sobota 1. června 2024

Poslední sbohem

 Poslední sbohem aneb Dvě záhadná zmizení. Čtyřicet let otázek. je již 13 dílem série David Raker. Britský autor Tim Weaver je stejně jako hlavní postava bývalý novinář a redaktor řady časopisů. Nyní se naplno věnuje psaní thrillerů. Jeho knihy se pravidelně umisťují v žebříčku bestsellerů podle Sunday Times. Mimo oblíbenou sérii autor napsal i jeden samostatný krimi román - Ztracené střípky.

Bývalý novinář David Raker je nyní soukromým vyšetřovatel a specializuje se na hledání pohřešovaných osob (dá se říci, že se z toho stala jeho posedlost). Tentokrát se podívá na zoubek zamotanému rodinnému případu. Před 40 lety odešla matka tří malých dětí Fiona z nenadání z domu, a už se nikdy nevrátila. Její dcera si najala Davida, aby konečně našel odpovědi a zjistila pravdu. Raker to nebude mít vůbec lehké. Fiona zmizela jako pára nad hrncem. V té době ještě nebyl internet ani kamery - tudíž neexistuje moc stop, kterých se chytit. Zdá se, že je jediný, kdo by mohl tuto záhadu vyřešit. 

 Vždycky jsem na matku kdesi v koutku duše myslela. Od dětství jsem se na ni zlobila, ale s věkem jsem se naučila ten vztek ovládat a soustředit se na jiné věci. 

Jednalo se o moje první setkání s autorem a věřím, že nebylo poslední. Weaver má velký spisovatelský talent a vůbec se nedivím, že jeho díla jsou označována jako bestsellery. Od první kapitoly dokáže čtenáře šokovat a vtáhnout do děje. A já už se těším na 14. díl, který se bude jmenovat Zmizelá rodina.

Tenhle fascinující thriller má skoro pět set stran. Dramatická kniha odehrávající se v prosinci je složená z devíti částí a probíhá v několika málo dnech. I když jde o poměrně tlustý svazek, přečetla jsem ho během dvou dní, jelikož knihu nešlo odložit. Byla jsem velmi napnutá, jak se případ vysvětlí.

Z hrdiny zloduchem snadno a rychle.

Moc se mi zamlouvala postava samotného charismatického vyšetřovatele, který hodně riskuje. V zájmu vyššího dobra nehraje vždy podle pravidel a sem tam balancuje na hraně zákona a někdy ji i překročí. Skrývá nejeden zločin a minulost ho dohání. A bude mít, co dělat, aby se dostal z jejich spárů. Je jeden z nejlepších, protože ho pohání obrovský zármutek ze ztráty blízké osoby, s kterým se doposud nevyrovnal. 

 Výhodou je, že se jedná o volné pokračování a není tedy nutné číst předchozí díly. Tudíž jsem se mohla i já konečně pustit do obsáhlé a především oblíbené knižní série. A už úplně chápu všechny ty pozitivní ohlasy. Opravdu se jedná o velmi propracované až precizní dílo. Které vás rozhodně překvapí, autor celý případ pořádně zamotaná a čtenáře napíná do posledních kapitol. 

Ten pohled mi prozradil víc než jakákoli slova. Pořád to děláš, říkal. Pořád si vymýšlíš historky, které nejsou tak úplně pravdivé. Až na to, že tohle bylo mnohem horší než nějaká polopravda.

Poslední sbohem je velice povedeným thrillerem, extrémně čtivým a dramatickým. V knize nalezneme paranoiu, tajemství, zradu i nebezpečí. Vůbec se nedivím, že tahle série je tak oblíbená. Tohle byla pecka!

Moc děkuji Knihomilové Knihomilové za možnost konečně se začíst do případu Davida Rakera. Byl to skvělý zážitek!

5 komentářů:

  1. To zní jako hodně povedená kniha :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  2. Autora znám, ale nikdy jsem od nic nečetla. Takhle vypadá zase dobře, ale nechystám se na ni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem autora znala, ale nic od něj nečetla. Třeba si i k tobě najde nějaký díl jeho série cestu a věřím, že se ti bude hodně líbit. :)

      Vymazat
  3. To zní zajímavě. Já od autora ještě nic nečetla.

    OdpovědětVymazat