čtvrtek 17. prosince 2020

Aplikace lásky

Aplikace lásky je humornou romantickou knihou nejen o seznamovacích aplikacích. Pod pseudonymem Tash Skilton se skrývá duo dvou autorek Parvenaz Tashové a Sarah Skiltonové. Tyhle dvě se poznaly na Twitteru a staly se z nich kamarádky i v reálu. Zaměřují se na popkulturu a odkazy na 90.léta. Potrpí si na emailové diskuze o knihách, filmech i seriálech.

Stejně nic takového jako láska neexistuje. To je fuk, kolik metalových balad o ní ty máničky napsaly, je to prostě jenom iluze. Jen kouřová clona, za kterou je další zklamání. Proč by chtěl tohle někdo zažívat? Proč? Buďto tě opustí ona, nebo opustíš ty ji, nebo – v nejlepším případě – spolu budete žít šťastně, dokud jeden neumře a tomu druhému nezbude nic než oči pro pláč.

Oba hlavní hrdinové si přivydělávají tím, že za jiné chatují a tím získají pro své klienty šanci dostat se na rande. Improvizují a odepisují za klienty, aby zaujali jimi vybraný protějšek, jsou to takový kouči přes lásku, kteří dostávají to nejlepší já klientů na papír. Ovšem ani jeden nemá v reálném životě štěstí na romantický vztah. Miles má zlomené srdce, dostal kopačky od snoubenky, která už čeká miminko s jiným mužem. Zoey zase dostala padáka z práce, která ji naplňovala. Tihle ghostwritweři jsou zklamaní a zároveň zaměstnanci konkurenčních seznamovacích aplikací.

Tihle dva pisálci se navíc shodou okolností potkají i v reálném životě, ihned se pohádají o kus koláčku a od té doby jsou na sebe nabroušení a neustále uštěpační. Navíc se snaží zabrat tomu druhému místo v oblíbené cukrárně. Jejich cesty se tak protnou nejen pracovně, ale i osobně.

Příběh se odehrává v New Yorku a prim u něj hrají seznamky a seznamovací aplikace. Dílo vzniklo na motivy Lásky přes internet. Pokud je kniha to pravé pro vás, zjistíte hned v úvodu. Autorky si pro možné čtenáře vymyslely test, ve kterém pokud alespoň 3x odpovíte ano, můžete se s chutí pustit do čtení.


Budu potřebovat víc než dva měsíce, abych se smířil s faktem, že žena, kterou jsem si chtěl vzít, nadobro a úplně zmizela z veškerých představ o mé budoucnosti. Jordan už se mnou nebude tlachat při kuchtění, nebude se ke mně tulit na gauči při sledování dokumentů na Netflixu a nikdy mi nepůjde v bílých šatech vstříc, zatímco já budu čekat u oltáře.

Aplikace lásky je hořkosladké, láskyplné čtení, ve kterém hrají roli moderní technologie a nové formy seznámení. Takže čtenáře čeká chatování a zamilování. A na úplném konci e vytištěno i netradiční poděkování. Autorky si místo jednolitého textu totiž píší zprávy, ve kterých děkují svým blízkým a čtenářům.

Aplikace lásky je romantická komedie o lásce ve světě online aplikací.  Jde o takového Cyrana 21. století, ve kterém šikovní asistenti pomáhají klientům s láskou. Součástí příběhu je neustálé špičkování, uštěpačné poznámky, cynické průpovídky i flirtování.

Ukázka:

Zvednu dlaně a zastavím ho. „Takhle o tom vůbec neuvažuj. Ber mě prostě jako kouče. Nebo korektora. Jsem tady, abych ti pomohl dostat tu nejlepší verzi tvého já na papír. Nebo vlastně na monitor.“ Jude přitaká. „No jo, už mi došlo, že v tomhle ohledu bych snesl kapku pomoci. Háček je v tom, že já prostě nikdy nevím, co odepsat, a pak na to ještě zapomenu, a než se vzpamatuju, dozvím se, že jsem někoho nechtěně zasklil… nebo možná odpískal, tak nějak. Pár holek už mi to řeklo.“ Přikyvuju. „Psaní je soubor určitých dovedností. Ty sis teď v podstatě jen objednal konzultanta, který ti pomůže strčit nohu do dveří, jak se říká. To je totéž, jako bys někoho požádal, aby ti pomohl dát dohromady profesní životopis.“ 

 Hodnocení: 3/5

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

2 komentáře:

  1. Tak to jsi mě nalákala. :) Původně jsem myslela, že knihu nepotřebuju, ale postupem času zjišťuju, že tomu tak asi není... :) Moc pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat