neděle 26. srpna 2018

Je tohle láska?


Je tohle láska? je druhým dílem série Být holka je dřina / Klub okašlaných báb. Po bestselleru Už jsem normální?!? přichází na řadu další silná dívčí hrdinka, která nám poodhalí své starosti, které ji sužují.

 Každá kapitola začíná různými situacemi, s kterými se hrdinka vypořádává, a které jsou podle ní odsouzené k nezdaru (př. nejpříšernější kocovina na světě, rozpačitá shledání, vlezlý skoropřítel). Některé kapitoly z pohledu Amber jsou doplněny emaily a některé vzpomínkami z minulosti.

„LUMOS!“ zařvala jsem a bodla rukou do vzduchu. „EXPECTO PATRONUMMM.“
„Ehm, hele, víš, že ty kouzla z Harryho Pottera ve skutečnosti nefungujou, že jo?“


Amber jede z Anglie do Ameriky, aby napravila svůj křehký vztah s matkou, která ji opustila a odstěhovala se na druhou stranu zeměkoule. Je to bývalá alkoholička, která Amber zanedbávala už dlouhé roky předtím, protože bojovala se svými démony. Amber chce napravit vzniklé škody v jejich vztahu a jede na léto vypomáhat matce s letním táborem. Zjišťuje, že nic není takové, jak si to představovala. Půjde jejich vzájemný vztah vůbec ještě zachránit?

Naštěstí se Amber rychle skamarádila s některými táborníky a léto si tak začíná konečně užívat. Hlavně díky zájmu krásného, vypracovaného sportovce Kyla, který byl samozřejmě zvolen králem plesu a i ostatní děvčata na něm mohou oči nechat.  Ambeřina matka ji od něj odrazuje, je to prý známý lamač dívčích srdcí. Amber je rozhodnutá se do KYla nezamilovat, ale ten má jiné plány.

Došlo mi, že je to poprvé, co mě nějaký kluk chytil za ruku… a jen proto, aby mě dal do stabilizované polohy. Fakt trapas.

Hlavní hrdinku Amber jsem si okamžitě oblíbila a to nejenom díky tomu, že stejně jako já měří přes metr osmdesát a je stejně jako já alergická na sport, ale protože se nebojí říct svůj názor, má prořízlou pusu a mluví rychleji, než přemýšlí. Je to holka, která si sice v některých věcech nevěří, ale po setkání s americkým krasavcem na sebe začne měnit názor.

Opravdu jsem nečekala, že se mi do ruky dostane tak zajímavý příběh, ani chvíli jsem se při čtení nenudila. Naopak jsem si užila každou kapitolu. Tohle prostě byla skvělá kniha, u které jsem se vážně pobavila. Tenhle příběh měl šťávu, bavila jsem se od začátku do konce. Kniha měla nejen náboj, ale i šmrnc. Navíc je hlavní hrdinka Amber strašně sympatická osoba, která neměla lehké dětství ani neměla štěstí v lásce, ale nezlomilo jí to.

Je tohle láska? je dívčí román, který se zabývá ženskými právy, problémy v rodině, alkoholismem, první láskou nebo třeba přátelstvím. Z díla čiší feminismus, což je další věc, která se mi na příběhu líbí. Autorka se nebojí nakopat patriarchátu zadek a to oceňuji. S jejími názory se ztotožňuji a jsem ráda, že touto cestou se dostanou k dalšímu publiku.



„Taoisti věří, že lidský bytosti si komplikují život tím, že pořád o všem strašně přemýšlejí, a kvůli tomu jsme pak nešťastný. Ale když si přečteš knížky s medvídkem Pú, zjistíš, že Pú je pořád šťastnej, protože vidí věci jednoduše. On je vlastně na vyšší filozofický úrovni než většina z nás.“

Je tohle láska? je kniha psaná s humorem, nadsázkou a především sarkasmem. Jedna část se zabývá srdcervoucím vztahem mezi hrdinkou a její závislou matkou, druhá část se zabývá nově se tvořící láskou. V knize jsou také časté narážky na Harryho Pottera, medvídka Pú a Stmívání, což bylo zajímavým zpestřením knihy. Navíc se dozvíme nějaké rozdíly mezi Angličany a Američany, protože každá kultura je jiná a má svá specifika.

Tohle je přesně ten typ knihy, který jsem jako náctiletá doslova hltala a musím přiznat, že Je tohle láska? je jednou z nejlepších romantických příběhů pro mládež, který jsem zatím četla. Příběh je jako stvořený pro dívky od 12 let, které z knihy budou určitě nadšené. A co si budeme povídat, mně se kniha moc líbila i v mém věku.

Ukázka:
Kyle se zasmál. „Vždyť víš, jak to myslím! Ale řekněme, že Bella Swanová by se odstěhovala do toho zapadákova, kam se odstěhovala, a tam byl týpek s dlouhýma mastnýma  vlasama, akné, brejlema a oblibou v nošení takových těch hnusných triček s logama, víš, co myslím? No, tak si představ, že by tenhle kluk přivalil k ní do pokoje a sledoval ji, jak spí, nebo na ni zíral jako maniak během hodiny chemie. Zavolala by na něj poldy! Byl by za strašidelnýho úchyla. Ale když vypadáš jako Robert Patinson, kdepák, to je v pohodě. Pokud máš zelený oči a „šišatej úsměv“, můžeš se klidně chovat jako úchyl.

Děkuji nakladatelství Slovart za poskytnutí recenzního výtisku!

Hodnocení: 5/5


11 komentářů:

  1. Já se na tuhle knížku tak těším...asi jí začnu číst už dneska:D. Úplně jsem zapomněla, že jí mám ve svojí knihovně...díky za připomenutí:D.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) To nevypadá vůbec špatně, knížka se mi zalíbila už podle té krátké ukázky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha je to opravdu povedená a zaručeně se u ní pobavíš. Část, kterou jsem dala do ukázky mě rozesmála, tu sem do recenze prostě dát musela. :D

      Vymazat
  3. Super recenze, kniha i první díl mě zaujaly hned na první pohled. Ráda bych se k nim brzy dostala, protože vypadají vážně dobře. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se k nim brzy dostaneš a zpříjemníš si tak s nimi den. :)

      Vymazat
  4. Není to můj žánr, ale zní to vážně dobře, tak se po tom třeba podívám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Podle ukázky to vypadá parádně. Narážky na další příběhy se mi v knížkách moc líbí. Potom je celý ten příběh takový reálnější :-) a mimochodem, taky mám přes 180 cm - 182 přesně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám v knize ráda narážky na jiné příběhy. :) Jinak jsem ráda, že v knižním světě nejsem jediná "žirafa". :D :D

      Vymazat
  6. Tuhle knížku bych si ráda přečetla. Velmi pěkná recenze, Veru :-)

    OdpovědětVymazat