čtvrtek 12. září 2024

Vzpomínky a vrazi

 Vzpomínky a vrazi jsou prvním dílem fantasy duologie od kanadské autorky Michelle Rouillard píšící pod pseudonymem Morgan Rhodes, která se zaměřuje na výpravná dobrodružství zasazená do fantastických světů. Bývalá grafička má zálibu v luxusních kabelkách a blyštivých objektech. Uchovává si zdravou víru v magii všeho druhu. Jedná se o autorku knižní série Soumrak království, jež se stala bestsellerem New York Times.

Dostáváme se do světa, kde je magie považovaná za zlou, neovladatelnou a je potřeba ji vymýtit. Její Veličenstvo chce, aby zmizela ze světa a proto má vlastní pluk určený k lovení a likvidování čarodějů a čarodějek.

 Ublížily mi. Zranily mě. Ale nikdy nepřipustím, aby mě viděly krvácet.

Josslyn Drakeová je sobecká 17 letá plavovláska, která se snaží všem zalíbit. Vyrostla na očích veřejnosti a odmalička je zvyklá na přetvářku, lhaní a předstírání. Dcera bývalého premiéra, který byl zabit, chce, aby vrah pykal. Jinak ji život na výslunní vyhovuje. Jenže se nečekaně připlete k vloupání a uhnízdí se v ní magie. Stává se hrozbou pro impérium a nepřítelem samotné královny. Během chvíle se ocitá v ohrožení a trápí ji vidiny. Jako nakažená hledá šanci na záchranu. Chce jediné, vrátit se ke svému starému životu.  

Hlavní hrdinka je poměrně sobecká, rozmazlená, naivní a povrchní, ale zároveň chytrá a houževnatá. Náhodní setkání ovšem změní její život a zároveň charakter. Sice se ocitne v noční můře, ale ta ji otevře oči. Dříve byla zaslepená a věřila všemu, co slyšela. Ale nyní zjišťuje krutou pravdu. Josslyn je postava, která se vyvíjí. Dříve žila jen pro světla reflektorů. Ráda se poflakovala, nakupovala a navštěvovala večírky, jelikož milovala pozornost. Ale nyní se snaží přežít a vyřešit své problémy. 

Magie - temná, ďábelská magie - se ve mně uhnízdila jak neviditelná choroba a já o tom doteď nevěděla. Už mě začala proměňovat - zabarvila mi oči. Byla v mojí hlavě, ovládala to, co vidím.

A pak je tu Jericho Nox, který nikdy nežil v luxusu, ale poté, co přišel o rodinu se dostal do služeb čarodějnice. Je prostořeký tajnůstkářský, statečný a tvrdohlavý. Musí splnit těžký úkol, jelikož jeho zaměstnankyně neodpouští selhání. 

Tahle kniha v žánru young adult má kolem tři sta stran. A nechybí v ní kouzla, konspirace, mučení, vymývání mozků nebo tajemství. Dokonce svoji významnou roli hraje i netvor a vzpomínky, díky kterým odhalujeme události z minulosti.

Nepřipadala jsem si nijak zvlášť chráněná. Občas jsem se vlastně cítila přímo ohrožená. Ale pořád jsem byla naživu. Po noci, kterou jsem měla za sebou - včetně magických vidin, klubů rváčů a požárů - to byl zřejmě krok správným směrem.

 Vzpomínky a vrazi jsou fantasy dílem s pomalým rozjezdem a velice jednoduchým dějem i světem. Rozvážnější tempo příběhu ke konci knihy konečně nabralo spád. A jak jsem se bála, že děj bude až moc prostý, autorka v samotném závěru přiostřila a vyšlo na povrch mnoho nečekaných tajemství. A samotný konec mě nahlodal k přečtení pokračování. Již brzy vyjde u nakladatelství Cosmopolis druhý dál Legendy a lháři.

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

1 komentář:

  1. Na tuto sérii se nechystám, mám teď zase plno knih na čtení, ale vypadá jako fajn oddechovka.

    OdpovědětVymazat