čtvrtek 3. prosince 2020

Než jsme se odcizili

Než jsme se odcizili je romantickým románem od americké autorky Renée Carlino, která se zaměřuje na žánr new adult a contemporary romány určené především ženám. Carlino žije v jižní Kalifornii se svým manželem a dvěma syny. Když není na pláži se svými chlapci nebo nepracuje na svém dalším projektu, ráda tráví čas čtením, koncertováním a tmavou čokoládou.

Matt je po rozvodu zatrpklý. Svůj život nechává volně plynout, odmítá změny a ignoruje dění kolem sebe. Proslulého fotografa, zklamaného v lásce vytrhne z letargie náhodné setkání s jeho dávnou láskou. Okamžitě začne vzpomínat na společné chvíle, kdy poprvé uviděl Grace - nevinnou, hodnou, laskavou, čistou duši, která ho okamžitě okouzlila a s kterou chtěl trávit svůj veškerý volný čas. Až do bodu jejich rozloučení.

Jednou jsme byli spolu

Byli jsme milenci

Byli jsme přátele

Než se náš život změnil

Než jsem se odcizili

Myslíš na mě ještě?

 

Než jsme se odcizili je především ženským románem, který je vyprávěn nejprve několik kapitol jenom z mužského pohledu Matta a potom se role vypravěče obrací a část příběhu je podána verzí od Grace. A pak se role zase prohazují.

Grace je velká bojovnice, která živí svoji rodinu a zároveň si platí školu. Nikdy se nezajímala o kluky, ale soustředila se na studium. Zaměstnávala ji jen škola a hudba, to vše změnil Matt, který si tuhle nezkušenou dívku s dobrým srdcem ihned oblíbil.

Kniha byla čtivá, citlivá, dojemná, emotivní a dokonce mě rozbrečela. Hlavní hrdinové byli navíc hrozně sladcí a fakt jsem jim to přála. Navíc je příběh plný krásných citátů, které rozhodně stojí za poznamenání.

Chvílí, kdy jste si slíbili, že budete někoho milovat, nebo kdy jste se poprvé cítili někým milovaní, už nedokážete stvořit podruhé. Nemůžete znovu prožít pocity strachu, obdivu, nejistoty, vášně a touhy, toho všeho smíchaného dohromady, protože něco takového se nestává dvakrát. Po celý zbytek života se toho snažíte dosáhnout znovu, asi jako stavu, kdy jste byli poprvé zhulení. Neznamená to, že byste nemohli milovat někoho jiného, nebo v životě pokračovat dál. Znamená to jen, že ten jedinečný spontánní okamžik, ten zlomek vteřiny, kdy jste udělali velký skok, kdy vám bušilo srdce o závod a vaše mysl byla popletena  samými co kdyby? – tenhle okamžik – už se nikdy neodehraje stejným způsobem.

Tahle kniha vychází pod nakladatelstvím Ocelot, které jsem si velice oblíbila, je to již pro mě sázka na jistotu. Zatím mě odtud žádná publikace nezklamala. A už vůbec ne tenhle dojemný příběh o jedné velké osudové lásce.

Kniha vypráví povedenou lovestory jednoho páru umělců. Matt se snaží prosadit jako fotograf, Grace zase hraje na cello. Mezi chudými studenty ty opravdu jiskří.

V začátku díla dochází k setkání bývalých partnerů po 15 letech. A poté je vyprávěna minulost jejich vztahu. Od prvního setkání po vzájemné odcizení.

Čtenáři je předkládán takový pohádkový vztah a ryzí city, ovšem někdy v životě zasáhne osud a cesty lidí se rozejdou. Byli pro sebe vším a najednou se 15 let neviděli. Je jejich láska dostatečně silná, aby si k sobě opět našli cestu?

Tahle kniha byla tak miloučká. Příběh se mi moc líbil a čtení jsem si užila. Dokonce mě ke konci příběhu zaskočily i slzy, tak jsem se do děje ponořila. Než jsme se odcizili přináší lásku, touhu, zármutek, hudbu, fotografování, doteky, ale i shody náhod či rány osudu. Tohle dílo má krásnou obálku i krásný text uvnitř. Ihned po přečtení anotace jsem si říkala, že tohle by mohlo být opravdu dobré čtení a nemýlila jsem se. Příběh mě uhranul.

Tenhle milostný příběh o spřízněných duší probíhající ve dvou časových rovinách mohu jedině doporučit - pokud jste romantické duše, tahle hřejivá kniha je pro vás ta pravá.

Ukázka:

„Pojď, zatančíme si.“ „Cože? To ne.“ „Vstaň a pojď se mnou tančit, zbabělče!“ „Neumím moc dobře tancovat a jsem moc nalitá.“ „Ale flirtování s tím týpkem dole v hale ti šlo docela pěkně.“ „Je mi to trapný. Už o tom prosím nemluv. To ty jsi přece olizoval prsa té Jennifer Aniston.“ „Připomíná trochu Jennifer Aniston, žejo?“ Obrátila jsem oči v sloup. „No tak, pojď, Já tě povedu. Stačí, když se tomu poddáš.“ Přijala jsem jeho ruku a vstala jsem. Nervózně jsem se zasmála, ale on nezaváhal. Jednu ruku mi přitiskl dolů na záda, druhou sevřel moji ruku a přitáhl si mě ke své holé hrudi. „Dej mi ruku na rameno, Gracie.“ Ozvala se písnička „With or Without You“ od U2. Matt se kolébal do rytmu, pak mě jemně odstrčil a otočil mě. Když jsme se dostali do původní pozice, byli jsme blíž u sebe než předtím. Sklonil hlavu a políbil mě na hole rameno. Srdce mi prudce bušilo.

Hodnocení: 4/5

Chtěla bych moc poděkovat Megaknihám za zaslání téhle povedené romantické lovestory!


6 komentářů:

  1. Vyzerá to ako veľmi milé čítanie tým námetom a aj z toho ako opisuješ príbeh mám taký dojem :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha mě nezaujala v tomto období. Když mi ji nabídli, tak jsem raději odmítla, nejspíš by mi kniha doma jen ležela :-/ Hodnotila jsi ji docela dobře, tak se po knize někdy podívám až bude to správné období :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, na některé knihy je potřeba mít to správné rozpoložení. ;-)

      Vymazat
  3. Než jsme se odcizili byla krásná kniha. :) Jejich láska mě velmi dojala a po celou dobu čtení jsem jim přála, aby to s nimi skončilo dobře. :)

    OdpovědětVymazat