neděle 13. října 2024

Tatér

 Tatér je ženský erotický román od české autorky píšící pod pseudonymem. Katy Cooper si knihy zamilovala ve dvanácti letech, díky příběhům Meg Cabot. A začala psát fejetony a povídky. Nemyslela si, že někdy napíše celou knihu, ale po zhlédnutí divadelní hry, kde místo zamilovanosti na sebe herci křičeli. Její rozčarování způsobilo, že se rozhodla napsat vlastní příběh o lásce, tak jak si ho představuje.

"Victorie, drahoušku, jsi moje dcera, moje mistrovské dílo. Svět ti může ležet u nohou, jen si to teď nesmíš pokazit. Překousni svoji hrdost pro lepší budoucnost."

Bohatá, bezchybná, naivní, rozmazlená, namyšlená Victorie měla vše a přišla o to. Žila v luxusu a čekala na žádost o ruku od muže snů, ale zjistila, že ji podvádí. I když se neustále podřizovala vůli ostatních a nechala se dusit vlastní rodinou, tak tentokrát se snobská princezna rozhodla bojovat sama za sebe. Dříve žila ve své bublině, teď bez podpory rodiny zjišťuje, že je chudá a opuštěná. Neví, co má dělat. Jedinou možností se stává malý a ošuntělý pokoj u tatéra, který ji nabídl azyl, výměnou za pomoc na recepci. 

Tatér byl pro mě velkým překvapením - čtení pro dospělé s rychlým tempem, které pobaví, ale zároveň nechybí ani vážná témata jako je rasismus, sexuální orientace nebo toxické vztahy. Vypráví o bohaté dívce, která žila ve zlaté kleci a chudém tvrdě pracujícím muži, který si musel všechno tvrdě vydřít. Hrdinové pocházejí z naprosto odlišných společenských vrstev a prostředí. Tahle love story si mě získala a vůbec bych nepoznala, že jde o debut.

"Přestaň se konečně chovat jako malá! Žádný muž nestojí o to mít vedle sebe fňuknu." "Přesně tak, sestřičko. Poslouchej naší matinku, dává ti neocenitelné rady do života."

Líbil se mi postupný vývoj hlavní postavy. Hrdinka se krok po kroku měnila a bylo zábavné sledovat, jak se postupně učí fungovat v normálním životě. Dřív vše brala jako samozřejmost a nemusela hnout prstem. Nyní je zapojena do chodu domácnosti a dokonce chodí do práce. Dříve se nezajímala o ostatní, nechávala se koupit, než zjistila, že její celý život byla lež. 

Kniha s jednou papričkou značící jemnější čtení má přes 430 stran. Čtivá erotická romantika, ve které nechybí jiskření, intriky, vtip, peníze, nebo láska. Často mi vadí, když čeští autoři situují díla do zahraničí, především do Spojených států amerických. Působí to často strojeně a vykonstruovaně, což naštěstí nebyl případ Katy Cooper. Které dokonce vyšla u nakladatelství Moje romantika již druhá kniha, nesoucí název Vražedné kafe, což je první díl nové série Vražedná linie. Dílo by mělo vyprávět o nájemném vrahovi, který řeší morální dilema. Rozhodně mě to zaujalo. ;-) 

"Možná se občas chovám jako kráva, dokážu být sebestředná a pro boty od Blahnika bych zabíjela, ale věrnost je pro mě důležitá. Sama jsem nevěděla, jak moc, dokud se to nestalo."

Mně osobně tohle díle mile překvapilo, mělo náboj, bylo uštěpačné, ale i dojemné a pobavila jsem se. Líbilo se mi, jak jsou postavy vykreslené - některé z nich si zamilujete a některé nenávidíte. 

Velice děkuji nakladatelství Moje romantika za poskytnutí recenzního výtisku!

3 komentáře:

  1. To vypadá velice lákavě:-) Ráda čtu lechtivé romány před spaním. Vlastně čtu ráda jakoukoli knížku, která má děj nebo řeší mezilidské vztahy. Líbí se mi, když je děj jako z reálného života. Vybírám si knížky jak dle osobního doporučení nebo se kouknu na recenze čtenářů a hned mám jasno, co si koupím na dlouhé podzimní večery.

    OdpovědětVymazat
  2. Já čtu romantiku jen občas, takže nevím, jestli bych zrovna po této sáhla... Ale úplně špatně to zas nezní...

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, co si budeme povídat. Žebříčky knih tahle knížky asi dobývat nebude. Na druhou stranu je to ale fajn žánrovka, která si svoje publikum najde. Jak tu říká Stáňa – romantiku taky čtu jenom příležitostně a vlastně se tomu spíš vyhýbám. Čas od času je ale fajn si nějakou tu červenou a trochu ero knihovnu přečíst.

    OdpovědětVymazat