pondělí 18. prosince 2023

Jen mezi námi


Jen mezi námi aneb Jak dlouho se člověk dokáže ukrývat před láskou? je erotickým románem od australské spisovatelky T. L. Swanové, která pochází ze Sydney, ale nyní se svými dětmi a mnoha domácími mazlíčky žije v přímořském městečku. Než se stala spisovatelkou, pracovala v nadaci pomáhající lidem se schizofrenií. Její díla mají dobře vykreslené charaktery - k tomu využívá své znalosti z psychologie. Ráda vytváří charismatické muže a důvtipné ženy. V českém překladu Swanové u nakladatelství Metafora vyšly již čtyři romány: Jednou za život, Na druhý pokus, Bez zábran a Jen mezi námi. Autorka si ráda vychutná margaritu či kávu a k tomu přikusuje něco sladkého.

Jen mezi námi je již čtvrtým a zároveň závěrečným dílem žhavé romance o čtyřech bratrech Milesových. Jedná se o četbu pro čtenáře starší 18 let a jednotlivé díly na sebe přímo nenavazují. Jde tedy o volné pokračování. Já osobně začala třetím dílem - Bez zábran a mé první setkání s autorkou mě velmi mile překvapilo a proto jsem se moc těšila na dobrodružství posledního bratra z bohaté rodiny.

Ale opravdu se musím stát neviditelným, aby si mě někdo všiml? Nepřeháním to? Nechci se dopracovat k tomu, aby mi peníze diktovaly, jak mám žít. Pokud už tomu tak není. Štve mě, jak mě vidí moji bratři.

Christopher si užívá života plnými doušky a vyhýbá se vztahům. Jen si hraje s děvčaty v posteli a nic neřeší. Do té doby, než se dozví, co si o něm doopravdy všichni myslí. Rozhodne se, že všem ukáže, že není tak rozmazlený a zhýčkaný sobec. Sice mu  všechno spadlo do klína - práce snů, drahá auta i luxusní byty po celém světě. Ale on věří, že si dokáže poradit i bez peněz a to jen s batůžkem. Vycestuje do zahraničí, aby našel sám sebe a objevil vlastní cestu. 

Na ubytovně ve Španělsku brzy zjišťuje, že bez finanční stability to není tak jednoduché. Postupně si musí zvykat na nové podmínky i diskomfort. Zprvu je vyděšený, a když ho okradou, málem to vzdá, ale odhodlání dokázat, že není ztroskotanec je silnější. Naštěstí poznává skvělou partu kamarádů a konečně si začíná užívat přítomný okamžik. Zvlášť, když je jeho spolubydlící nevšední Hayden. Která se po rozchodu uzavřela a zasekla v životě. Nikam nechodila, jen pracovala na rodinné farmě. Její blízcí ji přesvědčili, aby vycestovala a ještě si užila. Ona hledá prince na bílém koni, ale potkává děvkaře, který mlží o své pravé totožnosti.

Pokračování téhle provokativní série mě opět bavilo. Kniha má téměř pět set stran a střídají se v ní vypravěči. Většina částí zobrazuje tučným písmem myšlenkové pochody samotného Christophera a zbytek tvoří popisy děje z ženského pohledu. 

On na první pohled vypadá jako nabubřelý svůdník, ale je v něm víc, než si sám myslí. Ona není jako dívky, s kterými se obvykle vídal, nemá proporce modelky, ale cítí se s ní jako doma. Tahle upjatá kamarádka ho nějakým způsobem silně přitahuje a provokují se navzájem. Celý pobyt mu otevřel oči a pomohl v hledání sebe samého.

"Nikdy jsi nebyl na pracovním pohovoru, a přesto máš práci svých snů. Vlastníš luxusní byty v New Yorku, Londýně a Paříži a další nemovitosti po celém světě. Máš sbírku sportovních aut v hodnotě deseti milionů dolarů. Všichni si z nějakého důvodu myslí, že jsi hrozně sexy a že ti stačí, aby ses na ženskou jenom podíval, a hned jí spadnou kalhotky..."

Tenhle erotický román pro ženy se zajímavými hrdiny je velice čtivý. V díle nechybí sexuální napětí, touha, chtíč, strach i naděje. Hlavní protagonisté jsou naprosto odlišní. Ona je dívka z farmy, která je nezkušená. Doposud spala jen s jedním mužem, protože pořád hledá toho pravého. Christophera si drží od těla, jelikož se bojí zlomeného srdce. On není muž pro ni. Je nestálý, nikdy neměl vztah a bojí se závazků.

Jen mezi námi je jiskřivé a poutavé čtení. Předchozí díl si mě získal a tentokrát jsem se bála, že si nejmladšího bratra neoblíbím, jelikož nemám ráda proutníky. Ale Christopher ukázal i svoji skrytou stránku a stejně jako Hayden se mi zalíbil. Dílo bylo chvílemi strašně vtipné, dokonce jsem se smála nahlas, pak dojemné a mně vyhrkly slzy. Pak mě určitý moment naštval, jindy mě odstavec donutil k zamyšlení, prostě parádní emotivní příběh. Mohu doporučit. 

Ukázka: 

"To kecáš. Nic takového neuděláš. Málem jsi mě dostal. Co doopravdy chceš?" "Myslím to smrtelně vážně." "Ty nevydržíš s batohem na zádech ani hodinu, natož dvanáct měsíců," odfrkne si Tristan. Jsi zhýčkanější než my všichni dohromady." "Já nejsem zhýčkaný, abys věděl!" hájím se odhodlaně. "Jestli jde o to, že jsme si tě minulý týden..." "Tady nejde o vás. Jde o mě." "Ty si přeješ zemřít?" usoudí Jameson suše. "To, co jste řekli, mě přivedlo na myšlenku, že pokud se nezměním..." zarazím se. Tohle jsem nechtěl říkat nahlas. "Tak co?" "Ten nápad nosím v hlavě už léta. Vím, že když to neudělám teď, budu na to moc starý." "Sakra, už teď jsi na to starý," odsekne Jameson. "Nikdy jsem neviděl jednatřicetiletého batůžkáře." 

Hodnocení: 4,4/5

Velice děkuji nakladatelství Grada za poskytnutí recenzního výtisku!

2 komentáře: