pondělí 9. srpna 2021

Ocelový příboj

   Ocelový příboj je druhý dílem young adult fantasy série od autorky Natalie C. Parker. Jde o dobrodružný pirátský příběh plný zrádných vln a touhy po pomstě.

Série Seafire anebo Nikdy nepodceňuj holky vychází pod značkou Booklab. Jedná se o trilogii, tudíž čtenáře ještě čeká závěrečné rozuzlení. Tohle fantasy pro mládež potažmo především pro dívky ukazuje sílu přátelství, ale i odvahy.

Kaledonie Styx opustila svoji věrnou posádku a sama se rozhodla konečně pomstít a především zachránit svého bratra. Jednala tak, aby neohrozila své přítelkyně, ale dopadlo to právě naopak, bratr je nadále ztracen a její loď byla zajatá. Zdrcená Kaledonie se léčí se střetu s válečnými loděmi a vymýšlí další mise pro záchranu těch, které miluje. Nebude to mít vůbec lehké, jelikož nepřátelé jsou všude kolem.

„Nejste v bezpečí. Nikdy jste nebyli.“ Přemáhala se, aby mluvila klidně, a svá další slova směřovala k Bijcovi. „Proč tu zůstáváte? Jediná možnost, jak se Aricovi vyhnout, je nezastavovat se.“

Dílo je akčnější než předchozí část, víc se dozvídáme o zpustošeném světě, který lidé zničili. Půda je otrávená a v podstatě neobyvatelná, lidé se tedy musí plavit po vodě. Kromě toho čekají čtenáře části z minulosti z pohledu bratra Kaledonie. Jsme znovu svědky osudného dne, kdy byli jejich známí a příbuzní zabiti a jejich plavidlo zničeno. A navíc se dozvídáme i o nečekané Oranově minulosti.

Hlavní roli v knize mají odvážné, kurážné a především schopné dívky, které se nevzdávají, ale jdou si tvrdě za svým. Příběh je tedy určený především čtenářkám, které si libují v bojích a nevadí jim dobrodružství na moři.

Pirátský příběh je plný střetů, krve, zbraní, soli, strategií, střelného prachu, manévrování, bitevních lodí, kormidlování, navigování a především odhodlání. Je psáno pro dívky, aby si uvědomily, že dokáží víc, než si myslí. Taková oslava ženské síly.


"Viděli jsme, jak tvoje posádka tu loď zničila, a mysleli jsme si, že tím to skončilo. Jenže pak jsme spatřili něco fakt neuvěřitelného. Holku, co se vplížila mezi Střely na palubu vojenský lodi. Viděli jsme všechno. Tu rvačku i ten výbuch. A když tě tvůj vlek zanesl k našim břehům, rozhodli jsme se, že holku, která byla schopná tohle všechno udělat, rozhodně nemůžeme nechat umřít.“

Co se týká mého osobního názoru tak musím přiznat, že druhý díl byl rozhodně lepší než první díl, jehož čtení jsem si ani nijak neužila. Bohužel tahle série nepatří mezi mé oblíbené, pirátské příběhy nevyhledám. Kromě toho k postavám jsem si za celou dobu nedokázala najít cestu, a tudíž mi tolik nezáleželo na tom, co s nimi bude. Navíc autorčin styl psaní není nijak propracovaný a je znát, že jde o žánr young adult. A já už bohužel nejsem cílovka.

Příběh vypráví nejen o přeživších, přátelství, holčičí síle, feminismu, bitvách, mučení, rebélii i dobrodružství. Odehrává se na otevřeném oceánu, kde se kapitánka dívčí posádky s odhodláním pouští do zničení krutého nepřítele.

Prostě oddechové čtení vhodné pro mladé čtenáře, kteří mají rádi piráty.

Ukázka:

„Jsem Kaledonie Styx,“ oznámila mu. Zvýšila hlas tak, aby ji všichni slyšeli. „Můj bratr byl zajat Otcem před mnoha lety a vy jste se dnes stali terčem útoku, protože jsem se ho snažila získat zpět. Já jsem ta, kdo napadl Elektru. Já jsem to, co se tu změnilo. Ne tihle lidé.“ Vrhla letmý pohled na Bijce, jehož doširoka otevřené oči byly plné obav. „Jsou mírumilovní a nezaslouží si váš hněv. Nezrazujte je. Nedělejte za Arica jeho práci.“ Muž se k ní otočil. Pohladil si rukou vousatou bradu a odpověděl: „všichni děláme Aricovu práci, ať už chceme nebo ne. To je život.“ „Jenom, když to dopustíme,“ namítla Kaledonie. „Tak nedopusťte, aby to tak bylo.“

Hodnocení: 3,3/ 5

Velice děkuji nakladatelství Slovart za poskytnutí recenzního výtisku!

1 komentář:

  1. Název série "... Nikdy nepodceňuj holky" je mi sympatický. :´)

    OdpovědětVymazat