pondělí 3. srpna 2020

Podezřelý

Podezřelý je již třetím dílem z mé oblíbené série Prokurátor od polské autorky Pauliny Świst, která bravurně spojuje erotický román s kriminální zápletkou. Tenhle mix zatím pokaždé skvěle zafungoval a navíc mi přijde, že má tahle série vzestupnou tendenci. Možná proto, že jsem si oblíbila hrdiny, kteří se objevují i v předchozích dílech. Kniha je opět plná rvaček, násilí, sexu, nadávek i vydírání.

Tentokrát autorka přiblížila vztah Marie Zimnické tedy sestry hlavního hrdiny z Prokurátora a zlého hocha Daniela Wyrwy. Marie je dívka bez zkušeností, kterou odjakživa přitahovali grázlové. Daniel je donchuan, kterému není cizí násilí, drogy ani sex. Hned na první pohled to mezi nimi jiskří a Daniel si Marii postupně získá. Oba žijí odlišné životy, ale neskutečně je to k sobě přitahuje.

„Poslyš, milej Romeo, ty tvý tendence stát se mučedníkem rozněžňujou dokonce i moje chladnokrevný srdce, ale varuju tě naposledy: pakuj se odtud, než s tebou vytřu podlahu.“ Právě jsem se přestal ovládat.
Daniel ví, jak sbalit ženu a když si vyhlídne nevinnou Marii, neodradí ho, ani fakt, že je sestrou Chladného před kterým se všichni třesou. Daniela to k Marii prostě táhne a i jí se pohledný gangster okamžitě zalíbí. I přes odlišnost povah si rozumí a shodou náhod Marie otěhotní. Daniel, který je zvyklý na svobodu se začíná cítit pod tlakem a aby zabezpečil rodinu, udělá mnoho chyb. Braní drog je poslední kapkou v jejich vztahu, který ztroskotá. Daniel jde na odvykačku a naštvaná Marie se vrhá do náruče jiného muže.

Děj je napínavý a žhavý zároveň. Každým dílem mě tahle série baví víc a víc. Vztahy jednotlivých postav jsou propojené a tak se staří známí objevují i v pokračování. A i když na sebe jednotlivé díly volně navazují, knihy lze číst i samostatně. Přesto jsem přesvědčená, že čtenáři okamžitě sáhnou i po zbývajících dílech, protože jsou čtivé a poutavé.

V knize Podezřelý sleduje nejen minulost zaniklého vztahu, který byl nastíněn v předchozích dílech, ale souběžně se odkrývá přítomnost, kdy se Daniel rozhodne bojovat za to, aby vídal dceru. Je rozhodnutý vše urovnat. Ovšem ničí ho, když vidí milovanou ženu v náruči jiného muže. Daniel neuvěřitelně žárlí a závidí. Je rozhodnutý získat svůj bývalý život zpátky, protože cítí, že jsou spolu s Marií pro sebe stvořeni.



„Nevejdu se tam.“
„Tam bych zajel i tatrovkou s přívěsem,“ zahalekal jsem úslužně ze zadního sedadla. „No jasně! Je vůbec něco, v čem nejseš naprosto dokonalej, mylorde?“ zeptala se, otočila se na mě a koukala na mě jako na debila všech debilů.


Kniha popisuje toxický vztah dvou mladých lidí. Oba dva se extrémně přitahují, ale zároveň si neuvěřitelně ubližují. Jejich vztah je zamotaný, nechybí provokace ani žárlivost. Jde o výbušnou dvojici, mezi kterou to přes všechny problémy neuvěřitelně jiskří.

Kromě sledování vývoje dramatického vztahu je příběh okořeň zápletkou, ve které dochází k vydírání. Objevuje se strach o dítě, který přebíjí zatvrzelost a nenávist. V knize nechybí výhružky, drogy, alkohol, láska, prostě opravdu zajímavý koktejl. Já si čtení jako obvykle užila, tuhle sérii mohu jedině doporučit, má prostě ten správný náboj.


Ukázka:
Naprostý masakr. Daniel chodil navštěvovat Ninu od února, od jejích prvních narozenin. Malá ho zbožňovala. Ale já jsem prožívala muka. Můj manžel celou dobu brblal, kňoural a prorokoval, že ho
opustím. Přitom si pravidelně ožíral držku. Bože, jak já jsem ho nesnášela. Uvědomila jsem si svoji chybu ještě předtím, než jsme vyšli z obřadní síně. Mstila jsem se největší lásce svého života. Nikdy nezapomenu na zuřivost, která ho zachvátila, když se vrátil z odvykačky a zjistil, že jsem se vdala. Šíleně jsem trpěla, ale jeho zloba mě obrovsky uspokojovala. Teď už vím, že nejvíc jsem ublížila sobě a své holčičce. Vždyť Nina se mě jednou zeptá, kdo je Daniel. Vztekle jsem odfrkla.

Hodnocení: 4,5/5

Velice děkuji Knihám Dobrovský za poskytnutí recenzního výtisku!


2 komentáře: