pátek 5. května 2023

Ženy na lovu

 Ženy na lovu aneb Svádění vede k posedlosti a posedlost vede k vraždě. Jak daleko byste zašli, abyste zapadli? je samostatným příběhem pro ženy, který sepsala May Cobbová. Ta pochází z Texasu, kam taky zasazuje své knihy. Absolvovala magisterský program v oboru viktoriánská literatura, ale brzy se začala soustředit na detektivní žánr. Žije s rodinou v Austinu a ráda chodí na procházky - především po parcích. 

Sophie se kvůli rodině přestěhovala z rušného Chicaga do idylického prostředí městečka v Texasu. Pomalu zjišťuje, že poklidný život není pro ni to pravé a začíná se nudit. I když má to, co vždycky chtěla - milující rodinu - stále jí to není dost. Cítí neklid a touží po dobrodružství a vzrušení. Ubíjí ji každodenní rutina a stereotyp matky v domácnosti. Má pocit, že ztrácí sebe samu. Do chvíle než na internetu narazí na svůdnou, oblíbenou, krásnou a extravagantní Margot. Sledování na sítích se postupně mění v posedlost. A poté, co se obě ženy potkají osobně, ji to celé zcela pohltí.

 Bylo to o něčem víc. Chtěla jsem jí prostě být nablízku. Tak aby si mě všimla. Při pomyšlení na něco takového se mi tajil dech. Pomalu mě ta představa začínala ovládat a skoro až stravovat.

Hlavní hrdinka je Sophie O´Neillová, která se v mládí hodně stěhovala a nyní je ráda, že má zázemí. Našla si skvělého manžela, narodil se jim rozkošný syn a nyní se věnuje domácnosti a instagramu. Přesto všechno dá všanc své štěstí a stane se členkou spolku Ženy na lovu. Jelikož ji láká nedosažitelná Margot, která se stává její obsesí. A tak se Sophie pomalu dostává do velké šlamastyky, z které se jen tak nedostane.

Ženy na lovu jsou autorčinou první knihou vydanou v českém překladu. A mě osobně autorčin styl sedl a snad budou následovat další díla. Na přebalu příběhu je uvedeno, že je příběh vhodný pro fanoušky Sedmilhářek a Zoufalých manželek.

Když se vzpamatuju, uvědomím si, že uběhla už více než hodina a obloha se barví do inkoustové temnoty. Po Margot ani památky, a já jsem mnohem zklamanější, než by bylo zdrávo.

Tenhle dechberoucí thriller je plný nečekaných zápletek a překvapivých momentů. Nechybí ani večírky, nebezpečí, zážitky, intriky nebo vražda.

Jedná se o vášnivé, nepředvídatelné čtení, které vypráví o obsesi. Jelikož hlavní hrdinka stalkuje a fantazíruje o ženě jménem Margot, která je pro ni dokonalá. Žene se za něčím nedosažitelným a nezdravým, ale nemůže si pomoct a neustále na ni mysl, což postupně začíná ohrožovat její vztah s manželem.

"Jenom jsem ti chtěla říct," - nahne se ke mně blíž, jako by nechtěla, aby to slyšel někdo další, - "abys byla opatrná. Margot Banksová není dobrý člověk."

Autorka se pyšní autentickým stylem vyprávění. Kniha, která má přes 350 stran, je rozdělená do mnoha odstavců - a každý vypráví o něčem jiném a tím dochází k neobvyklému skákání v ději. Kromě přítomnosti se pomalu odkrývá i minulost hlavní hrdinky. Kapitoly jsou obohaceny časovým údajem, aby čtenář věděl, kolik času uplynulo od jednotlivých událostí. Součástí příběhu je i několik zpráv, které si jednotlivý protagonisté mezi sebou posílají. 

Jedná se o zajímavé a především překvapivé čtení pro ženy, které čtenáře pohltí. 

Hodnocení: 4/5

Ukázka:

Margot Banksová. Ta Margot Banksová ze slavné rodiny Banksů z východního Texasu. Už generace se topí v penězích vydělaných těžbou ropy. Minulý týden jsem se konečně odhodlala k tomu poslat Margot, po několika měsících "stalkování" jejích obrázků na Facebooku, žádost o přátelství. Profil měla soukromý, ale proklikávala jsem se jejími fotkami - obrázky, na nichž ji označili naši společní přátelé, jako například Erin - a byla jsem naprosto uchvácena. Usrkla jsem latte a v hrudi se mi rozhostil příjemný, hřejivý pocit. a když už jsme konečně kamarádky, začala jsem projíždět všechny její facebookové fotky. Margot v luxusní restauraci, havraní vlasy upravené do perfektního účesu, zastřižené tak akorát nad linií brady. Naklání se do soukromého boxu, dokonale tvarované opálené nohy zkřížené. Zářivě červené rty má jemně pootevřené, snad jako by to byla pozvánka k něčemu víc. Kouřově šedé oči přivřené, možná zrovna svůdně pomrkávala. 

Velice děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí recenzního výtisku!

3 komentáře: