neděle 26. května 2024

Livi

 Livi je dívčí román od české autorky Zuzany Ryšavé, která žije a pracuje v Brně. Literatura je její velkou vášní. V roce 2015 vyšla její prvotina Niky, navázala na ni Nela, Linda a Bea. Všechny tvoří volné pokračování série Niky stories. Tohle je momentálně poslední díl. Autorčiny povídky si můžete přečíst na jejím blogu a Wattpadu.

Livi zažívá novou životní etapu - je nejistá a nervózní, čeká ji první den v nové práci. Stává se animátorkou v rekreačním komplexu na Lipně zvaném Lake Paradise. Má na starosti program a lekce jógy.

Olivia Nilsson je sebevědomá dívka, která dálkově studuje. Rodiče by byli rádi, aby si našla "normální práci". Ale ona nechce zažívat nudnou pracovní rutinu. Ve svém oboru zažívá stále nová dobrodružství. Jelikož je odmalička jazykově vybavená  může cestovat po světě. Jako nomád se přesouvá z místa na místo. A vymýšlí různá vystoupení, scénky i choreografie. I na Lipně má spoustu nápadů a navíc si sedla s celou partou a společně tvoří skvělý obsah, který návštěvníci chválí. 

Pravda byla taková, že jsem si Lake Paradise okamžitě zamilovala. Ze všech mých animátorských zkušeností byla tahle zatím ta nejlepší. Velkou měrou k tomu přispívají moji kolegové a, co si budeme namlouvat, také můj mladý přátelský nadřízený.

Kniha přináší sladké, romantické, milé a jednoduché čtení. Které se odehrává v luxusním resortu u jezera. Kde se sjeli mladí animátoři, všichni nezdaní, pracovití a divocí. Líbilo se mi nejen zajímavé prostředí, ale i lákavá a především zajímavá práce, ve které se dá krásně využít fantazie. 

Resort je vlastně rodinným podnikem, ve kterém pracuje Tomáš Linhart - šikovný kuchař potažmo manažer. Livi zprvu netušila s kým má tu čest. A Tomáše ráda peskovala, aniž by tušila, že je jejím šéfem. Brzy si začne si všímat, jak se ho ostatní dívky snaží sbalit. A není se čemu divit, kdo by nebral pohledného milionáře.

"Ty mě sleduješ?" "Lichotilo by ti, kdybych řekl, že ano?" "Ne," zasmála jsem se. "Spíš by mě to vyděsilo." "To je dobře," usmíval se Tobi. "Aspoň nemusím lhát. Měl jsem dlouhý hovor a jak jsem chodil po kanceláři, tak jsem vás zahlédl z okna."

Livi je dalším dílem oblíbené dívčí série od české autorky Zuzany Ryšavé. Není to můj první příběh od autorky, ale nedávno jsem přečetla Beu, která si mě okamžitě získala. Příběh byl neskutečně čtivý a během první kapitoly mě vtáhnul do děje. Užila jsem si změnu hlavní hrdinky, zakoukala jsem se do hlavního hrdiny a líbilo se mi jejich vzájemné hašteření. Bea mě přeci jen bavila o kus víc než Livi, která byla ale taky skvělá.

Dílo má téměř tři sta stran a jedná se o novinku roku 2024. Livi je milé a oddechové čtení. Naprosto ideální kniha na dovolenou, kterou by bylo skvělé číst někde u moře s drinkem v ruce a nebo během letních prázdnin. Tyhle romantické příběhy mám ráda. Zaujalo mě  prostředí luxusního resertu. A nadchla mě práce animátorského týmu. Nejraději bych se k téhle partě na léto přidala.

Hodnocení: 3,9/5

Velice děkuji nakladatelství Backstage Books za poskytnutí recenzního výtisku!

3 komentáře:

  1. Dívčí román už jsem nečetla dlouho. Ale romantiku na dovolenou - proč ne...

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá dobře, přesně jako dovolenková knížka :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat