středa 11. dubna 2018

Temné hlubiny

Temné hlubiny jsou třetím dílem oblíbené série od usměvavého autora Roberta Bryndzy. Tentokrát nás volné pokračování příběhu zavede ke starému případu vraždy teprve sedmileté dívky. Dopředu vám musí být jasné, že opět půjde o napínavý příběh – plný zvratů.

Kniha je složená z prologu, 80 krátkých kapitol a epilogu. Už potřetí se setkáváme s inspektorkou Erikou Fosterovou, která je v práci výborná, ale v osobním životě si neví rady a navíc má nadání si znepřátelit své nadřízené, kteří se jí chtějí, co nejdříve zbavit.  Tahle dramatická detektivka nás uvítá scénou ze zatopeného lomu, kde s pomocí potápěčů polici hledá ztracený heroin a shodou okolností je kromě drog objeveno i tělo mladé dívenky, která zemřela před 26 lety.

„Opravdu si myslíte, že po všech těch letech se vám ten případ podaří vyřešit?“ zeptala se Nancy. „Svoje případy vždycky vyřeší,“ opáčila. „Tak hodně štěstí… A buďte opatrná. Policistka, která ten případ měla na starost před vámi, Amanda Bakerová, se zbláznila.“


Erika byla přeložena (odklizena) na zcela nové oddělení organizované a hospodářské kriminality a seznamuje se s novým týmem. I když už se nemá zabývat vraždami, tak ji tělo objevené dívky nedá spát a rozhodne se bojovat, aby získala tenhle nevyřešený případ pod svá křídla. Díky své povaze se jí to opravdu povede a jako obvykle se dostane do centra nebezpečí. Po 26 letech se otvírají staré, nezhojené rány. Do vyšetřování je zapojen i v minulosti obviněný pedofil, zármutkem zdrcená matka nebo bývalá vyšetřovatelka, která se vytvořila závislost na alkoholu.

Sedmiletá Jessica Collinsová se chystala na narozeninovou oslavu své kamarádky, na kterou ovšem nikdy nedorazila. Rozběhlo se vyšetřování, během kterého se neobjevili žádní svědci, nikdo nic neviděl ani neslyšel , nalezené stopy nikam nevedly. Tenhle kontroverzní případ byl v každých novinách, ale viník objeven nebyl. Po letech se do vyšetřování, kde se snoubí přítomnost s minulostí pouští ostřílená a odhodlaná Erika Fosterová, která se nenechá jen tak odradit.

„Nejsem kariérní policejní důstojník. Absolutně se věnuju svým případům. Zmizela sedmilétá dívka a někdo ji hodil do lomu jako pytel s odpadky. Chci zjistit, kdo to udělal. Chci pro Jessiku spravedlnost. Chci, aby se její rodina konečně mohla pohnout z místa a začít ji oplakávat.“

Další díl z oblíbené série mě nezklamal, právě naopak, příběh byl neuvěřitelně čtivý a dramatický děj rychle utíkal. Autor má čuch na dobrá a především zajímavá témata, která upoutají čtenářovu pozornost a zároveň šokují.

Přijde mi, že díla Bryndzy mají vzestupnou tendenci. A autor se opravdu začíná čím dál více rozepisovat. Případy jsou zajímavější, zamotanější a především napínavější. V případě Temných hlubin jsem do posledních stránek netušila, kdo je vrahem mladé dívčiny. Ať jsem se usilovně snažila přijít na možné důkazy, nic mě nenapadlo a tápala jsem ve tmě. Na rozdíl ode mě je Erika schopná vyšetřovatelka a do případu se opět obula a kousek po kousku začíná rozmotávat zločin starý dvacet šest let.

zdroj

„Myslíte si, že Jessiku někdo unesl?“ „Nevím. O výkupném se nikdy nikdo nezmínil?“ „Ne. Prostě zmizela a následně se všechno nějak rozpadlo. Její rodina, vyšetřování Metropolitní policie.“

Robert Bryndza je prostě sympaťák, který se zajímá o své čtenáře a rád s nimi komunikuje. Líbí se mi, že v žádné jeho knize nechybí výzva, aby mu čtenáři psali, a na základě jejich odpovědí se rozhoduje, jak bude série pokračovat. Rád si nechá poradit, proto zveřejňuje ve svých dílech, kde všude ho fanoušci můžou najít, popřípadě sledovat a vždy se těší na zpětnou vazbu. Dokonce zmiňuje i blogery, což nedělá téměř žádný autor, takže díky tomu má u mě další plusové body. Já se už moc těším na další díl téhle série. J

Ukázka:
„A když jsem ve vašem týmu začala pracovat, řekl jste mi, že mě k vám vnutili jako nějakou tetu, kterou si k sobě nikdo nechce vzít na Vánoce!“ „Eriko, takhle jsem to neřekl. V každém případě jste teď cenným členem mého týmu.“ „Pane, já ten případ můžu vyřešit. Znáte moje záznamy, které se týkají řešení těžkých případů. Mám jedinečné schopnosti, které by byly pro vyšetřování vraždy, jež se stala daleko v minulosti, přínosem.“ „A přesto, po všech těch letech, jste stále jen detektiv šéfinspektor. Napadlo vás vůbec někdy proč?“

Hodnocení: 4,2/5

Děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat