sobota 12. ledna 2019

Nejlepší knihy čtené v roce 2018 - 2.část


Dostávám se k druhé části těch nejlepších knih, které jsem v roce 2018 četla. Pokud vám utekla první část, zde naleznete odkaz. A pokud vám tipy na knihy nestačily, pusťte se do čtení pokračování.

Teď přecházím k mým oblíbencům, kteří podle mě nedostali potřebnou propagaci a nečtou je tisícovky čtenářů, což je hrozná škoda. Protože opravdu stojí za zmínku a především za přečtení. Jako každý rok sem dávám sérii Císařovy čepele. To je prostě tak neskutečně napínavá a akční série, kterou si musíte přečíst. Taková trochu Hry o trůny, ale v odlišném podání, z kterého mrazí. Atmosféra mě strhla od prvního dílu, který je další knihou, která se řadí k tomu nejlepšímu, co jsem kdy četla.



A pak tu máme moji oblíbenou virtuální realitu a knížky z herního prostředí, které mě zatím nikdy nezklamaly. Hry nehraju, ale stejně se dokážu nadchnout, pro tyhle jmenované příběhy. Především sérii Klan (samozřejmě zmíněnou i v minulém roce). Nakladatelství Fragment uvažovalo, že přestane vydávat tuhle nadupanou a neskutečně čtivou sérii, což by byla obrovská, opravdu obrovská škoda. Sledovala jsem se staženým žaludkem průběh kauzy a naštěstí se dočkáme dalšího dílu. Spadl mi obrovský kámen ze srdce. A doufám, že třeba někoho navnadím na čtení a ten dotyčný zjistí, jak úžasný je to příběh a doporučí knihu dál a dál. A už se nebude opakovat situace, že by mohlo dojít k nevydání celé série, protože nás skalní fanoušky by to hodně mrzelo. Takže se nebojte a zkuste tuhle sérii.



Klan je druhým dílem série Hraju, abych žil. Tahle fantasy z prostředí herního světa nabízí propracované prostředí, sympatického a inteligentního hrdinu, spoustu akce v ději, zároveň překvapivé události a vyhrocené konflikty. Klan čtenáře okamžitě vtáhne do děje, příběh je to opravdu čtivý a poutavý. Dílo je promyšlené a především originální. Pro fanouška virtuálního světa je tato kniha trefou do černého, ale určitě zaujme i ty, kterým online hry nic neříkají. Dmitrij Rus prostě umí čtenáře vtáhnout do děje, který nebude chtít opustit.


Doporučit mohu i Ready player one, který si ode mě letos vysloužil také plný počet hvězd (za zhlédnutí stojí i film, který se od knižní předlohy v mnohém liší) a za zmínku stojí i Warcross.


Snílek Neznámý je prvním dílem fantasy série a je plný barvitých popisů a nejrůznějších metafor. Překvapí vás pohádkovým až poetickým stylem vyprávění a na první pohled zaujme svojí úchvatnou obálkou, která dokonale ladí s dějem. Číst tuhle knihu bylo potěšení, Laini Taylorová je skvostná vypravěčka s nevšedním až poetickým stylem vyprávění, který citlivé duše prostě okouzlí. V dílu jde především o práci s jazykem, květnatým popisem, vyjádřením citů, odhalením cílů a splněním snů. Pokud jste v hloubi duše nenapravitelní snílci a romantici a nevadí vám dlouhé popisy, bude tahle kniha pro vás ta pravá.


Nejlepším dívčím románem volím Je tohle láska? Dlouho mě žádná dílo takhle nepobavila. Tahle kniha pro mládež byla fakt čtivá a svižně ubýval děj. Hlavní hrdinka byla hrozně praštěná a vtipná. Skvělá letní oddechovka.


Pro zimní mrazivé večery mohu doporučit Posmrtný život Holly Chaseové, který vznikl na motivy Vánoční koledy Charlese Dickense. A který navodí tu správnou vánoční atmosféru.




A na závěr připojím ještě několik povedených knih, jejichž čtení jsem si užila. Na lovu, Replika, Jen 27 dnů, Bubny podzimu nebo třeba Spřízněné duše.



Opět jsem překvapená kolik úžasných titulů se mi dostalo do ruky. Jaké skvosty jste přečetly vy? :)

10 komentářů:

  1. V roce 2018 jsem přečetla 71 knih, ale pokud bych měla zmínit jednu tu nejlepší, tak to byl Naslouchač! Skvělá česká fantasy dystopie, které nechybělo vůbec nic - skvělé postavy, detailně vykreslený svět, spád, čtivost! Jednoduše nezapomenutelná kniha. ♥
    Na můj těch nejlepších se dostalo ale ještě spousta dalších knih, ale třeba ty co zmiňuješ - Na lovu nebo Replika bohužel ne. Jejich čtení jsem si nesmírně užila, šíleně mě překvapily přes ten obří 'hype', ale v záplavě toho zbytku zanikly. :/
    Velmi se těším na Sherwood, což není pokračování Hunted (Na lovu), ale je to příběh Robina Hood, nebo Kopie (druhý díl Repliky, název uvádí CooBoo).
    Doufám, v případě Sherwood, že se jednou dočkáme překladu, byla bych za to opravdu ráda. :)
    Jinak, v brzké době se chystám na Posmrtný život Holly Chaseová, tak snad z něho budu alespoň z poloviny tak nadšená jako ty! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naslouchač mi má během několika dní konečně přijít, už se moc těším, až se do knihy pustím. :) Jinak přeji pěkné čtení. :)

      Vymazat
  2. Já jsem ze zmíněných četla jen Císařovy čepele - zato tu knihu ale naprosto miluju! Dodnes se proklínám, že jsem se pořád ještě nedostala k závěrečnému dílu. No jo, když já mám asi prostě strach, že už to nebude tak dobré jako první díly - protože to jsou mistrovská díla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, jak říkáš - jsou to mistrovská díla. ;-) A prostě prvnímu dílu se závěrečný nevyrovná, ale i tak to bylo boží. :)

      Vymazat
  3. Na Posmrtný život Holly Chaseové už jsem četla tolik chvály, že se musím trochu brzdit, abych si čtení zbytečně nezkazila přehnanými očekáváními. Dickensovu Vánoční koledu mám ráda, tak uvidíme (nebo spíš přečteme).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Vánoční koledu nečetla, takže jsem ke knize nepřistupovala s žádným velkým očekáváním a možná proto jsem byla mile překvapena. Doufám, že se příběh zalíbí i zastáncům Dickense. :D

      Vymazat
  4. Opět skvělý výběr :) Holly Chaseovou jsem právě dočetla a musím říct, že sem mile překvapená :) Jinak Poslední smrtelné pouto bylo naprosto úžasné a mám ráda žánr Lit-RPG, takže se určitě chystám i na Klan :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kronika Netesaného trůnu je prostě luxusní série. :) A pokud máš ráda žánr LitRPG, tak si Klan určitě přečti - doufám, že budeš stejně nadšená jako já. :)

      Vymazat
  5. Kroniky Netesaného trůnu jsem zvládla jen jako první díl. A velké nadšení se nekonalo :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi první člověk, od kterého se dozvídám, že nebyl nadšený. Podle mě je to prostě veledílo. V tomto případě se hezky ukazuje, že každý má opravdu jiný vkus. Já byla při čtení více než nadšená. :)

      Vymazat