úterý 19. dubna 2022

Nová smlouva

 Nová smlouva je třetím dílem vesmírné série Obránce perimetru od ruského autora Michaela Atamanova, který si mě získal už úžasnou sérií Temný bylinkář, kterou moc doporučuji. Autor se narodil v Grozném v Čečensku, z nějž musela jeho rodina uprchnout po útoku ruské armády během války o nezávislost. Ve škole vynikal, vyhrál řadu národních vědeckých a spisovatelských soutěží. Po absolvování s vyznamenáním vstoupil na Moskevskou univerzitu, aby studoval materiálové inženýrství.

Tahle čtyřdílná série je psaná v žánru LitRPG, který spojuje mechanismy online her spolu s prvky fantasy či sci-fi. Jedná se o jedno velké vesmírné dobrodružství.

Mohl jsem se stát vládcem Oranžového rodu. Mohl jsem se stát, kýmkoli jsem chtěl. Hlavní však bylo, že jsem v Obránci perimetru cítil, že mě lidstvo potřebuje.

Ruslan se vzpamatovává z nepovedeného kontraktu. Bývalý zaměstnavatel mu zničil život a využil jeho těla k neřízenému životu a hrdina tak své vydělané peníze, poškodil mu nejen zdraví, ale i jméno, odradil známé a zanechal po sobě poplatky, pokuty a závislosti. Když se po měsících nečinnosti objeví další nabídka k návratu, nechce s ní mít zprvu nic společného. Tahle zábava ho vyšla hodně draho. Pak se ale dozví, že když se nevrátí do hry, jeho blízcí zemřou, jelikož jsou v obležení cizáckých vojsk a on jediný může odvrátit hrozbu.

Přes všechna příkoří Ruslana virtuální svět Obránce perimetru uhranul a touží se vrátit. Cítí, že tam patří a chybí mu jeho známí i pocit slávy. Přichází tedy se svým seznamem požadavků a znovu se vrhá vstříc dobrodružství. Tenhle velký diplomat a geniální stratég opět promýšlí postup, jak se dostat do formy a napravit Georgovi chyby, které za jeho nepřítomnosti udělal, a že jich bylo. Princ se vrátil ke svým závislostem, ztloustnul, nahněval si dceru, rozházel své finance, odpojil se od politiky, zbavil se bojových lodí. Ruslan se ale nenechá rozhodit a hodlá znovu získat uznání, zásluhy, pověst i postavení.

Ale pravidla hry zůstávají stejná jako minule. Nesmíš odhalit, že jsi v těle korunního prince George a musíš šest měsíců odolávat cizáckým útokům.

Dílo se rozprostírá na více než 300 stránkách, které mizí čtenáři před očima, jelikož jde o nesmírně čtivé a poutavé čtení plné masivních vesmírných bitev. Ocitáme se v sluneční soustavě plné nepřátelských flotil, všemožných ras, stanic, aliancí, říší, lodí a rodů.

Atamanov mě opět okamžitě vtáhnul do nabitého děje, užila jsem si dramatickou dobrodružnou výpravu a na chvíli se oprostila od běžných starostí. Na rozdíl od knih v žánru LitRPG se u postav nezobrazují levely ani body, ale pouze změny postavení, které se mění v závislosti na jednotlivých rozhodnutích a odpovědích. Takže sledujeme vzestupy, ale i pády hlavního hrdiny.


Vikomt Sivir ton Mesfelle vás plánuje uvěznit a to okamžitě, jakmile přiletíte na vlajkovou loď. Viní vás z podněcování vzpoury a způsobení zbytečné ztráty na lidských životech.

V knize nechybí akce, napětí, drama, sabotáž, vydírání, vnitřní spory, nepřátelství, válčení, diplomacie a především zvraty. Ruslan rozehrává ještě nebezpečnější hru než kdykoli předtím. Jde do toho po hlavě a dokonce vytvořil nezávislou vládu. Nechápu, jak to autor dělá, ale opět mě dokázal zaskočit a velmi překvapit. Nestačila jsem se divit, co všechno si pro čtenáře přepravil. Některé zvraty mě opravdu hodně překvapily. Tohle skvělé čtení si prostě zaslouží vysoké hodnocení.

Atamanov psát prostě umí. Opět nabídl čtenáři nadupané bitvy a dramatické momenty. Musím zopakovat, že tahle série si zaslouží mnohem více pozornosti. Já osobně jsem nadšená a nikdy by mě nenapadlo, že mě takhle zabaví příběh odehrávající se ve vesmíru, kde podstatnou část tvoří bitvy a promýšlení taktik. Za mě jedno velké doporučení!!!!

Ukázka:

Má sestřenka však pokračovala ve výtkách: „Jasně, bratranče, svůj systém jsi zachránil, ale za jakou cenu? Flotila Sektoru osm byla naprosto zničena. Přišli jsme o systém Himora. Jediný syn vládce Oranžového rodu je ztracen v akci. Vévoda je rozzuřený a slibuje hrozné tresty všem, kteří jsou do zmizení jeho syna zapleteni, Obviňování z dezerce a zrady namířené na důstojníky, kteří se k nám přidali, je bavlnkou proti tomu, co má vévoda Avelle připraveno pro tebe! Vévoda je prohnaný a zrádný a ty ses právě dostal na první místo jeho seznamu nepřátel!“ Sestřenice by mě pravděpodobně dál otravovala, ale právě v tu chvíli do stylistického studia vrhl těžce oddychující důstojník. „Korunní princi Georgi, na lince jedna čeká Trůnní svět. Císař August by si s vaším veličenstvem rád pohovořil!“ Všichni okolo si začali vyměňovat ustrašené pohledy a o sekundu později se rozbujela šílená aktivita.

Hodnocení: 4/5

Velice děkuji nakladatelství Fantom Print za poskytnutí recenzního výtisku!

 

4 komentáře:

  1. Věřím, že příběh musí být hezký. :) Ale mě jaksi tento styl obálek odrazuje. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, přiznám se, že i já mám k obálkám výhrady. Ale příběh všechno zcela vynahrazuje. ;-)

      Vymazat
  2. Takový žánr moc nevyhledávám, ale věřím, že pro milovníky sci-fi musí být fajn :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky myslela, že virtuální realita nebude pro mě. Ale zkusila jsem nový žánr a byla jsem ztracená. Opravdu úžasné a dobrodružné vypravování. :)

      Vymazat