sobota 9. září 2023

Spisovatel

Spisovatel je erotickým románem od české autorky Lucie Salové. Do rukou se mi recenzní výtisk jako beta-čtenářce dostal ještě před vydáním knihy. A za tuhle jedinečnou nabídku moc děkuji nakladatelství Epocha. 

Hlavní hrdinkou je na první pohled obyčejná a poněkud nešikovná Hana, která ale umí hned několik jazyků a vyniká v psaní textů. Chtěla by se stát spisovatelkou a sama ráda utíká do světa smyšlených příběhů. Především si oblíbila světově uznávaného a mezinárodně známého českého autora Adama Ezru. Na kterého náhodou narazí v kavárně a svým neohrabaným vystupováním na sebe ihned upozorní. Dají se spolu do řeči a dohodnou se, že si navzájem přečtou svá díla. A tím se druhému začnou odhalovat a postupně i rozpalovat.

Hanin bývalý manžel trpěl hafefobismem a měl panický strach z lidského dotyku. Hana tedy po jeho boku pomalu chřadla, a i když muže milovala, sebe milovala víc. Dysfunkční vztah z ní vysál energii a jako nezkušená třicátnice teď netuší, jak se seznámit. Přesto zoufale touží konečně něco zažít a poddat se touze. Teď jen najít někoho, kdo zažehne plamen vášně.

To si představovala, že ona je tou Jonatánovou rukojetí rakety. Jenomže potom ji vždycky přepadla zloba. Jak je možné, že tu blbou pálku mu nevadí pevně držet oběma rukama? Měla co dělat, aby udržela vztek mísený s touhou na uzdě a nerozmlátila mu tu jeho krásnou nepolíbenou hubu raketou.

Tohle je moje první setkání se spisovatelkou Lucií Salovou a musím říct, že je to talentovaná osoba s osobitým stylem vypravování, která se nebojí napsat v podstatě o všem. Já osobně českým autorům fandím. Akorát že ne všechna díla mi sednou. Proto jsem začala číst s mírnými obavami. Ale moje zvědavost byla naštěstí větší. Spisovatel je můj první erotický román od české autorky a  musím přiznat, že mě hodně zaujal. Nečekala jsem, že se při čtení tolik pobavím.

Spisovatel nabízí sympatickou a trochu ztřeštěnou hlavní hrdinku. Hana je časovaná bomba - poněkud neohrabaná, ale otevřená a upřímná osoba, kterou okouzlí Adam - titán mezi spisovateli  s paparazzi v patách. Od začátku se mezi protagonisty vytvoří zvláštní pouto a navzájem se přitahují. 

Skousla ret v gestu, o kterém netušila, co by mělo znamenat. Cítila se trapně, styděla se, ale pro rány boží, netušila, jestli by o tom měla mluvit, ignorovat to, nebo to překročit a jít so po svém?  Jak radí etiketa v tomto případě?

Kniha je vyprávěna z pohledů obou hrdinů, i když výrazně více prostoru dostává ženský úhel. Jedná se o vtipné a svižné čtení, které kromě žhavých momentů poodhaluje i knižní svět a čtenářům může rozšířit obzory. 

Spisovatel má přes 280 stran a je velice čtivý. Především začátek mě dostal do kolen. Velice mě zaujal autorčin styl psaní a líbilo se mi, že se nebojí psát realisticky a že nepřikrášluje scény. Nabídne čtenáři hned několik trapných momentů, které mohou před, po či při sexu nastat. Tedy to, co jiní autoři schovávají a o čem nikdy nepíšou, to Salová vyzdvihuje. Což je svým způsobem jedinečné a sympatické, protože nikdo není dokonalý.

Při čtení jsem se smála nahlas, což se mi už dlouho nestalo. Takhle mě rozesmála snad už jen Poslední aristokratka. Jedná se o vtipné, milé, nevšední a oddechové dílo. Začátek mě tak bavil, že jsem měla problém přestat číst. Zajímalo mě, co ztřeštěného zase hrdinka vyvede a kam se posune. Postelové scény měly říz, hrdinové byli zajímavý a autorka zahrnula do děje nevšední témata ať už bipolární poruchu nebo hafefobismus. Což bylo originální a hlavně Salová popisovala realitu a nebála se trapnosti, čím se odlišuje od jiných autorů.

"Jsem jako poslední kousek nuggets - všichni by mě chtěli, ale nikdo si netroufá."

 Abych nebyla jen pozitivní a příběh nepřechválila. Tak musím připustit, že postupem času smíchu ubývalo a opadla trochu i čtivost. To už jsem ale byla zvědavá, jak to nakonec celé dopadne. Mrzí mě, že ke konci už na mě dílo působilo nepravděpodobně a přehnaně, jako bych četla úplně jinou knihu. Ale suma sumárum  jsem byla rozhodně překvapená a to příjemně.

Pokud  i vás kniha zaujala, tak na stránkách nakladatelství Epocha naleznete možnost předobjednávky -navíc se slevou  35 %.  Spisovatel bude vycházet 27.9.2023.  Do košíku si můžete přihodit i autorčinu knihu s názvem Bez tváře, která vyšla v roce 2021 vyprávějící o depresi, šestinedělí či psychických problémech.

Ukázka:

"Chodíte často k cizím mužům domů?" Postával u kávovaru a pobaveně ji sledoval. Hana našpulila rty jako vzdorovitá šestnáctka. "Řekla bych, že častěji chodí oni ke mně," oplatila mu. "Dneska jste byl už třetí, kdo překročil můj práh." S pobavením se mu dívala zpříma do očí a vyčkávala na jeho reakci. Vyměnil šálek, vyhodil použitou kapsli a vložil novou. Opět vyčkával. "Mohl bych překročit práh i do vaší komůrky, kdybyste dovolila." "Jako vážně, Adame?" vyprskla smíchy. "To jsou dnešní metody na sbalení holek?" "Ne, Hano. To jsou moje - spisovatelské metody. A popravdě nevím. Nemám páru, jak se to dneska dělá." Vypnul kávovar, vzal obě kávy a pokynul Haně, aby se šla posadit na gauč. Ta ho ignorovala a usadila se na jeho pracovním stole. Adam si tedy sedl na židli za stůl. "Proč jste se chtěl dívat, jak vás čtu?" Obrátila se k němu čelem. "To je nějaká úchylka?"

Hodnocení: 4/5

Velice děkuji nakladatelství Epocha za poskytnutí recenzního výtisku!

10 komentářů:

  1. Erotický román jsem nečetla už pěkně dlouho. Možná tenhle zkusím

    OdpovědětVymazat
  2. Takové knížky mě občas baví číst, takže by se mi asi líbila :).

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tato kniha mě minula a číst ji nebudu, erotické romány jsou úplně mimo mě :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Vďaka za tip. Mne tento žáner nie je cudzí - väčšinou tieto knižky venujem mame, a potom si ich prečítam sama. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu jsem zaregistrovala a docela hodně mě láká. :)

    OdpovědětVymazat