sobota 23. dubna 2022

Čokoládový klub

Čokoládový klub je milým ženským románem od plodné autorky Carole Matthewsové, která již sepsala 34 knih. Zároveň je držitelkou ocenění RNA, které se uděluje romancím. Matthesová je pověstná svým smyslem pro humor, často je hostem různých rozhlasových i televizních pořadů. Když zrovna nepíše knihu, či scénář, jezdí na kolečkových bruslích nebo odpočívá v altánku na zahradě.

Vtipné, dojemné a povznášející vypravování plné čokolády a přátelství, ve kterém se vášeň mění v závislost. Čokoládový klub má přes 300 stran a přináší sondu do životů odlišných protagonistek. Každá z hrdinek je úplně jiná a trápí ji odlišné problémy. Jejich jedinou jistotou v životě je, že kamarádky a čokoláda nikdy nezklamou.

Žena, která mlsá čokoládu, ji zase musí nějakým způsobem dostat z těla ven, to je první pravidlo vesmíru. Takže v úterý večer chodívám na jógu.

Lucy Lombardová má problém odolat bývalému příteli. Už poměrně dlouho tvoří vztah s Marcem, který se bojí závazků a již několikrát ji podvedl. Ona mu pokaždé odpustí a věří, že se změní. Své chmury zahání čokoládou a tak má trochu problémy s váhou.

Chantal Hamiltonová je bohatá a zhýčkaná manželka žijící v přepychu. Na první pohled se zdá, že má vše, co si může přát. Ale s manželem mají problémy v posteli, on se vyhýbá manželským povinnostem a ona touží být žádaná a chtěná. A tak vzrušení hledá v náručí jiných mužů.

Nadia Stoneová se odcizila rodině kvůli výběru partnera. Vyvlékla se z předem domluveného svazku, vzdala se kariéry a teď je znuděná a ještě k tomu zadlužená. Její manžel je gambler závislý na sázení. Trápí ji problémy s penězi a vyčerpanost, jelikož se stará o malé dítě.

Autumn je žena posedlá hořkou čokoládou. Ve světě psychologie čokolády – jsem si jistá, že něco takového existuje – to, znamená, že skrývá svou temnou stránku. Autumn čokoládu mlsá – šetří si ji, vychutnává ji, každý ždibec si rozdělí na tisíc ukousnutí.

Autumn Fieldingová je milá, hodná, stydlivá pečovatelka, která pomáhá lidem závislým na drogách a snaží se konat dobro. Je tak trochu hipísačka se strakatým oblečením, která nikdy neměla vztah. Vrásky ji přidělává její bratr, který propadl drogám.

Čokoládový klub je tedy tvořen čtyřmi členkami, které se často schází v Čokoládovém nebi - je to jejich svatyně, ve které řeší své problémy. Jsou to čokoholičky tedy závislačky na čokoládě. Dílo poukazuje na to, že čokoláda zlepšuje náladu, výborně chutná, ale nic se nemá přehánět, jelikož i na ní se dá vypěstovat závislost.

„Nezapomeň, že tohle je nejspíš to nejlepší, co se mohlo stát. Osud ti možná chystá něco lepšího, třeba to na tebe čeká hned za rohem.“

Čokoládový klub přináší popisy nejrůznějších čokolád a laskominek - dílo je prostě plné neustálého mlsání. Autorka si dokonce dělala průzkum čokolády, aby její popisy byly věrohodnější. A to se povedlo, jelikož se mi při čtení častokrát sbíhaly sliny. Součástí knihy jsou i dva recepty. Lucyiny přírodní blondýnky – „BLONDIES“ a Autumniny roztočené brownies.

Kulisou díla se stává Londýn a především cukrárna, ve které se hrdinky hojně scházejí. Dílo mě zaujalo povedenou obálkou a tématem výborné čokolády. Jedná se o milý, vtipný, někdy dojemný příběh, který je navíc čtivý. Čtení tohoto ženského románu slazeného neustálým přísunem čokolády jsem si já osobně užila, jelikož jsem u děje nemusela přemýšlet. Navíc se autorka zabývala zajímavými životními osudy. Prostě povedená oddechovka a já osobně jsem ráda, že autorce v brzké době vyjde v českém překladu její další kniha, tentokrát půjde o Slunečné dny a mořský vánek.

Ukázka:

„Naval další, šlehnu si ještě jednu!“ volám. Zvedá obočí. „Nepřeháníš to?“ „Kdepak, to zvládnu.“ „Aby ses nepředávkovala,“ varuje mě. „To je moc i na otrlou konzumentku, jako jsi ty.“ „Já? Nikdy.“ Když mám krizi, je pro mě nejlepším lékem madagaskarská plantážní čokoláda. Vyléčí všechno, naprosto všechno, nikdy nezklame. Je to lék na jakékoli neduhy od zlomeného srdce po bolest hlavy, a obou jsem si ve svém životě užila dost, to vám řeknu. „Sem s ní, chlapče,“ přikyvuji vážně a můj dealer mi podává drogu. Vydechnu úlevou. Čokoláda. Ňam. Ňam. Ňam! To je blaho, rozkoš na jazyku, Krémová, sladká, lahodná čokoláda. Nikdy se jí nenabažím. Už po prvním ukousnutí cítím, jak se mi začíná příjemně rozlévat v těle a tišit mou bolest. Jsou chvíle, kdy je čokoláda odpovědí na všechny vaše modlitby. „Tak co, už je ti líp?“ „Snad jo,“ odpovím s nuceným úsměvem.

Hodnocení: 3,8/5

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

 

2 komentáře:

  1. Zní to zajímavě, doufám, že se ke knize v blízké budoucnosti dostanu :)

    OdpovědětVymazat