středa 15. května 2024

Tos přehnal!

Krásný den, moji milí čtenáři,

dneska vás vítám u recenze na party hru od TLAMA games (deskovky k sežrání), kterým tímto moc děkuji.

Zdroj

Tos přehnal! je svižná vědomostní hra, ve které jde o správný odhad. Přináší různorodá témata a otázky z celého světa. Celkem na vás čeká 360 otázek, u kterých tipujete, co nejpřesnější odpověď, ale pozor - nesmíte váš tip přehnat. Odpovědi na otázky nejsou vůbec jednoduché. A stejně vám brzy odpověď  vypadne z hlavy, takže hru můžete hrát stále dokola.

Tos přehnal! je opravdu rychlá hra, která zabere jen chvíli (něco kolem čtvrt hodiny). Na hře jsem kromě svižnosti ocenila jednoduchá pravidla. Během chvíle jsme s přítelem pochopili princip a mohli se pustit do hraní. Což se v domácnosti s malým dítětem hodí. Během odpoledního spánku syna jsme stihli nažhavit mozkové závity a pustit se do zábavného souboje.

Je skvělé, že hra se dá hrát, jak ve dvou, tak se hodí i na velké party. Kde se jí může zúčastnit až deset hráčů. Navíc je skladná a vejde se i do kapsy. Můžete ji brát kdykoli a kamkoli - třeba tam, kde je potřeba rozproudit náladu. Další výhoda je, že není potřeba prostor. Na stůl se nemusí rozkládat žádné komponenty, jako tomu bývá u jiných her.

Tos přehnal je hádací hra, ve které jde o čísla, ta jsou vždy odpovědí. Úkol je jasný - být, co nejbližší správné odpovědi, ale nepřestřelit. Každý další hráč na řadě k tipu soupeře ohlásí vyšší číslo, nebo řekne Tos přehnal! Po zkontrolování správné odpovědi zůstává karta u hráče, který se pletl. Hráč s největším počtem hloupých hus (ty jsou namalované na každé kartě v různém počtu) prohrává.

Kdo by chtěl hru ještě oživit, existují další dvě možnosti na rozšíření pravidel. Zdvojování - které do hry vnáší zdvojovačky, které mažou hloupé husy, pokud má někdo takovou kuráž, že řekne číslo alespoň dvakrát větší než to spoluhráčovo.  A tuplem nepřeháním, které způsobí hráči, co se mýlí, že dostane dvojnásobný trest.

Tos přehnal! je parádní hra, která je navíc poučná. Hráči se při ní nejen pobaví, ale dozvědí se i něco nového.

Existuje i verze hry ČESKO, které je plné otázek o té naší zemičce. Na tu se podíváme zase někdy příště. ;-)

Máte rádi společenské hry? Zaujala vás tahle novinka?