neděle 27. února 2022

Království mrtvých

 Království mrtvých je druhým dílem série Pouť mrtvého od ruského autora Pavla Korněva. Což je populární ruský autor, který kombinuje různé žánry jako je sci-fi, dobrodružné fantasy, detektivní příběhy či steampunk. Kdysi byl ekonomem, který léta pracoval pro velkou banku, než se jeho debut Led (vydalo nakladatelství Fantom Print v roce 2015) stal bestsellerem a on se již naplno mohl věnovat jen psaní. Mezi jeho další koníčky patří běh, plavání a vaření piva.

Skoro živý

Nejsi mrtvý tak dlouho, abys zapomněl, jaké to je být naživu. Dokážeš oklamat i toho nejbystřejšího pozorovatele, ale pamatuj: jakmile vyjde slunce, tvoje maskování bude zcela k ničemu.

Tahle fantasy série je v žánru LitRPG, který spojuje mechanismy online her spolu s prvky fantasy či sci-fi. Jedná se o čtivé i dramatické dílo, kde nechybí napětí, akce, vyhrožování, souboje, spojenectví, spiknutí či zrada. Pavel Korněv si pro nás navíc připravil velice překvapivý závěr.

John Doe Popravčí a šibeničník uvízl ve virtuálním světě a to dokonce v mrtvém těle své herní postavy. Jedná se o obrovský svět, kde problémy jednotlivce nikoho nezajímají. Jde mu o život, proto jde do všeho po hlavě a s velkým odhodláním. Pomalu postupuje jeho postava i cíl jeho tažení. Je z něj nově kostěj a netuší, co z se z něj stane příště. Hrdinovi utíká čas, zatím je připojen na přístrojích, ale příští měsíc má proběhnout soud a potom již nebude jako svědek důležitý a mohou ho odpojit. Do bojů se tedy vrhá s ještě větším zapálením. V jeho počínání mu velmi pomáhají jeho spojenci – mocná Issabela, mrtvý fénix, parta upírů či nehráčská postava s posláním. Oklame nakonec osud a podaří se mu dostat se do Království mrtvých nebo veškerá jeho snaha byla marná a svitek vzkříšení nezíská?

„Jaký je tam strážce?“ „Mrtvý drak,“ přiznal docela otevřeně. „Podlý parchant. Vidí neviditelné. Neproklouzne kolem něj ani myš. Nezvládl jsem to ani já se svým vysokým maskováním, natož pak ostatní. Pořád se toho ještě musí hodně učit.“

Hrdina zažívá nejrůznější dobrodružství, neustále trénuje a zlepšuje si své dovedností i schopnosti a tím navyšuje levely. Den ode dne je mocnější i díky tomu, že doplňuje svou výzbroj Mrtvého muže a vrhá se do bojů i zapeklitých questů. Jelikož bojuje o svůj život, dává do toho všechno, přesto se nad ním stahují temné mraky. Čtenáři je nabídnut propracovaný virtuální svět, ve kterém nechybí nejrůznější rasy a bytosti, například upíři, draci, ifriti, démoni či zlověstná čarodějnice.

Četla jsem už několik děl o virtuální realitě a tahle je zajímavá tím, že v ní jde o život i v reálném světě. Samotný hlavní hrdina je uvězněn ve hře a hacker ho navíc spojil s nemrtvou postavu opředenou smrtí a hnilobným zápachem. Autor se navíc vytasil s originálním splynutím tříd, kdy hrdina po dosažení určitého levelu získává i předchozí postavu, s kterou může operovat.

První díl série (recenze je na blogu)

Zdeformovaný dub se pohnul a proměnil se v monstrózního netvora, v obrovského lovce s korunou z jeleního paroží, lukem a oštěpem. Nelidským pohledem přejel naši skupinu, zastavil se u mě a připíchl mě k zemi jeho nesnesitelnou tíhou.

Příběh se rozkládá na necelých třista stranách. A já ho přečetla během chvíle, jelikož si mě dramatické vypravování získalo. Jedná se o čtivé, poutavé a napínavé čtení. A já už se nemůžu dočkat pokračování. Fanoušky této série (mezi které se již řadím) jistě potěší, že nedávno u Fantom Print vyšel v českém překladu již čtvrtý díl. Celé tohle poutavé vypravování je jedna velká jízda a pořádné dobrodružství.

Ukázka:

Věž temnoty byla působivá. Dokonce ohromující. Žádná reklama nemohla zprostředkovat čirou nádheru a velkolepost smolně černého obelisku, který se tyčil nad zálivem. Ve skutečnosti vypadl mnohem… Ve skutečnosti? Zaklel jsem a otřásl se. Ve skutečnosti! Sakra! Už jsem začal považovat hru za realitu! Pravda ale byla…, že tomu tak pro mě skutečně bylo, ne? Nemohl jsem se odhlásit. Neměl jsem žádnou naději, že se kdy proberu v modulu virtuální reality. Mrtvé tělo mé postavy se už stalo součástí místní scenérie. Hra mě uvěznila jako síť samotného ďábla a nepustí mě, dokud nebudu vzkříšen. Tedy vzkříšen ve hře. Nebo dokud ve skutečném světě nezemřu. Žádný jiný způsob neexistoval. Bylo to smutné, ale tak už to bylo. Jakmile jsem si to uvědomil, oprostil jsem se od tíživé iluze Věže. Už se mi na ni nechtělo hledět.

Hodnocení: 4,6/5

Velice děkuji nakladatelství Fantom Print za poskytnutí tohoto akčního dílu s úžasné série!

 

Žádné komentáře:

Okomentovat