sobota 12. února 2022

Propast smrti

 Propast smrti aneb odložený případ někdy ukrývá nečekané hrůzy je třetím dílem nové série od oblíbeného autora Roberta Bryndzy, který proslul svými thrillery (série s Erikou Fosterovou se stala bestsellerem). Jedná se o britského autora, který se několik let živil jako herec. Ke psaní ho přivedla úspěšná divadelní hra, kterou sám sepsal a za kterou sklidil úspěch. Kromě thrillerů v začátcích vytvořil i romantické komedie. Nyní žije s manželem na Slovensku.

Před třinácti lety beze stopy zmizela novinářka Joanna Duncanová, policie za celou dobu nic zásadního nezjistila a případ odložili. Nyní zavolá do nové detektivní kanceláře matka oběti s žádostí o spravedlnost. Chce dopadnout dceřina vraha a najít odpovědi. Kate se starého případu ujímá, jelikož se její nové podnikání teprve rozjíždí, proto je ráda za každou práci.

Vzdali to a přestali Jo hledat. Musím zjistit, co se jí stalo. Vím, že je pravděpodobně mrtvá, ale chci ji najít a dopřát jí řádný odpočinek.

Jak už jsme zvyklý, opět jde o poutavý thriller se zajímavými hrdiny. Kate má za sebou drsnou minulost. Odhalila totiž sériového vraha, ale bohužel šlo o muže, s kterým měla intimní život. Ztratila kariéru, propadla pití a přišla o syna. Nyní se snaží napravit poničený vztah s rodinou a znovu se vrátit k práci, která ji bude naplňovat.

Další hlavní postavou je mladý Tristan Harper, který je partnerem Kate v nové agentuře. Čtenáři je poodkryto zase o něco více ze soukromého života tohoto studenta. Kterého trápí nepravidelný příjem zapříčiňující problém s hypotékou i soukromý život, chtěl by se usadit, ale nemůže najít toho pravého.

Hrdinové dostávají případ, který šel před lety k ledu, jelikož policie nenašla žádný použitelný důkaz. Postupně sestavují časovou osu Joannina posledního dne a procházejí spisy, které mají k dispozici. Joanna žila pro práci, neměla ani moc přátel. Bývalý partner má alibi a vyšetřovatelé se tak dostávají do úzkých. Prohledají místo činu, ale to se od té doby úplně změnilo a ani výslechy svědků nepřináší zásadní informace, přesto ve své činnosti nepolevují.

Potil se námahou. Jednou rukou pustil igelit a sevřel Joanně hrdlo. Zvedl ji z betonu do výšky, takže se z tašky stala oprátka, jež urychlila ženinu smrt.

Jedná se o třetí případ Kate Marshallové bývalé policistky, která se stala soukromou vyšetřovatelkou. Hned v úvodu knihy jsem svědky nešťastné události, která se odehrávala v roce 2002. Přivítá nás drsný začátek, ve kterém jsou zprostředkovány hrůzné poslední minuty života mladé novinářky. Na povrch vyplouvají zajímavé skutečnosti a vynořují se nejrůznější tajemství.



Autor rád komunikuje s fanoušky, váží si veškerých zpráv a zpětných vazeb. Na základě připomínek dokonce v minulosti přepsal své dílo, aby v něm figuroval fascinující sériový vrah Peter, kterého čtenáři s chutí nenávidí. Líbí se mi, že autor dá na názor čtenářů a zajímají ho názory druhých.

Propast smrti je opět čtivý dílem plným vražd, aférek, squatterů, cizoložství, či gay komunity. V knize jsou i části psané z pohledu vraha či oběti, dokonce je čtenář při samotném zabíjení obětí. Právě části z pohledu oběti jsou pro mě nejděsivější části každého příběhu a vždy mě z toho mrazí. Roberta Bryndzu jsem si velmi oblíbila a jeho série čtu moc ráda. I když toto dílo nepatří mezi mé favority, i když opět jde o zajímavé vypravování. Ale Robert prostě dříve nasadil laťku proklatě vysoko.

Ukázka:

„Je těžké tady bydlet? Ve stejném domě, kdy jste žili s Joannou?“ zeptal se Tristan. „Vrátil jsem se teprve před třemi lety. Rok po Joannině zmizení jsem dům pronajal a bydlel jsem v bytě v Exeteru.“ „Proč jste ho pronajal?“ zeptala se Kate. „Sám jsem si nemohl dovolit platit hypotéku. Musel jsem dům pronajmout. Když se člověk pohřešuje, neexistuje žádný zákon, který by říkal, co se stane s jeho majetkem. Měli jsme společnou hypotéku, ale bez jejího podpisu jsem ji nemohl změnit. To se stalo až po osmi letech, kdy jsme šli, tedy já jsem šel k soudu, aby bylo Joannu možné prohlásit za mrtvou. Pravděpodobně mrtvou.“ Ta vzpomínka vyvolala na Fredově tváři bolestný výraz.

Hodnocení: 3,9/5

Velice děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku!

Žádné komentáře:

Okomentovat