pátek 7. října 2022

Francouzská lekce

 Francouzská lekce aneb Práce snů s jediným pravidlem. Nezačít si nic se šéfem. Ale pravidla se mají porušovat je erotický ženský román od americké autorky Tashy Boyd. Ta vystudovala psychologii a nyní žije s manželem a dvěma dětmi v Atlantě. Její knihy se řadí mezi úspěšné tituly žebříčků The Wall Street či USA Today. Píše i historické romány a moderní romance, které vydává pod zkráceným jménem Tasha.

Josephine roky dřela, aby se prosadila v branži plné mužů. Místo očekávaného povýšení, dá nakonec výpověď. Je naštvaná, a aby přišla na jiné myšlenky, rozhodne se pomoci kamarádce, která zoufale hledá chůvu pro pohledného Francouze. Josephine s dětmi nemá velké zkušenosti, ale je spolehlivá a věří, že ji změna prostředí pomůže a kývne na nečekanou nabídku práce. Dostává se tak k rozkošné desetileté Dauphine a zlomenému Xaviérovi. Dopředu jsou dána pevná pravidla, ale zdá se, že se budou porušovat.

„Prosím,“ žadonila Tabitha. „Já fakt nikoho jinýho na poslední chvíli neseženu, Bude to báječný, slibuju.“ „Moment, moment,“ namítla jsem. „nenecháváš se náhodou trochu unést? Jsem architektka, ne kvalifikovaná chůva. O hlídání dětí nevím ani ň. Vlastně děti ani moc nemusím…“

Francouzská lekce vypráví o žhavém létě, kdy se střetne osamělý miliardář se zhrzenou architektkou. Součástí díla jsou i sms zprávy. Kniha je vyprávěna především z pohledu svéhlavé Josie, ale čtenáři se mohou těšit i na části od zlomeného Xaviera, který určité momenty osvětlí a ukáže čtenáři jeho pohled na věc.

Hlavní hrdinové Josie Marinová a Xavier Pascale jsou jako oheň a led. Ona je loajální a nemá ráda změny. Měla svůj život naplánovaný, ale charlestonské firma ji podrazila a nyní potřebuje pauzu, aby zjistila, co dělat dál. Zjišťuje, že se nyní cítí volná a může dělat věci po svém, i když má velkou zodpovědnost za dědičku a ví, že se časem bude muset vrátit do reality, jelikož prázdniny jednou skončí. Velice rychle se sbližuje nejen s posádkou, ale i Dauphine a postupně se uvolňuje a nesnaží se za každou cenu někomu zavděčit.

Protivný, nabručený, arogantní, namyšlený, zlomený, nedůvěřivý nadutý a zraněný Xavier řídí velkou firmu a má často plno schůzek. Po smrti manželky potřebuje k ruce chůvu, aby mu pomohla s malou dcerou. Má velký strach se znovu zamilovat a vyhýbá se ženám. Ovšem Josie v něm znovu zažehla touhu. Jelikož ho to děsí, snaží se ji držet od těla, aby úplně nerozhodila jeho vnitřní rovnováhu.

„A ano, měl jsem zlost. Na sebe. Ne na tebe. A ano, je to sprostý. Jenže tak to prostě je. Nemůžu pracovat. Nemůžu spát. Když jsi nablízku, nedokážu do prdele ani normálně myslet. Úplně mě ničíš. A to nesmím připustit. Kvůli sobě. A kvůli Dauphine.

Když byla Tasha Boyd malá hrozně ráda jezdila s rodinou do jižní Francie (bylo to v době, kdy ještě žila v Anglii). A jelikož si tohle prostředí oblíbila a má s oblastí spojené vzpomínky, chtěla sem zasadit některé ze svých děl. A to se jí s Francouzskou lekcí splnilo. Autorka zda zmiňuje i konkrétní podnik Club 55, který má ráda. Kromě Francie se část knihy odehrává v Americe a zde autorka vyzdvihla Charlestonskou historickou nadaci, kterou obdivuje, jelikož se stará o zachování dědictví města.

Příběh má přes 470 stran, což se na první pohled může jevit jako opravdu hodně, ale já si čtení užívala a byla jsem ráda, že si tenhle romantický a chvílemi dojemnými příběh mohu vychutnávat, co nejdéle. Dílo se odehrává na dechberoucí francouzské riviéře a to především na moři na luxusní jachtě. Francie nabízí středověká městečka, dlážděné uličky, staré venkovské domy, zámky, kavárny, ale i dobré jídlo a já bych se do téhle oblasti jednou moc ráda podívala.

Tahle svůdná romance, přináší chemii mezi hrdiny, luxusní prostředí výletní jachty, průzračné moře, pláže, slunce, dobré jídlo, trhy, léto, dovolenou i touhu. Kniha mě moc mile překvapila svojí čtivostí. Líbilo se mi prostředí, děj i postavy. Vžila jsem se do jejich situace a párkrát jsem měla blízko k slzám. Takhle si představuji ideální oddechové letní čtení.

Ukázka:

„Tady u vás jste možná hvězda,“ zavrčela jsem a došlo mi, že mě přemáhá únava a hlad, ale nedokázala jsem zabrzdit. „Ale já měla za oceánem důležitější starosti než pročítat bulvární časopisy a snít o tom, že se vdám za bohatýho prince. Je mi fuk, jak si tu připadáte důležitej. Pro mě jste akorát příležitost. Džob. Nic víc.“ Něco mi našeptávalo, ať proboha zmlknu. „Mrzí mě to. Mám za sebou pár hodně hnusných dnů. Umírám hlady. Jsem unavená. A hlavně nesnáším lodě, do prdele.“ Pokračovala jsem v tom smyslu, že pokud už vyčerpal svoje zásoby pomýlené mužské nadřazenosti, měla bych si jít sbalit věci a napsat Tabitě, že se bohužel musím vrátit domů, jelikož můj šéf je nadutý, sexistický, arogantní pitomec. Chtěla jsem jí s tou zakázkou pomoct, ale nesnesu, aby ze mě někdo dělal ubohou zlatokopku.

Hodnocení: 4,5 /5

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

 

3 komentáře:

  1. Jednoznačně s tebou sohlasím. Byla to nečekané, ale jde o opravdu výbornou knihu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hm, já si nechala knihu ujít - jedním z důvodů byl počet stran a úplně mě nezaujala anotace, ale dle tvých řádků to zní jako příjemné letní čtení :-)

    OdpovědětVymazat