středa 5. června 2024

Tos přehnal! - Česko

Krásný den, moji milí čtenáři,

dneska vás vítám u recenze na party hru od TLAMA games (deskovky k sežrání), kterým tímto moc děkuji.

Tos přehnal! - Česko je opravdu zábavná hádací párty hra, ve které hrají hlavní roli ČÍSLA. Ve hře na vás čeká celkem 360 otázek a odpovědí, rozdělených do 60 různorodých témat z celé České republiky. Odpovědi pravděpodobně jen tak znát nebudete a proto je důležité správně tipovat. Správné řešení si těžko zapamatujete, tudíž můžete tuto rychlou hru hrát znovu dokola.

Tato hra je určena pro dva až deset hráčů, je tedy ideální pro partnerský souboj i pro zábavné odpoledne s velkou partou přátel. Vhodné pro hráče od 12 let.

Každé kolo hráči tipují odpovědi na různorodé otázky, pokaždé z jiného tématu. Tipuje se vždy číslo a cílem je trefit se, co nejblíže skutečnosti. Ale hlavní pravidlo - nepřekročit ji. Kdo prohraje nechává si kartu (na které je vyobrazeno několik husích hlav), a kdo má nejvíc hus, prohrál.

Postupně tipují všichni ostatní hráči a následně buď obviní předchozího tipujícího z přehnání nebo tipnou číslo vyšší. Tipuje se pořád dokola, dokud někdo nevyřkne Tos přehnal! a poté se přečte správná odpověď. Takže čím lepší hádač, tím větší šance na výhru.

Tos přehnal! - Česko navíc obsahuje 2 volitelná rozšířená pravidla, která hru zpestřují. Existují i pokročilá pravidla pro zkušené hráče, kdy se do hry přidávají zdvojovačky, které přináší nová pravidla a láká hráče k vyšším tipům, získáte možnost odmazat jednu hloupou husu, když řeknete číslo dvakrát větší než číslo předchozího hráče. Lze použít i "Tuplem nepřeháním!" - při použití dostane ten, kdo se mýlí dvojnásobný trest. A dokonce existuje zvláštní případ: Vztekej se! Hra bude zase o to víc zajímavější.

Tos přehnal! - Česko je velice zábavná hra, u které se hráči pobaví a navíc se ještě něco nového dozví. Je tedy poučná a navíc se snadnými pravidly. Stačí si tipnout číslo, ale hlavně to nepřehnat. Ke hře není potřeba téměř žádný prostor na stole, a proto se hra dobře hodí jako párty hra téměř v jakémkoli prostředí. Hra je opravdu rychlá a nezabere moc času.

Jak už jistě víte, já osobně jsem byla nadšená už ze základní verze plné témat z celého světa. Ale Tos přehnal! - Česko je snad ještě o chloupek lepší. A to z jednoho hlavního důvodu. Nějakým zázrakem s přítelem neprohrávám na plné čáře, ale vědomosti o rodné Zemi mám mnohem přesnější. A světe div se dokonce vyhrávám. A hlavně s malým dítětem prostě oceňujeme rychlost a údernost hry. Navíc je opravdu zábavná. A některé naše nepovedené tipy jsou přímo k popukání. ;-)

Hodnocení: 5/5 a jedno velké doporučení

Znáte tuto hru? Lákala by vás? :)

Ještě jednou velice děkuji TLAMA games za poskytnutí hry k recenzi! Za zpříjemnění volných chvil a hlavně za skvělou zábavu. ♥