní hrdina je prostě vykreslen tak moc přitažlivě, až působí neuvěřitelně. Věřit znovu je čtivé a dojemné dílo, ve kterém nechybí humor, sarkasmus, flirt a výměny názory mezi hrdiny. Zároveň se zabývá i vážnějšími tématy jako je například nevěra.



V knize naleznete seznam písní, ve kterém se objevuje třeba One Direction nebo Justin Bieber. Dohromady 20 skladeb vás přenese blíže k ději.  Ve kterém nechybí emoční vypětí či dlouho potlačovaná touha.

Ukázka:
Mně se vedlo právě tak. Vzduch mezi námi stále houstl, až mi připadalo, že brzy nebudu moct dýchat. Pokud se naše ústa brzy nesetkají, svět zanikne. Země se prostě rozplyne. Skácím se mrtvá. To jsem nechtěla, a Spencerovi jako by se vedlo podobně. Sklonil hlavu ve stejném okamžiku, kdy si já stoupla na špičky. Přitiskl svá ústa k mým a já na místě roztála. Rty měl pevné a teplé, něžné a opatrné. Zaťala jsem mu ruce pevněji do trička a přitáhla si ho k sobě. Hrudí se mi šířil žár, který vystřeloval všemi směry. Spencer tiše zasténal a objal mě pažemi. Jeho ústa se krátce oddělila od mých a Spencer zalapal po dechu. V příštím okamžiku mě zase líbal. Mohla bych umřít, jaký to byl dobrý pocit. Rozevřela jsem pro něj rty a jeho jazyk se setkal s mým. Vzdychla jsem a pak…
… od sebe prudce odstrčil.

Hodnocení: 3,9/5

Děkuji Knihy Dobrovský za poskytnutí recenzního výtisku!




6 komentářů:

  1. První díl mě hodně zaujal, o druhém ani nevím, že vyšel. Romantiky mám ráda a navíc je mi v současné době vysokoškolské prostředí hodně blízké. :)) Určitě si píšu na seznam. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Záčít znovu bylo perfektní, vydání Věřit znovu mi přijde, že se trochu utajilo, ale stejně jsem si k druhému dílu cestu našla. Zrovna teď ho dočítám, a je to parádní oddechovka :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já dívčí romány moc nemusím, tak to není pro mě :( ale věřím, že bude knížka dobrá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dívčí romány nepatří mezi mé nejoblíbenější žánry, ale jednou za čas si je ráda přečtu. :D

      Vymazat