středa 28. prosince 2022

Psanec

Psanec je třetím díle erotické série King od americké autorky T.M. Frazier (Tracey Marie), která se zaměřuje na ženské peprné romány. Patří mezi nejprodávanější spisovatelky a její díla byla přeložena do mnoha jazyků. Její erotické romány jsou temné a plné sexy antihrdinů a odvážných hrdinek. Momentálně žije s dcerou a manželem na Floridě. Ráda cestuje a poslouchá country hudbu a setkává se s fanoušky. 

Bear je bojovný, drsný, nespoutaný, nezlomný bývalý voják z motorkářském klubu Beach Bastards, který měl převzít vůdčí roli po otci. Každý den mohl být jeho poslední, jelikož musel plnit nebezpečné úkoly a ctít klubovou povinnost nade vše. Tím, že porušil zákony si podepsal ortel smrti. Jelikož jednou Bastard navždycky Bastard, tudíž po něm jeho bývalý kolegové jdou.

Tenhle novej druh hněvu, kterej ve mně bublal, byl ale určenej jen a pouze jednomu člověku. Chop. Byl jsem ještě napůl opilej. Bylo těžký nebejt. Kdybych chtěl bejt úplně střízlivej, trvalo by měsíce, než bych si vyčistil tělo. Možná roky.

Thia Andrewsová je zlomená, zničená, bezradná a neví kudy kam. Dostala se do velkého průseru a jako na poslední záchranu se obrací na motorkáře, který ji dluží laskavost. Rozhodne se vybrat si u něj dluh, ale to se ukáže jako obrovská chyba. Hledala pomoc a ochranu, ale dostala se do jámy lvové. Na 17 letou doposud nepolíbenou ženu se vrhli nebezpeční muži, a zmučenou ji chtěli poslat Bearovi jako vzkaz. Ten má ovšem svých problémů dost a navíc neví, jestli se nejedná o léčku, jak ho dostat. Bearovi zemřel kamarád a jeho vlastní otec ho chce zabít a není teď zrovna připravený řešit problémy mladé dívky.

Kniha má jen něco málo přes dvě stě třicet stran, a jelikož se jedná o neskutečně čtivé dílo, lze jej přečíst během jednoho odpoledne. Mísí se zde přítomnost s minulostí. V knize nalezneme i první seznámení hlavních hrdinů, které proběhlo při přepadení benzínky. Tehdy malá vtipná Thia nikdy nepráskla Beara a jeho parťáky, za to ji věnoval prsten s příslibem, že až bude potřebovat, tak ji pomůže. 

Přišla si pro mě temnota. Nevzdorovala jsem jí. Zavřela jsem oči a nechala ji, aby mě celou pohltila. Vítala jsem, že si mě vezme k sobě. Jedna moje část doufala, že si mě nechá navždy. Nikdy jsem se nechtěla probudit a čelit realitě toho, v co se můj život za tak krátkou dobu proměnil.

Kdo si chce tenhle román přečíst, musí se připravit na přehršel vulgarismů a peprných výrazů. Autorka s nimi opravdu nešetří. Nechybí ani sexuální scény, násilí či brutalita. Ovšem jedná se o jiskřivý a především čtivý ženský román, od kterého se nelze odtrhnout.  Autorka v poděkování zmiňuje manžela, že je její spřízněnou duší a že ji umožnil si splnit sen. Kniha přináší mix drog, rvaček, tetování, alkoholu, prostituce, zbraní, motorkářů, vzpomínek, týrání, mučení, sexu a násilí.

Dramatický děj opět vypráví o různorodé dvojici tentokrát Thie a Bearovi, ti se ve vyprávění událostí střídají. On ztratil cestu a ona mu přinesla naději. Na tuhle knihu jsem se těšila, jelikož první díl si mě získal silným hrdinou, drsnými osudy protagonistů, surovým chováním i žhavým jiskřením mezi milenci. A ani pokračování mě nezklamalo.


Nevím, co ti řekli, když ses sem dostal, brácho, ale do hajzlu, my nejsme banda mladistvejch delikventů. Nepřepadáváme benzínky ani neděláme nic jinýho, co by nás mohlo dostat do maléru. Zrovna řešíme pořádnej průser a za takovýhle blbosti bysme si mohli všichni odsedět pořádnej ranec.

Tenhle erotický román je jedinečný a to nejen tím, že se v něm vyskytuje hodně surovostí. Některé scény jsou opravdu šokující až děsivé. Nechybí ani krev, mučení či mrtvá těla. Kniha není určená pro každého, rozhodně ne pro romantické duše, ani pro ty, kteří si potrpí na vytříbenou mluvu. Určitě bych ji nedoporučovala mládeži, protože není zrovna dobrý vzorem ani příkladem. Hlavní hrdina je temný a děsivý. Ale pokud rádi čtete o darebáčcích, kteří jsou neskutečně přitažliví, ale zároveň tvrdohlaví, komplikovaní, panovační neurvalci, tak je tahle série něco pro vás.

Jedná se o volné pokračování, ale i tak je lepší si přečíst nejdříve Kinga a Tyrana, aby čtenář lépe porozuměl ději. V této new adult knize se totiž setkáváme s postavami z minulých dílů. Čtenářům je dokonce naservírováno seznámení Beara a Kinga. A dozvíme se i něco o společném životě hlavních hrdinů dvou předchozích dílů. Psanec se loučí otevřeným koncem a v té nejnapínavější části, takže už se nemůžu dočkat pokračování.

Ukázka:

Když mi odmítl dovolit, abych pomohl Kingovi zachránit jeho holku, volbu mi usnadnil. King, nebo vesta. Vlastně to nebylo těžký rozhodování. King mi zachránil život v době, kdy mi na pomoc nepřišel ani jedinej Bastard, když mi Eli a jeho banda posranejch zmrdů svázali a mučili. Chop měl sice loajality plnou hubu, ale nikdy neudělal nic, čím by si ji zasloužil. Cítil jsem se nahej, když jsem na svý kůži neměl měkkou kůži vesty. A ne zrovna příjemně nahej. Za tu nahotu jsem se styděl. Chybělo mi to. Chyběl mi můj klub. Chyběli mi bratři, Chybělo mi, že vím, kde je na světě mý místo, a že vím, kdo jsem, protože když jsem jel dodávkou zpátky k branám svýho pekla, nevěděl jsem ani hovno. Jediný, co jsem věděl, bylo, že Chop mi nechybí, Možná jsem tý malý holce dal svůj prsten z legrace, ale tohle už legrace nebyla. Byla to podělaná válka, 


Hodnocení: 4,4/5

Velice děkuji Megaknihám za poskytnutí recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. Naprosto s tvou recenzí souhlasím. Konec v takhle dramatické části by se měl zakázat... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha na mě čeká v kupičce na přečtení a já se už nemohu dočkat. Tak jsem moc ráda, že se ti kniha líbila :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat