středa 27. listopadu 2019

Ochránce



Ochránce je erotickým románem, který je zároveň prvním dílem série od zkušené anglické autorky. Jodi Ellen Malpasové je věčný snílek, který má závislost na mojitu a konverskách. Její romány pro ženy se řadí mezi bestsellery a má na svědomí sérii Jedna noc či Tento muž. 

Jde o jednoduchý, romantický příběh o dvou hrdinech, které to k sobě od první chvíle neuvěřitelně táhne. V cestě jim ale stojí nejen rodina, okolnosti, ale i minulost. On je odtažitý, tvrdý, důrazný surovec, který býval uznávaným odstřelovačem. Ona je dcerou tyranského otce, který je bohatý a veřejně známý.

„Nesouhlasila jsem s tím, abyste mě špehoval. Mám svůj život a ráda bych se k němu vrátila.“


Cami se snaží být nezávislá, neustále pracuje na svoji kariéře a snaží se zapomenout na nezbedného přítele, který ji přivedl k drogám. Bohužel její otec ji to moc neusnadňuje, její svobodu nyní okleští Jake. Stává se jejím bodyguardem a sleduje ji 24 hodin denně. Mezi hrdiny to samozřejmě během prvního okamžiku jiskří, ovšem to jim nezabrání v tom, aby si dělali naschvály. Uražená Cami neposlouchá, přesto se v Jakeovi začíná projevovat instinkt ji chránit. Zjišťuje totiž, že  Cami není rozmazlená ani typická zhýčkaná zbohatlice, ale atraktivní, tvrdohlavá žena, která je kvůli otci v ohrožení. Kromě ohrožení z venku oba řeší vnitřní bitvu se svými démony a chtějí se vrátit na správnou cestu a opět začít žít.

Ochránce byl pro mě osobně úplně první seznámením s autorkou a na mě bohužel její dílo valně nezapůsobilo. Nějak jsem hrdinům lásku za hrob absolutně nevěřila a kniha na mě působila neskutečně naivním dojem. Na druhou stranu musím připustit, že šlo o milou romantickou oddechovku.

„Tohle je porušení mých lidských práv.“
„Vyřiďte si to s otcem. Já mám své příkazy.“
„No a já vám přikazuju, abyste mě nechal na pokoji.“
Vy mi neplatíte, slečno Loganová.“

V knize se střídá mužský a ženský pohled na svět.  Což je rozhodně vítaným zpestřením. Knihu bych klidně rozdělila na dvě části. Tu první, ve které se hrdinové poznávají a navzájem provokují. Objevují se zde vzájemné sympatie, ale i vtipné okamžiky plné sarkasmu. Poté se příběh přehoupne do přeslazené pohádky, která způsobila snížení mého hodnocení. Jinak začátek jsem si užila, ale konec jsem přetrpěla.




Kniha byla čtivá, jen škoda, že jsem ty osudové city hlavním hrdinům nevěřila. Přesto si u Ochránce čtenář odpočinete, jen je potřeba nečekat žádné zázraky. Příběh není nijak originální, ale jistě dokáže potěšit romantické duše, pro něž bude ideální oddechovkou.

Zachvěju se, když si vzpomenu, jak jsem si připadala bezmocná, jak černý se můj svět zdál a jak zklamaná jsem byla sama sebou.

Ochránce je romantickým příběhem s jednoduchým dějem vyprávějícím o trénovaném zabijákovi, který byl najat jako bodyguard. Na motivy tohoto díla byl dokonce natočen film, který vyšel v letošním roce a hlavní hrdinku si zahrála Emma Rigby.

Ukázka:
Od chvíle, kdy byli máma s tátou zabiti na palubě letu Pan Am 103, jsem měl jedinej cíl. Válku. Bylo mi sedm. ve skutečnosti jsem ani nerozuměl tomu, co se stalo, ale věděl jsem, že tam venku jsou špatný lidi a někdo je musí zastavit. A čím jsem byl starší, tím víc ta spalující touha bojovat s ďáblem rostla. Dokud babičku nepřemohlo stáří, starala se o mě ona. Pak už nebyl nikdo, kdo by si o mě dělala starosti. Nastoupil jsem do armády a přispěl svojí troškou do mlýna. Čímkoliv, co by mohlo pomoct. Moje přesná střelba nezůstala nepovšimnuta, a tak mě vytáhli d normálních kadetů. Dali mi pušku. Nikdy jsem se neohlížel zpátky.

Hodnocení: 3/5

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. Já erotické romány nečtu od přečtení 50 odstínů šedé :D
    Přečetla jsem sice všechny tři díly, ale už nikdy více :D

    Možná až budu v důchodu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Já si erotické romány někdy ráda přečtu, vážně nejsou všechny tak špatné. :D

      Vymazat
  2. Jako odpočinková kniha, proč ne. :) Tenhle žánr si jednou za čas ráda přečtu, ale vždy hodně záleží na tom, jak se kniha povede. Několikrát se mi stalo, jak říkáš, že jsem hlavním hrdinům jejich lásku nevěřila... a to potom celý příběh v zásadě ztrácí smysl. :)

    OdpovědětVymazat