úterý 25. července 2023

Coco Pinchardová: Následky lásky a sexu

 Následky lásky a sexu aneb Těhotná ve 44? Radost, nebo horor? je humoristický román, který má na svědomí Robert Bryndza. Je to anglický spisovatel, který žije se svým manželem na Slovensku. Tento usměvavý autor píše již od svých 13 let. Dříve chtěl být hercem, ale nemohl sehnat zaměstnání, tak si napsal vlastní hru a poté u psaní už zůstal. Začínal u humoristických románů a přešel k thrillerům.

Coco Pinchardová se vrací i ve třetím humoristickém díle a popisuje svůj ztřeštěný život.

 Opravdu chlapi o nás ženách nic nevědí? Adam je jen o pár let mladší než já, ale muži stárnou tak nějak líp než ženy. Pohled na Seana Conneryho je stále příjemný, protože je to sexy chlap, a jaký je pohled na jeho Bond Girls?

Coco ve  44 letech v hrůze zjistí, že je těhotná. Tahle zpráva jí převrátí život vzhůru nohama a najednou neví, co dělat. Chystala si užívat života a cestovat. Konečně se jí rozjela spisovatelská kariéra, má ji vycházet nová kniha a do jejího života malé dítě nějak nezapadá.  Hrdinka je poměrně divoká a začíná šílet, jelikož ji trápí nejrůznější úskalí těhotenství. Adam je naopak z potomka nadšený a tak začínají hádky. Rodina se totiž potýká s finančními problémy, vypekla je nájemnice a Adam po propuštění z vězení nemůže zavadit o práci.  Aby toho k řešení nebylo málo, tak hrdinčin dospělí syn propadl alkoholu. A do všech těchto záležitostí se plete celá rodina a Coco dostává nejrůznější rady, co by měla dělat se životem. Jak se nakonec rozhodla? To se dočtete v této knize.

Robert Bryndza inspiraci našel v zážitcích, které sesbíral spolu s manželem Jánem za dobu, co spolu s pracovali v Hollywoodu. V této knize opět nechybí britský humor a ani nepřijdeme o velké množství ostudy a  životních kotrmelců. Kniha má přes 350 stran. Na konci rekapitulace předešlých částí.

Každé ráno, když vstanu, si říkám, že jsem a budu sexy těhulka, ale než dojdu do kuchyně, připadám si jako nechutná tlustá nenažraná kráva.

Dílo vypráví hlavně o lásce, kterou doprovází trapasy. Romantická komedie na motivy Bridget Jonesové zabírá časový úsek od dubna 2012 do listopadu a nalezneme v ní stěhování, těhotenství, úzkosti, sebedestrukce, alkohol, nebo hádky. Tentokrát není celá kniha psána formou emailů zasílaných různým adresátům, jak jsme byli doposud zvyklí. Ale hrdinka píše o svých běžných dnech i nevšedních zážitcích do svého nového deníku.


Tenhle humoristický román s romantickou linkou je třetím dílem série o Coco Pinchardové. Pak autor vydal ještě další dvě části odehrávající se o Vánocích ( např. A Very Coco Christmas). Patří mezi první díla Roberta Bryndzy, tudíž je jasné, že vyšly v zahraničí již před nějakým časem, a tak se v nich setkáváme s různými narážkami na minulost.

"Mami, podívej, ta teta blinká!" zastavil se vedle mě malý chlapec a křičel na své rodiče. "Eustaci, nepřibližuj se k ní, mohla by být nakažlivá," vyštěkla na něj matka. Znovu mnou projel záchvat nevolnosti a celý proces zvracení jsem zopakovala potřetí, tentokrát před obecenstvem.

 Jedná se o úplně něco jiného, než na co jsem od Bryndzy zvyklí a já osobně bych vůbec nepoznala, že se jedná o stejného autora, který stvořil Ericu Fosterovou. Na druhou stranu těžko porovnávat dva zcela odlišné žánry, ale podle mého názoru detektivní linka sedla autorovi mnohem více. Dobrodružství Coco je sice osvěžující, ale nijak zvlášť zapamatovatelné. Prostě takové jednoduchá oddechovka, na které je nejzajímavější její zpracování, kdy je celý děj vyprávěn pouze formou deníku dříve emailů. Co se týká děje, byl čtivý, místy vtipný, ale neměla jsem pocit, že knihu nemohu odložit, jako to bývá u autorových detektivek.

Ukázka:
"Chceš nějaký maminčin lék?" Chlapeček, který sledoval Kapitána Nema, se ke mně otočil. "Je to na bolení..." "Jen se pěkně dívej na Nema. Jako hodný kluk," snažila se ho umlčet máma a přiměla nás ke křečovitému úsměvu. Chlapeček ji ignoroval, natáhl se k jedné z nákupních tašek a vytáhl lahev bílého vína. "Maminka říká, že jí vždycky pomůže na bolení." Chlapeček se ke mně naklonil a oběma rukama držel lahev vína. "Drž hubu a koukej na ten zasranej film," zvýšila na něj hlas matka a vytrhla mu lahev z drobných rukou. Chlapeček se rozplakal. Vzlykal a vydával zvuky, jaké vydává letadlo, když se nekontrolovatelně řítí k zemi. "Ale no tak, zlatíčko, přestaň, maminka to tak nemyslela..." prosila žena. Díkybohu jsem najednou v tom zmatku uslyšela své jméno.

Hodnocení: 3,5/5

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!


6 komentářů:

  1. Já jsem od Bryndzy ještě žádnou knížku ze série s Coco nečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tuhle sérii prostě musela vyzkoušet. Bryndza je prostě můj oblíbenec.

      Vymazat
  2. Já jsem tuhle sérii vynechala, ale už podle popisu a anotací v ní vidím inspiraci Bridget Jonesovou. :) A naprosto s tebou souhlasím, tohle opravdu nezapadá k obvyklým autorovým dílům. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Ježkovy očka, to zní jako naprosto skvělá oddechová knížka někam na dovču!

    OdpovědětVymazat