čtvrtek 6. srpna 2020

Přízraky domu Carrowů


Přízraky domu Carrowů jsou již třetím dílem hororové série Tajemné domy od americké autorky Darcy Coatesové. Dílo se stalo finalistou ceny Goodreads Choice Awards za rok 2018.

Tenhle duchařský příběh zapříčiní u čtenářů husí kůži. Jde o jedinečný zážitek, při kterém se nesourodá partička složená z průvodkyně, sponzora, majitelky domu, média, badatele a lovce duchů snaží přežít v domě plném přízraků, ve kterém řádí nevypočitatelné síly.

„Někteří hosté tvrdili, že z této skříně slyší klepání. Ozývalo se i před tím, než byla vražda odhalena. Příběhy všech hostů se shodovaly. Host ležel v posteli a chvilku před usnutím uslyšel jemné ťuk, ťuk, ťuk… Jedna žena říkala, že to znělo, jako by někdo prosil, aby ho pustila ven.“

Remy Allierová se živí tím, že provádí po strašidelném domě. Už dva roky je zaměstnaná jako průvodkyně v sídle Carrow tedy nejstrašidelnějšího domu ve státech, ve kterém se udála celá řada děsivých událostí. Seznamuje návštěvníky s děsivou historií a v jednotlivých částech domu přidává historky, které se vážou k tomu určitému místu. Dosud o paranormálních jevech slyšela jen z doslechu a z krvavé historie si nic nedělala. Vše se změní, když kývne na nabídku výzkumu domu, ve kterém vybraní nadšenci hodlají strávit dva týdny. Zprvu se to zdá jako zajímavý nápad a především lákavá nabídka.

Už jsem četla několik knih, které byly propagovány jako horor a ne vždy jsem se s tímto označením ztotožnila, ale u Přízraků domu Carrowů jsem si konečně tu pravou děsivou atmosféru okusila. Šlo o chvílemi děsivé vypravování, z kterého mě mrazilo. Coatesová mě dokázala bez problému vtáhnout do děje a musím připustit, že jsem si při několika scénách dokonce i bála. Nechybí znepokojivé zvuky, krvavé stopy na zdi, otvírání dveří, objevující se stíny či praskání skla.

Remy vypráví o vraždícím zahradníkovi, který se lstí stává majitelem hotelu, si mezi svými hosty vybírá své oběti. Postava Edgara Portera je nevyzpytatelná. Nespadá na něj žádné podezření, protože je považován za gentlemana, který je uznávaný a zaměstnanci mu vždy potvrdí alibi. Postupem let je stále více a více podezřelý, ale nikde není žádný důkaz.


„O pět nocí později pak jeden pár, který byl v pokoji ubytován, svým křikem vzbudil polovinu hotelu. Tvrdili, že je probral ženský pláč, a když se snažili zjistit, odkud zvuk přichází, sklo prasklo vedví.“

Kniha mě mile překvapila svým poutavým začátkem, ve kterém nejen čtenáře provedla schopná průvodkyně po děsivém domě plném přízraků. Autorka popsala dům tak věrohodně, že jsem měla pocit, že jsem součástí prohlídky. Byla jsem nadšená z temných příběhů, které provázejí celou prohlídku.

Část, ve které se průzkumníci zabydleli v domě, a došlo k probuzení potlačované energie, byla taktéž mrazivá a napínavá. Samotný dům se snaží vetřelce udržet ve své moci. Dům si s hrdiny hraje, jeho síla se stupňuje a s tím i agrese. Pozvolna dochází ke gradaci příběhu.

Sérii o strašidelných domech shledávám zajímavou a hrozně ráda se pustím do následujících částí, které doufám, budou stejně tak dobré. Naštěstí je každý díl o něčem jiném, takže není problém číst knihy na přeskáčku nebo si z nich vybrat. Ovšem sáhnout po třetím díle se ukázalo jako dobrá volba.

Ukázka:

„Dnes večer si vyslechnete příběhy děsivé jako zlý sen. Na vlastní oči spatříte pokoje, kde se odehrála nepředstavitelná hrůza. A možná se setkáte i s bytostí, která nepochází z říše smrtelníků.“ Zvedla prst a povytáhla obočí. „Váš řidič teď odjede a vrátí se až za necelé tři hodiny. Pokud se obáváte, že nemáte dostatek odvahy, nyní máte poslední možnost odejít bez újmy.“ Návštěvníci se po sobě podívali, ale žádný se nepohnul. Nikdo se nikdy nerozhodl odejít, ale Remy několik vteřin dramaticky mlčela a užívala si vzrůstající napětí. Poté se uvolnila, přestala hrát svou roli a pokynula skupince, aby ji následovala. „Tak dobře, skvělé! Pojďte za mnou nahoru, přátelé. Já jsem Remy a už se nemůžu dočkat, až vás domem provedu.“

 Hodnocení: 4,2/5

Velice děkuji Knihám Dobrovský za poskytnutí recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. Jsem asi jediná, kdo tuhle knihu nečetl, a to duchařské kousky přímo miluji :/

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze. :) Kniha mě už nějakou dobu hodně láká a to i přesto, že se bojím téměř u všeho. :))

    OdpovědětVymazat