neděle 6. srpna 2023

Představa o tobě

 Představa o tobě aneb Touží po něm všechny ženy. Ale on chce jenom tebe je vzrušujícím ženským románem od americké autorky Robinne Leeové, která žije v Los Angeles a mimo jiné je i producentkou a příležitostnou herečkou. Mihla se například ve filmu Padesát odstínů temnoty. Vystudovala Yale a práva na Kolumbijské univerzitě. S manželem vychovávají dvě děti.

Jedná se o povedený debut. Tato čtivá kniha se rozkládá na 380 stranách a vypráví o 39 leté rozvedené Solène,  která se po odchodu manžela, schovávala před muži v práci, která ji naplňuje. Kromě toho se stará o dceru v pubertě, která se zamilovala do světově známé a úspěšné kapely August Moon - což je kvintet složených ze samých pohledných Britů. Všechno se změní, když doprovodí Isabellu na jejich koncert a potká se tváří v tvář s frontmanem skupiny. Mezi hrdiny to ihned zajiskří. A i když to oba zprvu nemyslí vážně a jen flirtují a žertují. Neskutečná vzájemná přitažlivost je nutí pokračovat v utajených schůzkách a z nevinného flirtu se stává vášnivý vztah. 

"Proč se prostě nesejdeme, až budeš ve městě příště, Hayesi?" "Protože tě chci vidět teď." "Nemůžeme vždycky dostat, co chceme. Nebo pro tebe obvyklá pravidla neplatí?" Zasmál se tomu. "Chceš, abych tě prosil?"

Představa o tobě popisuje jeden vášnivý vztah, který je navíc kontroverzní. Líbí se mi, že autorka poukazuje na fakt, že věkový rozdíl mezi partnery se bere jinak u mužů a jinak u žen. Píše i o společenských předsudcích, lidské nenávisti nebo internetovém obtěžování. 

Hlavní hrdinka Solène  Marchandová je majitelka galerie v LA, a tak se i umění stává důležitou součástí příběhu. Snahu napravit vztah s dcerou, zhatí nečekané pobláznění do dceřina idola, s kterým si skvěle rozumí. Hrdinka žila již dlouhou dobu v celibátu, ale dvacetiletý Hayes Campbell - chytrý, úspěšný, sebevědomí, sexy a ještě k tomu nadaný mladík ji změnil a ona rozkvetla. Pomalu se jí celá tahle záležitost vymyká z rukou a zpěvákovi propadá. Ovšem nedá jí spát starost o dceru a strach z reakce známých. Má velké obavy, jak bude před ostatními vypadat. Nemůže pořád opomíjet své povinnosti, takže jak to s těmito dvěma rozpolcenými milenci nakonec dopadne, si už musíte přečíst sami. ;-)

A to, co se v Mandalay Bay jevilo jako neškodný flirt, se najednou zdálo být v denním světle jižní Kalifornie šokující. Něco k snědku. S dvacetiletým klukem. Z chlapecké kapely. Za jakých okolností by tohle mohlo být považováno za přijatelné?

Na motivy téhle knihy se chystá dokonce i film v hlavní roli s Anne Hathaway a Nicholasem Galitzirem. Jelikož se mi kniha moc líbila, film si určitě nenechám ujít. :)

Fascinující a provokativní čtení s šokujícím obsahem. Které by mělo zaujmout nejen fanynky Harryho Stylese. Román nejen o sexu, ale i lásce, odvaze, touze a romantice, ale i ztrátě soukromí, strachu, morálním dilematu či pomluvám.

Tenhle ženský román toho v sobě schovává víc, než se na první pohled zdá. Ano, vypráví příběh o ženě ve středním věku, kterou okouzlí sexy mladík. Ale kromě toho zachycuje, jaký je osamělý a mnohdy děsivý život celebrit, píše o vyrovnávání se se stárnutím, o sexismu nebo třeba o věkovém rozdílu mezi partnery. Rozhodně přináší hodně podnětů k zamyšlení. 

Představa o tobě mě svým tématem okamžitě zaujala a líbilo se mi i zpracování. Kniha je čtivá, poutavá, vzrušující a navíc přináší něco navíc. Líbilo se mi i zapojení umění a načnutí kontroverzních témat. Abych knihu jen nechválila, tak musím připustit, že tam bylo pár odstavců, které byly navíc a nikam neposunuly děj. Takže já osobně bych se vůbec nebála příběh malinko osekat. Ale jinak jsem byla velmi spokojená. 

Ukázka:

"Jak chceš, abych ti říkala?" "Hayes bude stačit." "Na co bude Hayes stačit?" zasmála jsem se. "Dělám si legraci. Omlouvám se. Byl to dlouhý den." Podívala jsem se na hodinky. Zbývalo mi pětačtyřicet minut, než budu muset vyzvednout Isabelle z šermu. Cesta tam mi potrvá od dvanácti minut do hodiny. L. A. "Vezmu tě na večeři." Bylo to konstatování, ne otázka. Večeře? Myslela jsem spíš na Starbucks. Možná Le Pain Quotidien... Zrychlil se mi tep. "Dneska večer nemůžu... Je to narychlo a nemám hlídání." Byla to polopravda. Isabelle nepotřebovala hlídání, bylo jí dvanáct. Ale večeře působila příliš oficiálně. Příliš velká věc. "Možná zítra na drink," nabídla jsem ústupek a pak jsem si uvědomila své faux pas. Ještě mu nebylo jednadvacet. Nezdálo se, že by ho to nějak vyvedlo z míry. "Zítra to nejde. Hrajeme ve Staples Center." "Aha." "Ano, samozřejmě. Staples Center. Řekl to tak věčně. Žádná domýšlivost. Jako když Daniel oznámil, že musí pracovat do noci na nějakém obchodu. "Tak to asi nepůjde, co?" "Ne," zasmál se hrdelním smíchem. Znělo to, jako by mu bylo více než dvacet. Nebo jsem tomu alespoň chtěla věřit. "Tak nějak se tam musím ukázat. Co takhle oběd?"

Hodnocení: 4,1/5

Velice děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí recenzního výtisku!

10 komentářů: