středa 24. února 2016

Nákupy knižních mazlíčků prosinec 2015

Prosincová nadílka, když do ní nezapočítávám vánoční dárky je taková :):

Levné knihy tvoří jako vždy základ :D

Deklarace smrti - Gemma Malley






Velká Británie, rok 2140.
Život na Zemi se změnil od základů. Lidská civilizace už není ohrožena smrtelnými nemocemi, na které věda objevila léky. Nesmrtelnost však přináší i možná rizika - největším z nich je přelidnění. Proto byla přijata Deklarace - pokud berete léky na dlouhověkost, jste Vyvolení a nesmíte mít děti. Kdo zákon poruší, bude potrestán a dítě se stane Přebytečným - méně hodnotným občanem, sloužícím Vyvoleným.
Patnáctiletá Anna s Petrem svůj osud Přebytečných odmítají, a pokusí se mu proto postavit. Podaří se jim to?

Na Deklaraci se velmi těším, snad mě nezklame.



Erebos - Ursula Poznanski


Erebos - Počítačová hra, která tě sleduje...
zdroj

Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?

Tuto knihu jsem četla už dříve a byla jsem nadšená.
Můj komentář: Vůbec nelituji, že jsem se do této knihy pustila. Nejsem fanouškem počítačových her, ale při čtení jsem se přistihla, jak společně s hlavním hrdinou rozmýšlím strategii :). Kniha mě naprosto vtáhla do děje, který nenudí.
90% 



Setkání s duchem - Stacey Kade



zdroj


Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale… Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat – spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Celou sérii už mám přečtenou. A i když je určená pro děti a mládež, mě se líbila. Hlavně první a poslední díl. Druhý byl taková vycpávka. Nemastný, neslaný. Ale první a třetí díl to celé sérii vynahradil. A já si hned oblíbila obě hlavní postavy. Nenáročné fantasy, kde se objevují emoce, zvraty i napětí. Navíc celou sérií prolétají duchové :D


Čarodějky z east endu - Melissa de la Cruz



Zakázaná magie V North Hamptonu, městečku v nejvýchodnějším výběžku Long Islandu, žijí tři ženy Beauchampovy – matka Joanna s dcerami Freyou a Ingrid. Zdá se, že tohle malebné městečko, věčně zahalené v mlžném oparu, uvízlo v čase, a všechny tři ženy zde žijí zdánlivě poklidným, jednotvárným životem. Všechny tři ale ukrývají velké tajemství. Jsou to mocné čarodějky, které však mají zakázáno své magické schopnosti využívat. Přestože je magie, kterou používají, dobře míněná a neškodná, začnou se v městečku dít nevysvětlitelné, zlé věci.
Zatím jsem knihu nečetla. Ale jsem fanoušek seriálu. Zkoukla jsem všechny díly během měsíce a seriál hned začal patřit k mým oblíbeným. A proto mě tak mrzí, že ho zrušili. A nijak neukončili. Witches of east end si zasloužil pokračování. Doufám, že kniha bude aspoň stejně dobrá jako seriál ;-)

Tak kniha dnes dočtena. Seriál je knihou opravdu inspirován, bohužel pouze v určitých věcech,  je rozhodně zpracován lépe, více napínavě.  V první řadě musím říct, že mě nejvíce zamrzelo to, že v knize nebyla má nejoblíbenější seriálová postava Wendy. V knize mi chyběly hlubší citové rodinné vztahy, které v seriálu byly silně hmatatelné. A ano přiznávám se, celou dobu jsem dílo porovnávala se seriálem, takže jsem se přistihla, jak si v duchu říkám - Tohle v seriálu nebylo. A oni jako vážně lítají na koštěti? Nebo Ingrid má gryfa, toho bych taky chtěla. :D :D  Navíc se mi před očima stále objevovali herci a herečky a to byl problém hlavně u Freyi, ke které mi nešla knižní podoba, tudíž dívka se světlými vlasy. :D Na druhou stranu, jelikož děj nebyl totožný nevěděla jsem, co přesně se bude dít, i když jsem to tušila. 



12 komentářů:

  1. Děkuji. :) Jsem ráda, že jsem si je pořídila. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem první díl Čarodějek z East Endu (také kvůli seriálu, který se mi líbil), ale kniha mě hodně zklamala. Prakticky se tam nic nedělo, až úplně na závěr se tam něco semlelo. Asi mi nesedl styl autorky (četla jsem v originále). Kdybych neviděla seriál, asi bych knihu vůbec nedočetla. Spíš jsem u čtení hodně přemýšlela o tom, jak scénáristé dokážou z celkem nudné a nezajímavé knížky udělat seriál, kde se pořád něco děje a který má šťávu :-)
    Zajímalo by mě, jak se knihy čtou někomu dalšímu, kdo viděl nejdřív seriál :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kniha dnes dočtena. Seriál je rozhodně zpracován lépe,zajímavěji, více napínavě. V první řadě musím říct, že mě nejvíce zamrzelo to, že v knize nebyla má nejoblíbenější seriálová postava Wendy.V knize mi chyběly hlubší citové rodinné vztahy, které v seriálu byly silně hmatatelné. A ano přiznávám se, že celou dobu jsem dílo porovnávala se seriálem, takže jsem se přistihla, jak si v duchu říkám - Tohle v seriálu nebylo! Navíc se mi před očima stále objevovali herci a herečky a to byl problém hlavně u Freyi, ke které mi nešla knižní podoba, tudíž dívka se světlými vlasy. :D Na druhou stranu, jelikož děj nebyl totožný nevěděla jsem, co přesně se bude dít, i když jsem tušila.

      Vymazat
    2. Upřímně, když jsem psala předchozí komentář, měla jsem tam větu, že mi tam strašně chyběla Wendy, ale včas jsem ji smazala, abych nespoilerovala :-) Chyběl tomu její náboj :-) Jinak souhlasím se vším, co jsi napsala. Knižní podoba mi taky vůbec neseděla k postavám, vadilo mi i to, že jsou čarodějky už po staletí a vědí to. Seriál měl půvab i proto, že to teprve objevovaly.
      P.S. Mám otázku - budeš kupovat i další díly? :-) Já se přiznám, že asi ve čtení pokračovat nebudu.

      Vymazat
    3. No asi se k tobě přidám a další díly pořizovat nebudu. Místo toho si koupím radši nějaké jiné knihy. :D Je jich spousta, které si chci pořídit. ;-)

      Vymazat
  3. Emmo, do knihy se tento týden pustím. Chystala jsem se totiž koupit druhý díl, ale po tvém komentáři si nejprve raději přečtu knihu. Já jsem byla ze seriálu opravdu nadšená, takže jsem to samé očekávala od knihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to právě očekávala taky… Ale třeba budeš mít jiný dojem než já :-) Budu se těšit na Tvůj názor na knihu :-)

      Vymazat
  4. Krásné přírůstky :) Asi taky budu muset vzít Levné knihy útokem :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já se musím Levným knihám už vyhýbat, pokaždé si odnesu náruč nových kousků. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné přírůstky! :)
    Setkání s duchem jsem nedávno četla a byla jsem nadšená. Moc se těším na další díl :)
    Erebos jsem ulovila v lednu a jsem velmi zvědavá :)
    Přeji příjemné čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, už mi zbývá přelouskat jen Deklaraci smrti, ale věřím, že se mi také bude líbit. :)

      Vymazat