pátek 4. října 2019

Matčina hra



Matčina hra je novým psychologickým thrillerem od nakladatelství Cosmopolis. Jde o debut anglické spisovatelky Sandie Jones, které se vydáním tohoto příběhu splnil sen. Autorka stále nemůže uvěřit tomu, že knihu dopsala.

Příběh o lásce dvou mladých lidí. Emily se v baru potkává se svůdným Adamem, z kterého se vyklube dokonalá partie. Emily je ze svého nového vztahu nadšená, do té doby než potkává svoji tchyni. Matka Adama je stará protiva, která nenechá na Emily nit suchou a neustále se míchá do jejich dosud vzkvétajícího vztahu. Emily se za každou cenu snaží Adamovi ukázat, jaká je jeho matka vlastně potvora. Ovšem tchyně je výborná herečka, která hodlá tyhle dvě holubičky za každou cenu rozeštvat.

Cítila jsem se, jako bychom spolu byli už celou věčnost. Vzrušení z jeho blízkosti mnou probublávalo jako horká láva a každičký nerv v těle jsem měla napjatý k prasknutí. O tenhle pocit jsem nechtěla nikdy přijít.


I když nejsem fanynkou thrillerů, tahle kniha mě ihned zaujala svým obsahem, který mi připomínal můj oblíbený film Příšerná tchyně.  Šla jsem do knihy s domněním, že půjde o předvídatelnou, ale dramatickou četbu, která pobaví. Ale Matčina hra mě překvapila, byla promyšlenější a děsivější, než jsem očekávala. Autorka si s čtenáři pěkně zahrávala a uměla skvěle mystifikovat. Rozhodně oceňuji, že i když se chopila známého scénáře, tak zdařile předělala zaryté zvyklosti a vytvořila zajímavé rozuzlení.

Kniha popisuje celý jiskřivý vztah mezi Emily a Adamem se všemi klady i zápory. Čtenář je tak seznámen nejen s jejich úplně prvním setkáním, ale i s nejistými začátky, přes seznámení s rodinou, až po hádky. Takový romantický příběh plný lásky, který se zvrtne ve výčitky.

Matčina hra je promyšlený román, který vtáhne do děje. Na díle je nejlepší jeho nečekaný závěr, který mě osobně šokoval. Závěrečné pasáže jsem v údivu hltala a divila se čím dál víc. Málokterá kniha mě překvapí, ale Matčině hře se to opravdu povedlo. Jelikož jsem byla přesvědčena, že půjde o klasický scénář a tak jsem po celou dobu žila v domnění, že vše pojede v zajetých kolejích, ale nakonec jsem byla vyvedena z omylu.

„Říká se přece, že cesta k srdci muže vede přes jeho matku.“ „Myslela jsem, že se říká – láska prochází žaludkem-.“ zasmála jsem se.



V samostatné knize se mísí napětí, mrazivá atmosféra i romantické momenty. Pro čtenáře je připravená dramatická jízda plná zvratů. V Matčině hře se setkáme s intrikářstvím, ponižováním, paranoiou, přetvářkou, popichováním, lhaním či zlomyslností.

Omletý námět v tomhle případě prostě zafungoval. Především díky povedenému konci, který výrazně ovlivnil můj názor na toto dílko. Zbytek knihy se čte dobře, i když se chvílemi táhne – některé pasáže byly zbytečné a jiné zdlouhavé. Také jsem se často rozčilovala nad charaktery postav a jejich chováním, ale na druhou stranu to je důkaz toho, že mě kniha nenechala chladnou, ale dostala se mi pod kůži. Čtení jsem si ve výsledku nakonec užila a zpříjemnila si tímhle dramatem odpoledne.

Ukázka:
„Co se s tebou děje?“ zeptal se už jiným tónem. „Ty to nechápeš, že ne?“ řekla jsem hlasitěji, než jsem měla v úmyslu. „Jsi vůči tomu naprosto slepý.“ „O čem to mluvíš? Slepý vůči čemu?“ Nesouhlasně jsem zamlaskala a málem jsem se rozesmála. „Žiješ si ve svém malém pohodlném světě, nenecháš se nikým obtěžovat, ale víš co? O tomhle život není. A zatímco ty schováváš hlavu do písku, já schytám veškeré svinstvo z první ruky.“ „To myslíš vážně?“ otázal se nevěřícně a už se chystal vykročit zpátky k domu. „Copak nevidíš, o co tady jde?“ vykřikla jsem. „Co se snaží udělat?“

Hodnocení: 3,9/5

Děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat