čtvrtek 30. dubna 2020

Cítit znovu



Cítit znovu je již třetím dílem série Začít znovu od mladé německé autorky Mony Kasten, která miluje procházky po lese, kofein a dny, kdy může jenom psát. Jde o romantický dívčí román psaný v žánru young adult, který volně navazuje na předchozí díly.

Potkáváme zde totiž staré známé hrdiny -  ústřední postavy předchozích dílů. Tedy Allie a Kadena ze Začít znovu a Dawn se Spencerem z Cítit znovu. V nejnovější části si posvítíme na Issaca Granta, který je stydlivý, milý, inteligentní kluk, který má problém se sebevědomím. A pak je tu Sawyer Dixonová ( spolubydlící Dawn), která je promiskuitní a vyhýbá se opravdovým citům.

Ještě před několika málo dny bych Isaaca dokázala shrnout do jednoho jediného slova: mimoň. Teď však byl najednou o tolik víc: syn a bratr. Někdo s těžkým dospíváním, někdo, kdo měl pevnou vůli a odvahu, ale přesto nezapomínal, odkud pochází. Někdo, koho jsem obdivovala.

Začít znovu je milé, romantické čtení, taková nekomplikovaná oddechovka. Dojemný příběh plný nově objevených citů, okořeněný špetkou erotiky.

Autorka Mona Kosten přináší středoškolské drama. Spolužáci se navzájem pomlouvají, chodbami proudí nejrůznější drby a hlavní roli v nich hraje Sawyer - komplikovaná postava, kterou okolí vnímá jako bezcitnou, bezohlednou couru, která střídá chlapy na jednu noc jako ponožky a o nic stálého nemá zájem. Nikdo netuší, že hrdinka zažila těžké dospívání a má strach projevit city a někomu se otevřít. Naráží na nepochopení okolí a proto si od všech drží odstup.

Isaac je hodný, plachý kluk, který neví, jak sbalit holku. Sawyer se nečekaně rozhodne, že si ho vezme do parády a promění ho ve lva salónů. Pro ni jde v začátku o pouhý projekt, rozptýlení, u kterého se pobaví. Ovšem netuší, že čím víc se bude s Isaacem stýkat tím víc odhalí jeho osobnost, která ji okouzlí. A do jejich přátelského vztahu začnou vstupovat city, které všechno zkomplikují.
V knize hraje důležitou roli minulost postav, kterou postupně odkrýváme a otvíráme tak staré i nové rány a šrámy. Postavy zažily těžké chvíle, které je zocelily.  Taktéž fotografování v knize má svoji úlohu.

„Jestli máš potřebu mě líbat, tak ne proto,že nevíš, jak jinak bys mi měla poděkovat, nýbrž protože nemůžeš jinak,“ zašeptal drsně.

Kniha je jako stvořená pro romantické duše. Je to opravdu příjemný, jednoduchý a především čtivý příběh o dvou protikladech. Ona je živel, sebevědomá rebelka, která má strach z neznámého a bojí se hovořit o citech. Na první pohled vypadá jako by se jí nic nemohlo dotknout a vyvést z rovnováhy, ale má strach si k sobě někoho pustit. On je její pravý opak – přátelský, uhlazený, nemotorný, křečovitý, upejpavý mimoň  se zlatým srdcem.



Líbil se mi vývoj postav, autorka se zaměřila na vykreslení jejich charakteru a hrdinové tak nebyly plytcí. Právě naopak, čtenář si je jistě oblíbí a bude jim fandit. Mně osobně se při čtení několikrát objevil úsměv na tváři, ale zároveň se v příběhu objevily chvíle, při kterých se mi chtělo brečet.

„Nejsme tím, co o nás říkají, Sawyer. Nedej si to namluvit.“

Začít znovu je emotivní dílo, které je zároveň čtivé a milé.  Za mě jde rozhodně o nejlepší díl celé série. Oba dva hrdinové mi sedli, byli sympatičtí a charismatičtí. Především Isaac Grant byl prototypem ideálního protějšku. Neskutečně sladký, sympatický, inteligentní, věrný a obětavý kluk. Rozhodně mohu doporučit - ideální dívčí čtení!

Ukázka:
 „Jsi prostě až moc hodný.“ „Neposlouchej ji. Žena tvých snů je někde tam venku a čeká jen na tebe,“ vmísila se Dawn, Isaac ji však ignoroval a místo toho si židli trochu pootočil mým směrem. „Znamená to, že se musím chovat jako hulvát, abych měl rande?“ zeptal se. V duchu jsem protočila oči. Jen Isaaca by napadlo vyjádřit se tak, aby se vyhnul slovu „hajzl“. Rozvážně jsem pokrčila rameny. „Přijde na to. Co přesně hledáš?“ Skousl si spodní ret. „Upřímně řečeno, je mi to teď už lhostejné. Už jedno jediné rande by byl skutečný pokrok.“ Tváře měl teď tmavorudé, ale upřeně se na mě díval. „Tak to bys měl nutně získat trochu sebevědomí,“ prohlásila jsem. „A možná něco změnit na svém vzhledu.“

Hodnocení: 4,5/5

Velice děkuji Knihy Dobrovský za poskytnutí recenzního výtisku!

1 komentář:

  1. Já zatím četla první díl a byla jsem z něho nadšená. Přesto, že jde o obvyklé téma, je napsáno určitým způsobem, který z příběhu udělá úžasné a originální čtení. :) Jsem ráda, že i další knihy stojí za to. A podle tvé pěkné recenze je to evidentní.

    OdpovědětVymazat