středa 1. června 2016

Energie pro zdravý životní styl



autorka: Elise Muselesová
překlad: Eva Fuková
nakladatelství: Metafora
počet stran: 176
rok vydání: 2016
ISBN: 978-80-7359-492-3


Na začátku bych ráda podotkla, že všechny recepty jsou bez cukru a umělých barviv. Recepty jsou vhodné pro vegany i bezlepkovou dietu. Jde o přírodní suroviny na rostlinné bázi, které dodávají tělu výdrž a dostatek energie. Jde především o svačinky a jednohubky.

Celá publikace je rozdělena do tří častí. V první části je řeč o zdravých potravinách, vyvrátí se zde mýty, které o těchto potravinách kolují a nechybí ani vzorové jídelníčky.


Druhé části vévodí recepty, které jsou dále rozděleny do 9 kapitol např. smoothies, zdravé snídaně, dezerty a parfaity atd. samozřejmě, že i tyto kapitoly se dále dělí.

Třetí část tvoří nutriční informace, ve kterých nechybí top pět receptů podle obsahu esenciálních živin.

Líbí se mi celkové zpracování knihy, které působí hrozně pozitivně. Nejde jen o strohé vypsání receptů, ale autorka se snaží vložit do knihy obrázky a informace navíc.



 Jelikož jsem se dříve o zdravou stranu nezajímala, pročítání knihy mi ukázalo, kolik produktů jsem dosud vůbec neznala - o některých jsem ani neslyšela. Tudíž jsem si výrazně rozšířila obzory.
O některých potravinách jsem si začala shánět podrobnější informace a poprvé jsem ochutnala chia semínka.

Energie pro zdravý životní styl se hodí pro ty, kteří opravdu chtějí změnit způsob stravování nebo pro ty, kteří už zdravě jedí – mohou tady objevit novou inspiraci. Ale pro ostatní - mezi, které patřím i já, je nejprve potřeba doplnit zásoby. Bohužel u nás doma nemáme všechny ingredience potřebné pro přípravu. Přesto jsem si  všechny recepty a povídání o zdravých potravinách přečetla a udělala jsem si seznam těch nej, ke kterému se snad brzy vrátím. :) Mrzelo mě, že ani ve zdravé výživě jsem nesehnala všechno, co jsem potřebovala. Proto se s rodinou chystáme na větší nákupy do většího města, kde jistě seženeme, co potřebujeme, protože bych velmi ráda udělala něco pro své zdraví, když už se nemůžu dokopat k cvičení . ;-)



Elisa Muselesová je velkou obhájkyní zdravého životního stylu. Z právničky se stala odbornicí na výživu. Její recepty se dokonce objevily v bestselleru The New York Times v knize Gutbliss dr. Robynne Chutkanové. Elisa momentálně žije s manželem a dvěma syny v americkém Washingtonu , D. C.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Metafora.

1 komentář:

  1. Já se o zdravý život také zajímám, ale nečtu žádné knihy. Stačí mi selský rozum a články, které si přečtu na internetu. Zrovna nedávno jsem narazila na zajímavý článek ohledně karotenoidů. Vůbec jsem netušila, že jsou pro zdraví tak důležité, tak jsem se objednala na biofotonický skener , který zjistil, že jich mám v kůži málo, takže jsem začala jíst víc ovoce a zeleniny.

    OdpovědětVymazat