středa 14. srpna 2024

Úsvit Onyxu

 Úsvit Onyxu je prvním dílem nové plánované trilogie od americké autorky Kate Golden. Která pracuje ve filmovém průmyslu a vymýšlí příběhy. Ve volném čase ráda sleduje filmy, skládá puzzle, chodí na  túry a navštěvuje bleší trhy. Svému partnerovi sepsala, jak věnování, tak i poděkování, jelikož ji byl velkou oporou, když se rozhodla věnovat nové činnosti.

Arwen Valondaleová se vždycky bála, strach ji paralyzoval, nikdy nic zajímavého nezažila ani neviděla. Její domov Jantarové království se nyní otřásá v základech. Všichni muži byli odvedeni do války a zbytek obyvatel žije v chudobě. Arwen má schopnost léčit a díky tomu živí sebe i svoji rodinu. V těchto nelehkých časech se vrátil její bratr, kterého už oplakali. Jako dezertér, ale musí utéct za hranice a společně plánují útěk. Při něm zodpovědnou, stydlivou a praktickou Arwen unese nepřítel do Onyxového království. Výměnou za bezpečí své milované rodiny nabídne své léčitelské služby. Král Kane Ravenwood je považován za krutého a nenasytného panovníka. Tento bezohledný tyran se silným vojskem a největším územím rozpoutal podle Arwen nesmyslnou válku. Hrdinka se děsí svojí budoucnosti, která ji v rukou nepřítele čeká.

 Hlavou se mi honily představy muk, co mě tu čekala. Co když mě odsud nikdy nepustí a já tu zůstanu uvězněná na věky?

Kniha má sice přes 400 stran, ale je tak čtivá, že ji přečtete během chvíle. Mně tenhle okořeněný fantasy příběh okamžitě zaujal svojí krásnou obálkou, mapou Evendellu (která si mě získala tím, že ji tvoří kameny a minerály, ke kterým mám blízko) a zajímavými hrdiny. V ději vystupují i nejrůznější magická stvoření jako jsou fae, vlkodlaci nebo třeba draci. Opravdu pestrý výběr mnohdy děsivých potvůrek. 

Autorka stvořila vlastní svět s vlastním božstvem a zákony. Ale dozvídáme se o něm opravdu málo, autorka nám toho o něm příliš neodhalila. V tomhle směru Úsvit Onyxu není propracovaný, ale Kate Golden se především zaměřila na vztah mezi hlavními hrdiny, který se neustále vyvíjí. On je samolibý, tajemný a svůdný, ona nezkušená a naivní. Laškuje s ním, i když ho nesnáší. Nemůže si pomoc a touží po něm, i když ji drží v zajetí. Na příběhu mi vadilo, že autorkou popsané charaktery postav vůbec nesedí. Arwen žila celý život podceňovaná v ústranní, jelikož se všeho bála a najednou odsekává tyranskému králi, s kterým jako jediná mluví přímočaře. A tenhle hrozivý mučitel se nechá komandovat od mladé holky.

Nikdy se nedozví, co by se mezi námi mohlo stát a jestli bych se do něj jednou přece jenom nezamilovala. Pukalo mi srdce.

  Tahle žhavá romantasy je autorčiným debutem a to v rámci žánru povedeným. Především se mi líbí, jak autorka popsala jiskření a touhu mezi hrdiny. Některé scény byly opravdu plné chtíče. Jedná se jednoduché, odpočinkové a mnohdy předvídatelné fantasy dílo, ale za to neskutečně čtivé a především žhavé. A ve kterém kromě chtíče naleznete tajemství, překvapení, nebezpečí a nechybí ani moje oblíbená linka - nenávist, která přeroste v lásku. Já osobně se už moc těším na pokračování. 

Děkuji Humbook blogerům, že jsem si knihu mohla přečíst s předstihem. Úsvit Onyxu oficiálně vychází 15.8. 2024

"Je to hrozně nebezpečné," opáčila jsem. "Ravenwood by ti dal setnout hlavu za menší prohřešek."

Velice děkuji nakladatelství Albatros Media za poskytnutí recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. s romanfantasy se roztrhl nějak pytel :D titul mě moc neláká, ale jsem ráda, že tobě se kniha líbila:) snad brzy bude i pokračování :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za recenzi, musím říct, že jsem tímto žánrem téměř nepolíbená...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat