neděle 14. července 2019

Nenechám tě odejít


Nenechám tě odejít pro mě bylo příjemným překvapením. Kniha má nejen zajímavou obálku, ale i napínavý a svižný děj vyprávějící o domácím násilí.

Nenechám tě odejít je první knihou, kterou jsem od autorky Chevy Stevens četla a doufám, že nebyla poslední. Námět knihy sice není zrovna originální, podobných knih jsem zaznamenala hodně. Ale podání a samotné vykreslení postav si mě získalo.  Knihy s podobným tématem já osobně vyhledávám, mám u nich vždy husí kůži a v letních dnech je plusem, že z nich mrazí. Je dobře, že se na problémy týkající  se násilí upozorňuje, pro oběti je v mnohých případech téměř nemožné uniknout.  

Čtenáři je postupně naservírován osud jednoho manželství. On je skrytý surovec, žárlivec, který problémy řešil alkoholem a zastrašováním. Sledujeme první šťastné společné chvíle, které se mění v domácí peklo. Hlavní hrdinka už neví, jak dál. Manžel před lidmi vypadá jako dokonalý a milující partner. Nikdo netuší, co se děje za zavřenými dveřmi.  Lindsey by nejraději ihned utekla, ale má hrozný strach o svoji dceru Sophii. Nakonec se přeci jen rozhodne jednat a shodou náhod  se Andrewa zbaví. Její štěstí ovšem není konečné.

Soudní podmínka má spíš preventivní povahu. Váš bývalý manžel Brusel u soudu přistoupit na stanovená pravidla a mohl by se proti nim ohradit. Potom by bylo na vás, abyste dokázala, proč je zákaz nezbytný.“ „Takže musím čekat, dokud neudělá něco skutečně hrozného.“


Andrew – psychický manipulátor je po letech propuštěn z vězení a Lindsey opět začínají krušné časy. Má neutuchající pocit, že ji někdo sleduje a přehrabuje se jí ve věcech. Lindsey navíc stále trápí temné tajemství, před lety provedla něco, co neměla a ovlivnilo to lidské životy. Kostlivci postupně vylézají ze skříně a hrdinku pěkně potrápí.

V díle se prolínají vzpomínky s přítomností. Skáče se od jednotlivých roků k jiným obdobím. A čtenář tak postupně získává  ucelený  pohled na problematiku a sleduje neblahý vývoj postav. Nenechám tě odejít ukazuje, jaké to je žít s tyranem. Přináší temnou atmosféra plnou strachu a nervozity. Do srdcí hlavních postav se vkrádá hrůza a nejistota. Dramatický příběh v závěru nabírá na síle.

Přinutí mě, abych zaplatila za každý rok, který strávil za mřížemi.

Sledujeme těžkou pouť hlavní hrdinky, která se dostává z vlivu manžela. Příběhu se nedá upřít čtivost, postupně jsou čtenáři odhalovány útržky z ještě  bezproblémového rodinného života, ukazujícího Andrewa jako pozorného partnera. O to nečekanější je jeho změna charakteru a vývoj v manipulátora, který neustále ztrpčuje své ženě život. Přestože ona dělá, co může, aby ho nijak nenaštvala.



Kniha ukazuje napjaté životní situace a vyrovnání se s nimi.  Přibližuje boj s nepřízní osudu a naservíruje několik nečekaných zvratů v ději. Při čtení čtenář narazí na posedlost, pomstu, vinu, výhružky, týrání, podkopávání sebedůvěry, vztek, ovládání i strach.

Jsem opravdu ráda, že se mi díky spolupráci s Megaknihami dostal do ruky tenhle mrazivý thriller od nakladatelství Ocelot. Kniha byla čtivá, opravdu těžko jsem ji odkládala z ruky. Od první strany mě vtáhla do děje a já se nemohla odtrhnout, prostě mě nenechala odejít, dokud jsem ji za jediný den nepřečetla.

Ukázka:
Pití se mu začíná vymykat z ruky, mami. Když je opilý, je plný vzteku. Bojím se, že mi vážně ublíží. Nevíš, jaký je. Dusí mě. Je strašně žárlivý. Špehuje mě a hrabe se mi ve věcech. Chce další dítě, ale já beru antikoncepci. Schovávám ji v krabičce s tampony. Chci od něj odejít, jenže mě děsí, že mě nějakým způsobem připraví o Sophii. Nemám nic, co by mi patřilo. Co bych měla udělat? Jak tomu můžu uniknout? Nemám kreditku ani bankovní účet. Všechno je vedené na jeho jméno.  Jsem v pasti.

Hodnocení:4,1/5

Velice děkuji nakladatelství Megaknihy za  poskytnutí recenzního výtisku!

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze. :) Souhlasím, že obálka knihy je vážně zajímavá a zaujala mě na první pohled. O obsahu knihy si ale nejsem tak jistá, že by se mi líbil... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jelikož já čtu převážně jen sci-fi a fantasy, tak thrillery nemám tak načtené,takže mně osobně se příběh moc líbil. ;-) Navíc domácí násilí ve mně vždy vyvolá nějakou odezvu a udrží si můj zájem. Ale je možné, že kdybych byla fanynkou thrillerů, tak bych tak nadšená nebyla.

      Vymazat
  2. Zdravím knihomolku, jsem tu u tebe poprvé a předně - máš blog krásně barevný :) nádhera. Recenze se mi líbila, i když to asi bylo celkem drsné čtivo. A potěšila jsi mě knihou Zimní lidé v zápatí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vítám tě u mě. Jsem moc ráda, že se ti recenze a barevná kombinace blogu líbí, já fialovou barvu prostě zbožňuji! :)

    OdpovědětVymazat