pondělí 17. srpna 2020

365 tipů pro vysoce citlivé lidi

 365 tipů pro vysoce citlivé lidi s podtitulem Jak se cítit dobře po celý rok propaguje zdravý životní styl. Snaží se čtenáře popostrčit, aby vyzkoušeli nové věci a jak svůj čas využít naplno.

Jde o průvodce celým rokem. Na každý den je v ní jiná inspirace a vše je řazeno od ledna do prosince. Kromě vepsaného záměru ke každému dni, je zmíněno i několik slov ke každému ročnímu období.

Autorka Judith Orloffová je psychiatričkou a zároveň autorkou motivačních knih. Specializuje se na léčbu vysoce citlivých a vysoce empatických lidí. Navíc je sama jednou z nich, takže vychází z vlastních životních zkušeností. Medicínu kombinuje s intuicí a spiritualitou. Její dílo bylo prezentováno i v pořadu The Today Show nebo třeba v denících jako je The New York Times či USA Today.

Techniky tak vyzdvihuji proto, že si chci vychutnat výjimečný dar citlivosti – k němuž patří i otevřené srdce, intuice a intimní spojení s duchovním světem i přírodou. Plytké emoční louže mě nelákají. Ráda se nořím do hloubky – a senzitivní povaha mi umožňuje do ní proniknout.

V díle je popsáno, jak s knihou pracovat. Dá se totiž číst více způsoby. Buď postupně po celý rok -chronologicky, což podle autorky přináší maximální přínos. Tedy každý den se zamyslet nad posláním daného data, nebo když je potřeba poradit, tak myslet na otázku a intuitivně otevřít publikaci na nějaké straně.

Doplňkem ke knize je deník, který Orloffová sepsala speciálně jako doplnění ke knize, aby si hop čtenáři mohli vést. Tento Deník pro vysoce citlivé lidi má sloužit k zaznamenávání jednotlivých pocitů a postřehů.

Autorka přináší zajímavé rady a tipy, jak změnit přetížení smyslového vnímání. Kniha je chronologicky uspořádaná a začíná prvním lednem a končí posledním prosincem. Plní funkci takového kalendáře, kdy pro každý den nabízí určitou radu, motivaci či moudro. Ať už pro zklidnění nebo na vyrovnání se se stresem, převzetí kontroly nad emocemi či meditování. Svou roli v knize hrají roční období, slunovraty, rovnodenosti, energie živlů či jednotlivé fáze měsíce.

Stále si uvědomujme, že vše, co přichází, také jednou odejde, a buďme vděční za každý okamžik.

Den po dni, krůček po krůčku by se měl čtenář naučit získávat sebejistotu, nastavovat si hranice, naučit se řešit konfliktní situace prostě pracovat se svojí citlivostí. K tomu by mu měli dopomoci různé strategie a doporučení, aby čtenář objevil vnitřní rovnováhu a být spokojený a nepřetěžovat se.


365 tipů pro vysoce citlivé lidi navazuje na Průvodce pro citlivé lidi, které již bylo u nakladatelství Grada již vydáno. Měl by přispět ke spokojenějšímu a vyrovnanějšímu životu. Citlivý lidé jsou totiž jako emoční houby a mají problém ze zahlcením smyslů a emočním rozrušením. U senzitivních lidí je důležité si správně nastavit priority. Nutná je péče o sebe - ať už jde o vybrání správného oblečení, ve kterém se budeme cítit dobře, nebo o cvičení, meditace, mantry, modlitby či relaxaci. Čtenáři nesmí zapomínat na vyvážení práce a zábavy, důležitý je odpočinek i naplánování volna.

Kniha 365 tipů pro vysoce citlivé lidi přináší určitou inspiraci a čtenářům, kteří věří na pozitivní myšlení a sílu meditaci jistě může tato publikace prospět. Určitě se s autorkou v lecčems ztotožňuji a vnímám zatěžující vliv mobilů, počítačů či pracovních povinností. Ale co se týká energie živlů a manter, tak jsem skeptická. Kniha pro mě byla rozhodně zpestřením, ale bohužel musím připustit, že nejsem cílový čtenář. U motivačních knih je důležité, aby čtenář věřil tomu, co čte a s tím jsem měla poněkud problém.

Ukázka:

Máte-li sklon být příliš vážní, což platí u mnoha senzitivních lidí, využijte tuto afirmaci a objevte znovu lehkost bytí. Opakujte ji libovolně často a vnímejte, jak z vás padá tíha vážnosti:

Jsem lehký jako pírko.

Nemám žádné starosti.

Jsem v bezpečí a pod ochranou.

Pádím jako vítr.

Vznáším se jako pták.

Poletuji jako motýl.

Jsem nebem i hvězdami.

Jsem v jednotě s vesmírem.

Jsem vděčný.

Bůh na mě dohlíží.

Mohu se usmívat.

Jsem pokojný.


Velice děkuji nakladatelství GRADA za poskytnutí recenzního výtisku!


 

1 komentář:

  1. O knize jsem také uvažovala, ale nakonec ji nemám. Určitě ale vypadá zajímavě a věřím, že své využití najde. :)

    OdpovědětVymazat