úterý 21. června 2022

Most duší

 Most duší aneb Kdekoli se objeví duchové, tam se vydá i Cassidy… anebo je to naopak? je třetím dílem fantasy série pro mládež nesoucí název Cassidy Blake. Tuhle čtivou young adult duchařinu má na svědomí oblíbená americká autorka Victoria Schwab.

Cassidy Balekeová málem zemřela a od té doby umí odtrhnout Závoj oddělující svět živých a mrtvých a vstoupit do něj. Postupně se naučila převádět duchy na druhou stranu. Jejím nejlepším kamarádem je duch Jacob, který umí číst myšlenky, a který velmi zesílil. Což ji trochu děsí, jelikož ho má ráda a zažili spolu nejedno dobrodružství. Tentokrát bude Cass čelit zatím nejsilnějšímu nepříteli, objevil ji služebník samotné smrti. Je to pro ni velká výzva, na kterou, jak se zdá sama nestačí. Naštěstí se vrací kamarádka Lara, aby Cass pomohla.

„Tohle město je fénix,“ řekne máma. „Neustále vstává z popela.“

Tentokrát se kulisou pro lovce duchů stává New Orleans v Louisianě, kam se hrdinka vydává spolu s rodiči – duchology, kteří cestují po světě a vyšetřují paranormální úkazy. Natáčejí duchařský televizní seriál a objíždějí tak nejděsivější místa planety. Tohle město je zase úplně jiné, než ty předchozí, je hlasité, přelidněné, pulzující, plné muziky, hluku a věcí, které se k sobě zdánlivě nehodí. V předchozích částech jsme navštívili Skotsko a Francii (děsivé katakomby).

Most duší je svižný, čtivý příběh složený z pěti napínavých částí, celé dílo je psáno velkým fondem písma, tudíž se jednotlivé kapitoly dobře a rychle čtou. Součástí knihy je i mapa města, díky které se čtenáři mohou lépe orientovat v příběhu. Dokonce jsou v ní vyznačená místa, která hrdinové navštívili. Kniha je navíc plná duchů, přízraků i zjevení. Prostě příběh pro mládež plný nadpřirozena.

Vím, co mám dělat – ale i tak znovu váhám, mám obavy, co dalšího by za Závojem mohlo čekat. Samozřejmě, vždycky je to risk. Nikdy předem nevíte, co tam najdete. Vzteklý přízrak. Agresivního ducha. Takového, který vám chce vzít život. Chaos.

Dílo je lehce zapamatovatelné díky krásně ladícím obálkám, které se opravdu povedly, a které jsou ozdobou knihovny. Tuhle duchařinu v žánru young adult vydalo nakladatelství Slovart pod značkou booklab.

V knize nechybí stará magie, duchařské atrakce, tajuplné kobky, paranormální silné přátelství, vúdú, seance, hřbitovy či tarot. Hrdinové opět obcházejí ty nejstrašidelnější místa a uvnitř díla navíc nalezneme několik dílčích příběhů, které jsou spjaty s navštívenými památkami. Tentokrát dokonce Cassidy pronásleduje mocný cizinec s lebkou místo obličeje a ona tak není nikde v bezpečí.

Pokud vím, jeho schopnost číst mi myšlenky nějak souvisí s tím, že mě vytáhl ze země mrtvých a já vtáhlas jeho do země živých, a díky tomu jsme tak nějak přilípnutí jeden na druhého. Jako žvýkačka na vlasy.

Most duší je třetím a zároveň posledním dílem téhle duchařské série určené mládeži. A mě je trochu líto, že tohle dobrodružství již končí. Jelikož mě námět, prostředí i zpracování velmi bavilo. Tahle sérii je svižná, maličko strašidelná a hlavně čtivá. A musím přiznat, že i když už se několik let neřadím do cílové skupiny čtenářů, tak mě dílo dokázalo zaujmout.

Ukázka:

Vyndám si náhrdelník zpod límce košile a zkoumám kývající se přívěsek se zrcátkem. Zrcátko, které ukazuje pravdu. Zrcátko, které připomíná duchům, že jsou mrtví, Zrcátko, které jim zabrání v pohybu, abych mohla vytáhnout jejich vlákno života a poslat je dál. Můj odraz mi nejistě oplácí pohled a já se snažím nemyslet na Závoj ani na důvody, proč mají duchové zůstávat na jeho druhé straně. Snažím se nemyslet na to, co se přihodí přízrakům, které se stanou natolik skutečnými, že jsou schopné dotknout se našeho světa. Snažím se nemyslet na svou kamarádku Laru Chowdhuryovou a na to, jak mi řekla, že moje práce je poslat Jacoba dál předtím, než se stane příliš nebezpečným. Snažím se nemyslet na sny, které teď mívám, v nichž Jacobovi zčervenají oči, svět kolem něj se začne rozpadat, on si nepamatuje, kdo jsem já, kde je on, a já si musím vybrat mezi záchranou svého kamaráda a záchranou všeho ostatního. Snažím se na nic z toho nemyslet.

Hodnocení: 4,1/5

Velice děkuji nakladatelství Slovart za poskytnutí recenzního výtisku!

5 komentářů:

  1. Souhlasím, díky obálkám se knihy opravdu snadno zapamatují a na první pohled je lze snadno rozeznat. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto knihu neznám, ale zní zajímavě :-) Líbil by se mi film. Já teďka čtu od Julie Caplin - Pekárna v Paříži :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film by byl jistě skvělý, třeba se ho v budoucnu dočkáme. Pekárnu v Paříži jsem sice nečetla, ale moc se mi od autorky líbil Domek v Irsku nebo Chata v horách. :)

      Vymazat
  3. Tak tady mě zaujala už obálka, wow! Příběh vypadá moc dobře, tuhle sérii vůbec neznám, ale přidávám si ji do seznamu, myslím že tohle by mě mohlo bavit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, už samotná obálka je krásná a příběh taky jistě potěší. ;-)

      Vymazat