neděle 24. listopadu 2019

Dračí oheň: Proroctví


Dračí oheň je prvním dílem nové dobrodružné série, která volně navazuje na trilogii Dračí oči. Je to dílo od zkušené české autory Kristiny Hlaváčkové. Která taktéž napsala Artefakt, který je takovým detektivním fantasy dílem.

Jde o knihu v žánru young adult, tudíž je cíleně psána pro mládež, ale jistě zaujme i milovníky draků. Příběh pojednává o proroctví a prolínání bílé a černé magie, ve kterém nechybí kouzelní tvorové a odvaha.

Dračí oheň je složený jakoby ze dvou příběhů, ten první vypráví o Kefetu a Elliných společnících, o tom, jak se všichni vzpamatovávají z vítězného boje. Ovšem zlo se nehodlá vzdát a temnota si opět nachází cestu. Dává o sobě vědět, klidně i během oslavy svatby členky královské rodiny. Zář reflektorů je poté přesunuta na Elenu (hlavní hrdinku), která si léčí šrámy u Andragorek, tedy známých válečnic, které jí mnohé naučí a připraví na těžkou pouť, která ji ještě čeká. Protože proroctví se může kdykoli naplnit. 

Tma byla hebká, uklidňující jako peřina. Na kratičký moment, než jí tělem projela bolest. Cítila ji až v morku kostí. Pokusila se proti ní vzepřít. Nemohla se pohnout. Svaly ji neposlouchaly. Bolest ustoupila. Aby se po pár vteřinách vrátila s novou, děsivou intenzitou. Jako by jí žilami místo krve proudil oheň, pomalý a hustý.

Jelikož já osobně jsem předchozí sérii četla a líbila se mi, bylo mi jasné, že určitě sáhnu i po Dračím ohni. Díky úžasné spolupráci s Cosmopolis mám dokonce knihu i s věnováním, tudíž jsem o to více nadšená. Myslím, že čtenáři, kteří začnou Proroctvím, mohou být v začátku poněkud zmatení, je na ně totiž vychrleno hodně událostí, míst i postav, ale i tak si lze kouzelný příběh užít, když se nelpí na detailech.

Kromě dračí obálky, která koresponduje s dějem, nadpřirozených bytostí uvnitř a silné hlavní hrdinky jsou na knize pozitivem i povedené ilustrace, které zobrazují draky. Takže kniha po vizuální stránce rozhodně pohladí oko.




„Aronel byla… alespoň na chvíli byla volná. Neměla na zádech teč. Nebyla… Mohla jít, kam chtěla. Nikdo ji nelovil. Nikdo od ní nic… nečekal. Nepochybovala.“

Tahle fantasy kniha je plná nadpřirozena, nejrůznějších tvorů, magie a bojů. Dozvíme se více o dávném proroctví. A v ději se objevují nepřekonatelní pidimužíci a jejich vytříbený slovník.
Proroctví je jistě zajímavých prvním dílem nové fantasy série. Kniha pro mládež vypráví o magickém světě plném nejroztodivnějších tvorů. Já téhle sérii rozhodně fandím. Na české poměry jde o zajímavý počin pro nenáročné čtenáře, kteří mají rádi oddechové příběhy. Pro mě jde o nostalgii, protože já před lety sledovala, jak se Elena mění z ustrašené dívky v odvážnou bojovnici. Pokud bych ovšem jako první Proroctví asi bych tolik nebyla nadšená, Dračí oheň mě přeci jen bavil víc, ale je to možná tím, že jsem ho četla, když jsem byla cílovou skupinou.

Ukázka:
Kierenovy mimické svaly se v tu chvíli trochu přerovnaly. Možná chtěl něco říct, ale Elena ho zadržela netrpělivým pohybem ruky. To pradávného překvapilo. Takhle s ním nikdy nikdo nejednal!„Než začneš s vyhýbavými odpověďmi, strávila jsem několik dní zjišťováním, co zabíjí kusy Morlonu. Už dva dny jsem téměř nespala, jsem unavená, mám polámané kosti. Moje vlastní, ne, vlastně nevlastní příbuzenstvo se mě pokusilo zabít.  Zabila jsem spoustu lidí a nejsem si jistá, že si to zasloužili. Lhali jste mi, a to fakt nesnáším! Mám spoustu otázek a jsem vážně naštvaná! Uděláš nejlíp, když se nebudeš vykrucovat a odpovídat mi v hádankách.“


Hodnocení: 6,7/10

Děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!


2 komentáře:

  1. Nevím, jestli by to pro mě nebylo moc fantasy. Každopádně obálka je super. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka je opravdu povedená, ale bohužel pro tebe je kniha fantasy prvky protkaná. :D

    OdpovědětVymazat