čtvrtek 19. září 2024

Tarot Café

Tarot Café je první kniha ze sběratelské edice od jihokorejské autorky Sang-Sun Park. Jedná se o fantasy komiks složený z deseti kapitol (každá se zabývá nějakým jiným životním osudem) a publikace má kolem 500 stran.

 Pamela je věštkyně s mimořádnými schopnostmi, která odhaluje budoucnost svých zákazníků. Je to dar i prokletí. Hrdinka vlastní kavárnu a vykládá osud pomocí tarotových karet.

 Přicházejí za ní mnohé nadpřirozené bytost, které potřebují radu. Každá věštba je jiná a pomocí vykládání karet zjišťujeme více o zákaznících a je nám odvyprávěna určitá část jejich života. A nakonec jsme svědky konečné volby, která všechno změní. 

 Osud je jako kolo, které je neustále v pohybu. 

Ke konci se dozvídáme i něco z osobního příběhu samotné věštkyně Pamely. Pomalu se odkrývá její život a poodhalujeme proč ho chce ukončit. V samotném díle je roztroušeno velké množství všemožných karet spolu s jejich významem.

Tarot Café přináší neotřelé nadpřirozené příběhy, ve kterých hraje většinou hlavní roli láska. Jedná se o manhwu tedy specifický komiks, který vznikl v Jižní Koreji. Na rozdíl od japonské mangy se čte klasicky zleva doprava, což je mi osobně bližší. A lépe jsem se orientovala v ději.

 Po nějaké době jsem začal mít pocit, že se dusím. Měl jsem úplně všechno, ale připadal jsem si jako ptáček v kleci. Chtěl jsem ven.

Kocour se zamiloval do dcery mafiána, ale ta ho vidí pouze jako domácího mazlíčka. Patří mezi poslední žijící bytosti, které mají schopnost plnit přání. A to celkem tři, stejně jako počet životů, které mají k dispozici. Jelikož dívku miluje, splnil jí již několik tužeb a nyní zbývá poslední. Vlkodlak, kterého otec alkoholik zaprodal do otroctví, dal slib svému novému pánovi, že ho neopustí. Ale čím dál častěji má pocit, že se ocitl v kleci, z které chce uniknout. K Pamele dorazila i víla, nebo upír, který přišel o svoji pravou lásku a snil o tom, že ji znovu potká či alchymista, který se zamiloval do krásné dívky navenek, ale do bezcitného netvora uvnitř. 

Tarot Café přináší smutné, romantické, ale i překvapivé čtení, ve kterém se nešetří tragickými konci. Hrdinové se sami rozhodují na základě věštby, jak celý jejich příběh dopadne. Temné, drsné, romantické i zvrácené dílo, ve kterém nechybí mučení, alkoholismus, žárlivost. Tohle fantasy dobrodružství je doporučeno čtenářům od 13 let, ale více ho ocení starší ročníky.

Ehm... žárlivost je tou nejčistší a nejvášnivější podobou lásky.

Já osobně nejsem fanouškem komiksů. Nebo jsem alespoň donedávna nebyla. Ale ráda zkouším nové věci a nakonec je dobře, že mi nakladatelství Zoner Press Tarot Café zaslalo. Bylo pro mě příjemným překvapením. Během chvíle jsem byla vtažena do děje. Mám ráda žánr fantasy, takže mě potěšily nadpřirození návštěvníci a jejich nevšední životní příběhy. Dílo bylo čtivé, poutavé a hlavně nepředvídatelné. A skončilo otevřeně, mnohá tajemství zůstala neodhalena, takže není jiná možnost, než se pustit do pokračování. 

Velice děkuji ZonerPress za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat