čtvrtek 12. prosince 2019

Komisař



Komisař je volným pokračováním románu Prokurátor. Jde o erotický román, který je obohacený o detektivní zápletku. Jedná se o čtivé, oddechové, ženské čtení, které dokáže zaujmout.

Zuzana donedávna žila bezstarostným životem, utrácela peníze a užívala si se svým novým bezchybným přítelem. Ovšem krutá realita ji dostihla a ona zjišťuje, že její milovaný otec je zapleten s mafií a dluží hromady peněz. Aby toho nebylo málo, z gentlemana po jejím boku se vyklube policista v utajení, který je na hony vzdálený muži, za kterého se vydával. Vše byla jedna velká lež a pro Zuzanu je to obrovská rána, která ji změní.

Polská autorka Paulina Świst, která se proslavila bestselerovým debutem Prokurátor, opět vsadila na polskou mafii, do děje zapletla i mezinárodní obchod s bílým masem a i tentokrát popsala pozoruhodné a zcela rozdílné hrdiny, mezi kterými to náležitě jiskří.

Veškeré náznaky citů, které jsem vůči ní choval, zmizely, jakmile jsem měli jít nakupovat. Kurva! Jak dlouho si člověk může zkoušet hadry? Proč jsem se do hajzlu vůbec stal policajtem? Po zasraných šestnácti letech práce jsem už dvě hodiny seděl na vínovém sedátku a zíral na princeznu, co si zkouší oblečky.

Komisař je psán zajímavým stylem, v knize totiž zcela chybí kapitoly. Jde tedy o jednolitý příběh, který je oddělen mnoha odstavci, ve kterých se ve vyprávění střídají dva hlavní hrdinové. Krásně se ukazuje, jak je ženské a mužské uvažování odlišné a stejně tak pohled na jednu a tu samou situaci.
V knize vidíme znatelný vývoj charakteru postav, především hlavní ženská hrdinka – empatická, jemná, slušná, milá, vzorná, strojená Zuzana se začíná postupně uvolňovat a překonávat výzvy, díky kterým se zamyslí nad jejím předchozím životem a názory.

Tak tahle série je prostě skvělá a autorka ví, jak udržet čtenářovu pozornost. Její příběhy nejsou zbytečně natahované, ale jdou rovnou k věci. Komisař je stejně jako Prokurátor velice čtivý a poutavý. A já osobně jsem si čtení opravdu užila.

Výhodou je i fakt, že se setkáváme se starými známými hrdiny z předchozí série. Kromě oblíbené Kingy a charismatického Chladného v díle narazíme i na psychopatického Šediváka, který v ději udržuje napětí.

„Celou dobu mě jenom strašíš. A jsi panovačný. Nesnáším takové chlapy. Myslíš si, že žena by měla jenom provádět tvoje rozkazy, přitakávat ti a vařit?“



Navíc nejde o žádný přeslazený příběh, ale autorka ukazuje krutou a tvrdou realitu. Na příběhu je osvěžující, že není tolik naivní, ale v ději jsou popsané nefiltrované myšlenky a názory hrdinů včetně vulgárních výrazů.

Komisař je román pro ženy se svižným dějem. Rozhodně jsem u druhého dílu nebyla zklamaná, právě naopak, od autorky si ráda přečtu i její další díla. V knize na čtenáře čeká vzrušení, intriky, nadávky, nebezpečí i touha.

Ukázka:
Moje bláboly se jí nejspíš zalíbily. Poselství toho představení jí však nebránilo v tom, aby si o necelou hodinu později dala v exkluzivní restauraci večeři za tři sta třicet zlotých. Raději jsem nepřepočítával, kolik by za to bylo bigmaců, aby mě netrefil šlak. Je dobře, že se po tom všem alespoň zase nechala opíchat. Pomalu jsem vstal, abych ji nedejbože neprobudil…
§
Otevřela jsem oči a rozkošnicky jsem se protáhla. V posteli jsem byla sama. Radoslaw mě večer varoval, že bude muset vstávat brzy, protože ho čeká důležitá prezentace. Kdo by si pomyslel, že se dá ideální chlap najít přes internet!

Hodnocení: 4,1/5

Moc děkuji Knihy Dobrovský za poskytnutí tohoto recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. Kniha mě zaujala na první pohled. :) Jediné, co se mi trošku vadí, je absence kapitol. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Absence kapitol mě ze začátku také poněkud rozhodila, ale rychle jsem si zvykla. :)

      Vymazat
  2. Takovéhle propojení žánrů jsem ještě neviděla, ale mohlo by to být zajímavé. :)

    PS: Objevila jsem tvou adresu, dřív jsem tě sledovala, ale nějak ses mi ztratila. Tak jsem ráda, že jsem tě našla, a přeji krásné Vánoce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to rozhodně zajímavé propojení. ;-).
      Jsem ráda, že tě má tvorba zaujala, děkuji za sledování a taktéž přeji krásné Vánoce! :)

      Vymazat