neděle 6. ledna 2019

Nejlepší knihy čtené v roce 2018


Rok se s rokem sešel. A máme tu další roční bilancování. Za předešlý rok 2018 jsem přečetla 86 knih, což je opravdu hodně příběhů, z kterých musím vybírat. A rozhodně to nebylo nic lehkého. Naštěstí jsem měla šťastnou ruku na výběr a v knihovničce mi přibylo mnoho nezapomenutelných děl.

Na prvním místě je zaslouženě kniha, která mě v loňském roce nejvíce zasáhla. 
Po dočtení Blízko obzoru mi bylo naprosto jasné, že se dostane do výběru toho nejlepšího. Jelikož to byl jeden z nejsilnějších příběhů, které jsem kdy četla. Je hrozná škoda, že se tahle kniha nedočkala větší propagace, protože by si ji jednoznačně zasloužila. Blízko obzoru ve mně zanechalo stopu, opravdu dokonale zpracované, niterní převyprávění událostí, které vám zlomí srdce. Jelikož kniha vznikla na motivy skutečných událostí, je děj ještě působivější a o to více šokující. Doporučuji všemi deseti. Blízko obzoru řadím nejen mezi to nejlepší z roku 2018, ale mezi top knihy, které jsem kdy přečetla. Ještě více informací se můžete dočíst v mé recenzi (odkaz zde).





Asi vás nepřekvapí, že další jmenovanou knihou bude Dvůr křídel a zmaru. I když si mnozí stěžují, tak já prostě styl Sarah J. Maas miluju a stejně tak celou sérii a nestydím se za to. Čtení jejích děl si prostě užívám, a i když jsou poněkud objemná, stejně si přeju, aby byla delší. A pokud vám to nestačí, tak Rhys vysvětluje všechno.




Když už jsme u těch srdcovek, tak nemohu opomenout moji oblíbenou Leigh Bardugo. U které mě hrozně mrzí, že nakonec nepřijela na Humbook, doufala jsem, že ji uvidím na vlastní oči. Zbožňuju její série, jak Šest vran, tak i Grišu.


Prohnilé město, které jsem v roce 2018 nabízelo uzavření celého příběhu, takže je pro čtenáře přichystaný akcí nabitý příběh plný zvratů a nebezpečí, který je velmi poutavý a čtivý. (Momentálně nemám uloženou žádnou fotku Prohnilého města, takže přidávám Šest vran)



Do třetice k profláknutým sériím přidám ještě známou a propragovanou knihu a tou je Smrtka. Smrtka je opravdu originální a jedinečná kniha v žánru young adult. Schopný autor Neal Shusterman, který sepsal sci-fi sérii Bez šance – ví, jak zaujmout a především šokovat čtenáře. Jeho díla se zaměřují na mravní hodnoty, lidské svědomí a morálku. Tento dystopický příběh je rozhodně nevšední, netypický a prostě jedinečný. Vždycky mě potěší, když v záplavě velkého množství titulů, které jsou, jako přes kopírák objevím dílo, které se vymyká a nad kterým se čtenář rád zamyslí. V knize nechybí akce ani napětí.



Po procházení seznamu musím ještě vyzdvihnout poslední díl Havraních kruhů, který byl skvělým zakončením.  Užila jsem si čtení i Renegátů a Pána stínů. Opět budu plavat proti proudu, protože pochválím i druhý díl Diabolika – Krvavé Impérium, protože to bylo vážně nepředvídatelné dílo a neskutečně akční. Snad v každé kapitole pro nás měla autorka připravený nějaký zvrat. Příběh byl svižný, napínavý a skončil prostě krutě. Líbila se mi i Legenda a Cesty se rozcházejí, jejichž první díly jsem si zamilovala a dala jim plný počet hvězd. Co se týká jejich pokračování, tak jim něco k dokonalosti chybělo, ale stejně se tyhle příběhy hrozně dobře četly.



Jelikož jsem letos měla na knihy opravdu velké štěstí, rozdělím tenhle článek na dvě části. J Aby se v záplavě tipů některé příběhy úplně neztratily.


Jaké jsou podle vás ty nejlepší knihy, které jste loni četly?

14 komentářů:

  1. Moc pěkný výběr :) Četla jsem šest vran a Smrtku a obě se mi taky moc líbily :) U mě to však za minulý rok vyhrál Ready Player One :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ready Player One se u mě také objevují a to v druhé části článku těch nejlepších knih minulého roku. :)

      Vymazat
  2. Hodně mě láká Smrtka, a to takový žánr vůbec nečtu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Pán stínů a Cesty se rozcházejí na mě taky čekají, Smrtka mě vcelku moc nezaujla, abych ji četla... Šest vran se opravdu povedlo a tak se těším na návrat s Grišou... A Dvůr taky budu číst, ale až budou všechny díly :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obdivuji tě, že se na tyhle úžasné knihy nevrhneš rovnou, ale že čekáš. :D Ale aspoň se máš na co těšit. :)

      Vymazat
  4. Sérii Dvůr trnů a mrazů si musím rozhodně přečíst. A taky Šest vran. Ty m inad hlavou stále visí, že se opravdu k nim musím brzy dostat. Tak snad. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se k nim, co nejdříve dostaň. Rozhodně stojí za to. :)

      Vymazat
  5. Na všechny knihy se v budoucnu chystám. :)) Jsem ráda, že se ti líbily a mám se tak na co těšit. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ani jednu jsem nečetla! :D Jsem taková ostuda, budu to muset v letošním roce napravit.
    Smrtka je jasná, ale u té si počkám na vydání druhého dílu, které pokud vím, by mělo být brzo! Co se týká Šesti vran, původně jsem si je chtěla přečíst už minulý rok, ale když autorka nepřijela na Humbook, tak jsem se na to vyprdla. :D
    Letos bych také chtěla přečíst největší rest z mé knihovny, a z knihovny, který jsem si půjčila. Tím prvním jsou obě série od Sary J. Maas. Od každé série jsem četla zatím jen první díly, tak snad se k nim konečně dokopu, když je obě autorka ukončila. :D A tím druhým je první díl Čáry života. Eh, tahle kniha tu na mě kouká už fakt dlouho, ale ne a ne ji vzít do rukou. Divergence se mi fakt líbila, ale nikdy jsem sérii nedočetla, a co se týká těch filmových adaptací, no děs běs. Ale tahle série mě láká, tak snad tento rok bude zlomový a já ji konečně otevřu! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš toho v plánu hodně. :D Já ti přeju pěkné čtení, pevně věřím, že se ti knihy budou opravdu líbit. :)

      Vymazat
  7. Tyhle clanky me hrozne bavi, kdo co ma nejradsi :) a je strasne super, ze jsi cetla Pana stinu! Ja taky, mam fantasy od Clare strasne rada... letos vychazi uz treti dil, planujes?? :)

    OdpovědětVymazat