neděle 8. září 2024

Hate Mail

 Hate Mail aneb Co se škádlívá, to se...? je romantická komedie od americké autorky Donny Marchettiové, která píše odmalička. Kromě toho ráda čte, tráví čas s rodinou a soutěží v agility s dalmatinem. 

Luca Pichler a Naomi Lightová si začali psát v rámci školního projektu. Ona napsala milou zprávu a on drze odepsal, jelikož mu dopisování připadalo směšné. Snaha odradit ji, se minula účinkem a Naomi přešla do protiútoku. Také použila krutá a nenávistná slova, jelikož byla vzteklá. A tyto urážlivé, zlé a mnohdy bezvýznamné, dětinské dopisy si vydrželi posílat i do dospělosti. Stala se z toho 10 letá poštovní bitva, než ztratili kontakt.

Přemýšlel jsem, jestli se těší na ty pitomé dopisy stejně jako já. Uvažoval jsem, jestli by jí ublížilo, kdybych přestal odepisovat. Hloubal jsem nad tím, jestli by si ze mě jen začala utahovat za to, že nepíšu nic hnusného nebo nudného.

Z Niny se stala moderátorka počasí a nečekaně ji do práce dorazí Lucův dopis, ale bez zpáteční adresy. Hrdinka se ho rozhodne vypátrat, nechce tuhle éru ukončit. A začíná pátrat, jelikož podvědomě na něj nepřestala myslet. Její pátrací akci komplikuje nově vznikající vztah se sexy sousedem. Který se na první pohled zdá být dokonalí, je pohledný,  má vypracované tělo, dobrou práci a navíc se stará o zatoulaná koťata.

Hate Mail je román pro ženy, ve kterém nechybí humor, sarkasmus, stopování, idealizování, randění, romantika, ale především celá řada dopisů, které si čtenář může osobně přečíst.

 Jedná se o čtivou, vtipnou i jízlivou knihu, která je vhodná nejen na letní odpočinkové čtení. Tenhle debut mě mile překvapil, o nepřátelích na dopisování jsem ještě nečetla a ty až mnohdy kruté dopisy opravdu překvapily. I když jsou v knize místy dojemnější části a obsahy dopisů by mnohému adresátovi vyrazili dech, tak je vše psáno s vtipem a lehkostí, že se ve výsledku jedná o milé čtení.

 "Vyzývá?" "Abys ho našla," objasní. "Jestli neodpovíš, bude mít poslední slovo, ukončí tím desetiletou poštovní bitvu. Jsi připravená ho nechat vyhrát?" Zavrtím hlavou. "Krucinál, to ani náhodou. Najdu ho!"

Kniha má přes tři sta stran a mě osobně překvapilo paperbackové vydání. Očekávala jsem moji oblíbenou pevnou vazbu, ale do knihy jsem se okamžitě začetla a všechno ostatní jsem přestala vnímat. V ději se ve vyprávění střídají dva vypravěči, což byl dobrý krok autorky. Líbilo se mi, že poznáme oba úhly pohledu a ženský a mužský pohled na věc. Oba hrdinové mi sedli. Líbilo se mi, jak je dopisování v průběhu mnoha let ovlivňuje. A i když se nikdy dřív nepotkali, přirostli si k srdci. 

Hate Mail si mě získal svými hrdiny, vtipnými momenty i kousavými odpověďmi. Tohle potrhlé dílo jistě pobaví a navíc je originální.

Velice děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí recenzních výtisku!

4 komentáře: