pátek 9. července 2021

Šamanova pomsta

Šamanova pomsta – Hodina bolesti je šestým dílem fantasy série v žánru LitRPG nesoucí název Cesta šamana, která vychází u nakladatelství Fantom print, ve kterém si příznivci tohoto žánrů, který spojuje mechanismy online her spolu s prvky fantasy či sci-fi přijdou na své. Výpravné a především čtivé dílo sepsal ruský autor Vasilij Mahaněnko.

Kniha nabízí spoustu akce, ale i děsivých momentů, překvapivých zvratů i nebezpečných úkolů. Autor si pro čtenáře připravil zajímavý příběh, který se víc a víc rozvíjí. A každý díl je lepší a lepší. Tule sérii jsem si totálně zamilovala a jediné co mě mrzí je fakt, že už na mě čeká pouze závěrečný sedmý díl nesoucí název Válka klanů. Hrozně mi ta společná cesta s Mahanem utekla.

Jsi šaman Mahan, hlavní hrdina dvou celovečerních filmů. Navíc pozitivní hrdina! Jsi hráč s jedinečným hradem, jedinečnými mazlíčky pro všechny členy svého klanu a s neskutečným štěstím na herní scénáře.

Mahan - odsouzený hacker s přiřazenou profesí klenotník a třídou šaman si doposud odpykával svůj trest ve virtuální realitě Barlioně, která se pro něj postupem času stala realitou. Ale to se tímto dílem mění.

Na Šamanovu pomstu jsem se doslova vrhla, jelikož předchozí část skončila opravdu dramaticky. Mahan dostal pořádnou ťafku a byl strašlivě zrazen. Jelikož dopadl na dno a o hodně přišel, rozhodl se vykoupit z vězeňské kapsle a opustil virtuální svět. Nyní ho čeká zotavení ze závislosti na hře, která ho doslova pohltila. Měl strávit osm let prací v dole, ale svými skutky a činy si dokázal vydělat tolik, že se za 11 měsíců stal svobodným občanem.

Hrdinu v Šamanově pomstě čeká tvrdá realita, probuzení i rehabilitace. Získal tolik peněz, že by již nemusel pracovat, mohl by hodit všechny křivdy za hlavu, ale stravuje obrovská touha po pomstě, která ho nutí se vrátit na místo činu a donutit ostatní, aby za všechna jeho příkoří zaplatili. Je rozhodnutý vymyslet plán na zničení Fénixů a pomalu osnuje taktiku. Chce získat vše, co mu bylo ukradeno zpět, cítí se jako hlupák a povolává právníky. A zjišťuje, že není sám, komu bylo ublíženo a že má nakonec víc možností než čekal.

„Myslel jsem, že jsi ve hře strávil jen rok. Jak je možné, že tě do sebe tak vtáhla?“ Technikův jednooký obličej zakryl výhled ba jednoho z kentaurů, který se právě posadil a švitořil. „Vnímání reality na 35%. Pacient se nachází v černé úrovni závislosti.

Součástí napínavé knihy je i malé překvapení. Autor Vasilij Mahaněnko připojil i krátkou bonusovou povídku Hodina bolesti, která vrhá jiné světlo na závěr Karmadontovy šachovnice. Díky ní si mohou čtenáři přečíst o pocitech a myšlenkách Anastarie.

V příběhu se kromě taktik, plnění úkolů a posouvání levelů začala objevovat i milostná linka. Ale ukázalo se, že Anastaria je bezcitná hráčka, která s Mahanem pěkně vymetla. Ten má nyní problém udržet své emoce na uzdě. Kniha přináší vztek, podpásovky, podrazy, hackování, nebezpečí, překážky, spojenectví, zrazenou důvěru i informace, které se ukázaly jako nejsilnější zbraň. Zjišťuje, že vše je trochu složitější, než na první pohled vypadá a nyní neví, komu věřit. Kniha ale není jen o pomstě, Mahan taktéž napravuje, co se dá. Zaměřuje se i na úkoly, hrad, šamanskou dráhu či na postavení klanu.

V Šamanově pomstě se konečně prolíná reálný život s virtuální realitou. Hrdina si zahrává se silnými protivníky a bojí se o svůj život, jelikož po něm ostatní pátrají. Kniha je opět čtivá, poutavá, napínavá a rozhodně nelze odložit. Navíc byl děl velice překvapivý a nepředvídatelný a některé úseky mi až vyrazily dech.

Ukázka:

Chci zpět vše, co mi patří, a chci potrestat ty, kteří mi všechno sebrali. Během toho by vůbec nebylo špatné donutit klan Fénix uzavřít krám. Tato myšlenka však přinesla další dvě otázky. První z nich zní: Jak vlastně můžu zničit klan ve hře? A druhá: Jak můžu sám sebe ochránit před Anastarií a Hellfirem v reálném světě? Nějak jsem si nedokázal představit, že by se se mnou nedomluvili ve hře (a něco takového bude neskutečně složité), budou si mě možná chtít vyhledat v reálu. Měl bych snad sepsat stížnost u policie? To by mě zajímalo, co bych do ní napsal. Třeba: Chystám se zabít přední hráče Malabaru, a proto se bojím o svůj reálný život? Pravděpodobně by mě nechali odvézt do blázince, abych s větrnými mlýny bojoval raději tam. Tato možnost nebyla reálná. Musím vše co nejpečlivěji promyslet. Proto bych se měl vrátit k první otázce. Jak co nejlépe uškodit hernímu klanu? Všechny zabít? Hm… To je skutečně krutý trest, když si vezmu rozdíl mezi našimi levely.

Hodnocení: 4,7/5

Velice děkuji nakladatelství Fantom Print za poskytnutí recenzního výtisku!

2 komentáře:

  1. Tenhle žánr jde tak nějak mimo mě. Ale recenzi jsem si přečetla moc ráda. :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je obrovská škoda. Já si tenhle žánr nemůžu vynachválit! :)

    OdpovědětVymazat