pondělí 13. prosince 2021

Mrtvý lotr

 Mrtvý lotr je prvním dílem série Pouť mrtvého od ruského autora Pavla Korněva. Což je populární ruský autor, který kombinuje různé žánry jako je sci-fi, dobrodružné fantasy, detektivní příběhy či steampunk. Kdysi byl ekonomem, který léta pracoval pro velkou banku, než se jeho debut Led (vydalo nakladatelství Fantom Print v roce 2015) stal bestsellerem a on se již naplno mohl věnovat jen psaní. Mezi jeho další koníčky patří běh, plavání a vaření piva.

Tahle fantasy série je v žánru LitRPG, který spojuje mechanismy online her spolu s prvky fantasy či sci-fi. Jedná se o extrémně napínavé dílo, kde nechybí napětí, akce, vyhrožování, nákaza, bitvy, aliance, spiknutí či zrada.

Páni! Už jsem nebyl oživlá mrtvola, byl jsem nakažená mrtvola a můj Smrtící tisk teď vysával z obětí spolu s výdrží i život! Navíc se objevila nová schopnost zvaná Aura strachu. Nejvíc se ale změnila moje vizáž.

Hlavní hrdina je delikvent v domácím vězení, který se nevědomky zapletl do zpronevěry peněz. Jde o velký případ s důležitými lidmi, kteří se ho chtějí jako svědka zbavit. Využijí k tomu hackera, který uvězní protagonistu ve hře. Ten se probouzí v těle mrtvoly. A začíná svou pouť zcela od začátku jako nemrtvý na úrovni jedna. Poznává a sžívá se ze zcela novou postavou, která nejen že strašně vypadá, ale má celou řad negativ – nikdo mu nerozumí, pálí ho slunce, nepůsobí na něj léčení, nemá téměř žádnou moc, a tak ho jiní hráči během chvíle bez problému zpacifikují.

Nezávidihodný začátek, ale hrdinovi jde o život, takže se kousne a snaží se soustředit na zlepšení statistik a svojí specializace. Postupně se karta obrací a on objevuje sadu mrtvého muže a pozitiva, která se mu postupně odkrývají. Má noční vidění, nepůsobí na něj kletby, nemusí dýchat, disponuje aurou strachu, dokáže vysávat život, apod. I když jen pomalu sílí, vrhá se do téměř nesplnitelného úkolu. Získání svitku vzkříšení, který může přivézt kohokoli k životu. Vypadá to, že je to jeho jediná možnost záchrany.

  • Nakažená mrtvola, nemrtvý. Úroveň 5.
  • Síla: 18
  • Hbitost: 3
  • Konstituce: 23
  • Inteligence: 5
  • Smysly: 5
  • Zdraví: 115
  • Výdrž: 102
  • Energie: 25
  • Poškození: 1-4
  • Kritický zásah!
  • Byl jsi zabit!

Hrdina to nemá vůbec lehké, dostal se do noční můry, hraje o život a navíc se rozšiřuje množství jeho nepřátel. Jelikož významní lidé, kteří ho chtějí umlčet navždy, mají hromady peněz a tak se na obzoru objevuje silný pronásledovatel (šílený nekromant), který má slíbenou velkou odměnu za jeho zneškodnění.

Četla jsem už několik děl o virtuální realitě a tahle je zajímavá tím, že v ní jde o život i v reálném světě. Mrtvý lotr představuje hráče uvězněného ve hře a zajímavou hlavní herní postavu opředenou smrtí a hnilobným zápachem. A navíc se autor vytasil s originálním splynutím tříd, kdy hrdina po dosažení určitého levelu získává i předchozí postavu, s kterou může operovat.

„Chtějí mě zabít a ty po mně chceš, abych ti tu lebku dal!“ „Stejně si mrtvý! Ze hry se v žádném případě nedostaneš. To spíš uvidíš temeno vlastní hlavy, než bys získal Svitek vzkříšení!“

Příběh se rozkládá na necelých třista stranách. A já ho přečetla během chvíle, jelikož si mě dramatické vypravování naprosto získalo. Jedná se o neskutečně čtivé, poutavé a napínavé čtení. A já už se nemůžu dočkat pokračování. Fanoušky této série (mezi které se již řadím) jistě potěší, že nedávno u Fantom Print vyšel v českém překladu již čtvrtý díl. Celé tohle poutavé vypravování je jedna velká jízda a pořádné dobrodružství.

Ukázka:

Smrad tu byl… hrozný. Cítil jsem puch mrtvého masa a hniloby. V krku se mi usadil nepříjemný pocit, nevolnost jsem ale snadno potlačil a dál opatrně překračoval rozházené lidské kosti. Nesměl jsem způsobit žádný hluk. Oživlou mrtvolu jsem objevil na vzdáleném konci jeskyně. Stála vedle zavřené truhlice, byla tlustá a oteklá a hadry, které měla na sobě, nedokázaly skrýt boláky na kůži. Znovu se přese mě přelila vlna hnusného smradu. Zatajil jsem dech a mrtvolu obešel, v obou rukách jsem přitom držel obnažené čepele. Sliz na stěnách moc nesvítil, moje smysly přesto stačily na to, abych ve tmě rozpoznal bělost kostí a vyhnul se jim. Mrtvola si mě nevšimla a já ji napadl zezadu. Sekl jsem po ní mečem a následně i dýkou. Oživlá mrtvola byla zabita!

Hodnocení: 4,2/5

Velice děkuji nakladatelství Fantom Print za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat